Toon posts:

Compu wil niet meer aan, voeding dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren gebeurde er iets raars op mijn kamertje. Ineens gaf mijn compu bij opstarten geen 850 mhz (AMD-claassic 750@850-goldfinger) meer aan maar 800 mhz.. Daarna wilde hij niet meer opstarten en kwam er een redelijk penetrante lucht (sluiting) uit de voeding of koeling. hij wou nog wel een paar keer aan( startte niet helemaal op), maar toen ook niet meer. Nu GEBEURT ER HELEMAAL NIETS meer als ik em aan druk :?

Heb alles geprobeerd.. geheugen eruit etc..
Is mijn voeding soms doorgefikt:?
Of mijn mobo:?

Wie helpt mij ?? (redelijke stress)
Alvast bedankt

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Heb je een meter om de voeding te meten?
Je geeft al aan dat je at rook dus het kan heel goed zijn dat het de voeding is.

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
heb je geen oude ander voeding waar mee je het ff kan testen.
Als er rook uit de voeding kwam lijkt me nie zo gezond:P

Verwijderd

Ha, wat een toeval, heb net een AOpen 300W over ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen meter :( er kwam ook niet echt rook uit, was meer zo'n lucht je-ken-het-wel mengeling platsic-kortsluiting (ruikt anders dan een processor die in de fik vliegt)

Verder hoop ik maar dat het de voeding is dan koop ik een nieuwe kast (of een Aopen alsdie in de buurt is :) en ben vanavond weer on-line :)

** Is mijn K7V mobo of de voeding niet ergens met een zekering beveiligd :?

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-07 17:23

FoggyFreek

I'm a llama again!

ai..

kut man ;)

Het komt wel weer goed hoor Fuzzman :D

-- Altijd blijven prutsen --

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat penetrante luchtje had ik ook met m'n K6-500, althans het bordje dan... Bleek zo'n driepootje (weet ff niet meer hoe ze heten) losgesmolten te zijn... Bij mij kwam dit waarschijnlijk door een te hoge spanning, konnie niet tegen.

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:08 schreef Cableboy het volgende:
Dat penetrante luchtje had ik ook met m'n K6-500, althans het bordje dan... Bleek zo'n driepootje (weet ff niet meer hoe ze heten) losgesmolten te zijn... Bij mij kwam dit waarschijnlijk door een te hoge spanning, konnie niet tegen.
Driepootjes hebben vele namen :P

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 08:36 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Driepootjes hebben vele namen :P
Transistor misschien ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
voeding is het nie.. processor attje denk. ze kunnen op verschillende manieren doorfikken kom ik achter..
Soms wordt ie nog wel erkent soms start ie helemaal nie meer :+

't wordt een dondervogel met K7m denk :D

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
voeding open schroeven, kijken of er iets is doorgebrand, als het iets in de voeding is, en de voeding is niet echt zwart dan is het misschien de glaszekering of de processor

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Pagina: 1