Toon posts:

tekst filteren uit muziek is daar een prog voor?

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het onderwerp zegt het al nou is dat er ik heb namelijk een paar nummers waarbij dit het beste zou zijn weten jullie iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interpunctie doet wonderen...

Wat wil je? Zang uit song halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zang uit song wegfilteren (zodat je kan karaoke-en)?? Of alleen de zang overhouden?? (het is maar hoe je het begrip 'filteren' interpreteert)

[edit] voor het karaoke-effect, heb ik wel eens een Winamp-plugin gebruikt, kweetniet of dat in jouw situatie van toepassing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Hoe moet jouw computer nu onderscheid maken tussen zang en muziek? Hij kan alleen het frequentiebereik waarvan zeker is dat de menselijke stem er niet voorkomt wegfilteren. De rest is interpretatie...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat is natuurlijk dikke bull, mr_atheist! Er is best een slim genoeg algoritme te schrijven die stemmen en instrumenten uit elkaar kan houden. Of het al bestaat en of er iemand zo slim is weet ik niet :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja het is technisch gezien ook erg moeilijk maar ik vroeg me af waar het mee zou kunnen als je 1 spoor bewerkt met alles erin dus zang en muziek haal je alles weg en niet alleen de zang dus vandaar ook dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 12 december 2001 11:56 schreef limoentje het volgende:
Dat is natuurlijk dikke bull, mr_atheist! Er is best een slim genoeg algoritme te schrijven die stemmen en instrumenten uit elkaar kan houden. Of het al bestaat en of er iemand zo slim is weet ik niet :)
Ik denk dat dat nog wel eens vies zal tegenvallen, anders was speech control op de pc al veel verder geweest....
Vergeet niet dat je brein nog steeds veel geavanceerder is als welke pc ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik zeg ook niet dat het al (in een kwalitatief goed bruikbare vorm) bestaat maar ik denk dat het best mogelijk is. Of met een slim algoritme of met beter computersysteem maar het is vast te doen...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 11:58 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog wel eens vies zal tegenvallen, anders was speech control op de pc al veel verder geweest....
Vergeet niet dat je brein nog steeds veel geavanceerder is als welke pc ook...
Nou, ik had eens een Winamp=plugin en die vond ik best aardig zijn werk doen. Natuurlijk had de muziek er wel wat onder te lijden, maar dat kan lastig worden voorkomen denk ik (en daar zit m nu net de truc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Volgens mij komt deze vraag wel vaker voor...
Gebruik de search is.

En tevens Mr_Atheist voor een groot deel wel gelijk.
Dat sang en muziek te schieden is door een algoritme is dikke onzin. Als sang en muziek op een CD, Tape, etc staat is dit meestal een opname uit samengevoegde sporen.

De verschillende ferquenties worden samengevoegd tot een nieuwe ferquentie welke je oor opvangt en denkt dat er sang en muziek te horen is.

Het is redelijk mogelijk het ferquentie bereik van de sang eruit te filteren. Echter dit resulteerd in kwaliteits verlies en vage tonen van de onderliggende muziek er door heen.

Echt scheiden is dus onmogelijk

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Voor winamp is er ook een plugin die de songtekst op het internet zoekt. Staan er zat dus wie weet ook voor jou liedjes.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt (eigenlijk wist ik al dat het niet kon) maar ok

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janster
  • Laatst online: 26-06 08:48
Op woensdag 12 december 2001 12:05 schreef Fox-Web het volgende:
Voor winamp is er ook een plugin die de songtekst op het internet zoekt. Staan er zat dus wie weet ook voor jou liedjes.
coool welke plugin is dat ? als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 12 december 2001 12:04 schreef The_BoKKoMasteR het volgende:

[..]

Nou, ik had eens een Winamp=plugin en die vond ik best aardig zijn werk doen. Natuurlijk had de muziek er wel wat onder te lijden, maar dat kan lastig worden voorkomen denk ik (en daar zit m nu net de truc)
Je begrijpt em niet, het doel is om de zang te interpreteren....dus dat je pc ""verstaat wat er gezongen wordt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn toch ook midisets (stereo) die dat kunnen? Volgens mij gaat het als volgt. De zang is altijd te horen uit beide speakers terwijl de rest als stereo geluid wordt weergegeven. Dus uit 1 van van de twee. Nu kan zo'n apparaat het geluid verwijderen die in beide speakers (dus bijna altijd de zang stem) te horen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Laatst online: 23-10 12:13
KillerAce_NL schreef het volgende:

[..]

Je begrijpt em niet, het doel is om de zang te interpreteren....dus dat je pc ""verstaat wat er gezongen wordt".
Nietes:
Guido_DJ_Atiq schreef het volgende:

als je 1 spoor bewerkt met alles erin dus zang en muziek haal je alles weg en niet alleen de zang dus vandaar ook dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

lama.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Op woensdag 12 december 2001 12:07 schreef janster het volgende:

[..]

coool welke plugin is dat ? als ik vragen mag ?
Dat weet ik dus ff niet meer..... Ik weet wel dat ie in ieder geval op winamp.com moet staan. Zoek daar anders ff op songtekst ofzo. Moet te vinden zijn.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Pagina: 1