Toon posts:

[HTML/CSS]Links EN rechts uilijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand een oplossing om op 1 regel een stuk tekst links uit te lijnen en een stuk links. Dit zonder gebruik te maken van een tabel.

Voorbeeld: Twee woorden in een cel. 1 woord staat helemaal links, het andere woord helemaal rechts. Is dit mogelijk, zonder gebruik te maken van een tabel?

Verwijderd

ken niet.

je kan wel zoals bij tweakers.net bijvoorbeeld de regels netjes verdelen over een line... maar ik weet niet of dat zo ver gaat...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

met
code:
1
2
<span style="float:right">tekst A</span>
<span style="position:relative;top:-9px">tekst A</span>

de position:relative;top:-10px heb je nodig omdat de vert. positionering van de rechts uitgelijnde tekst een stukje hoger is.

maar zoiets is een klote-oplossing, waarschijnlijk gaat dit mis zodra teksten langer worden en mogelijk over elkaar heen gaan lopen, gewoon een net tabelletje gebruiken heeft meer zin.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

via CSS text-align: justify ?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

waarom wil je perse zonder tabel :? Er is niets betrouwbaarder dan een tabel qua positionering.

naja, niets ....

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 11:14 schreef Razor_Blade het volgende:
ken niet.

je kan wel zoals bij tweakers.net bijvoorbeeld de regels netjes verdelen over een line... maar ik weet niet of dat zo ver gaat...
Was ik al bang voor, kon zo snel ook geen oplossing bedenken.
Op woensdag 12 december 2001 11:14 schreef RM-rf het volgende:
met
...
maar zoiets is een klote-oplossing, waarschijnlijk gaat dit mis zodra teksten langer worden en mogelijk over elkaar heen gaan lopen, gewoon een net tabelletje gebruiken heeft meer zin.
Toch bedankt ;)
Op woensdag 12 december 2001 11:14 schreef Tom het volgende:
via CSS text-align: justify ?
Hmmm, true... klopt bij het door mij genoemde voorbeeld. Helaas wil ik het ook werkend hebben voor meerdere woorden ;)
Op woensdag 12 december 2001 11:15 schreef drm het volgende:
waarom wil je perse zonder tabel :? Er is niets betrouwbaarder dan een tabel qua positionering.

naja, niets ....
Het hoeft natuurlijk niet perse zonder tabel. Was alleen benieuwd of er misschien een betere oplossing zou zijn.

In ieder geval bedankt allemaal.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

toch maar een tabel dus ;)
Pagina: 1