Toon posts:

[PHP] Sessions

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk 2 vragen:
1) Als ik een session_start() doe in een file, en ik open die file dan in [url="http://localhost"]http://localhost[/url], dan krijg ik een" "Warning, failed to open Session /tmp/ttygv346557474676 (het gebruikelijke sessionis gebrabbel), m(2)

Ik zt al te kijken in php.ini, naar dat /tmp (session.save_path) dat er voor staat, kan het daar aan liggen, moet ik die directory ergens aanmaken ofzow, of dat /tmp weghalen in de php.ini.

ik heb het laatste geprobeert, maar in phpinfo() staat er gewoon nog steeds /tmp daarna, hoe reload ik die php.ini?(dit was vraag 2 :-D )

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 15:24
Je draait lokaal een webserver op windows neem ik aan?
Check dan je session.save_path. Zou iets moeten zijn van c:\php\sessiondata (afhankelijk van waar ie geinstalleerd is uiteraard en waar je je sessie data wil opslaan. De map moet uiteraard bestaan)

Om wijzigingen in je php.ini door te voeren moet je volgens mij gewoon je webserver opnieuw starten.

HTH

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je PHP onder Windows (IIS?) lopen ofzo?

Zo ja: iis restarten en path naar bv. C:\TEMP ofzo zetten. En kijken of de user waar iis onder draait IUSR_BLABLA wel rechten heeft om te schrijven in die dir.

Zo nee (dus php onder 'n unix): check of de uid van de webserver wel in /tmp mag schrijven.

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 15:24
Aangenomen dat zijn workstation onder windows draait en afgaande op de "localhost" denk ik dat ie een webserver onder windows draait. Sambar, Xitami, IIS, Apache of iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai PHP onder Apache (abriasoft) onder XP. Ik heb geprobeert die save_path aan te passen, maar php.ini 'reload' niet. ik zal t nog es proberen......

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op woensdag 12 december 2001 11:10 schreef partyganger het volgende:
Ik draai PHP onder Apache (abriasoft) onder XP. Ik heb geprobeert die save_path aan te passen, maar php.ini 'reload' niet. ik zal t nog es proberen......
:?
ff nog iets
na het aanpassen van die ini apache restarten

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden!! Ik zat de php.ini in de PHP directory aan te passen, maar onder Windows staat die tijdens compilation-time in de windows directory. t werkt nu :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op woensdag 12 december 2001 16:44 schreef partyganger het volgende:
Gevonden!! Ik zat de php.ini in de PHP directory aan te passen, maar onder Windows staat die tijdens compilation-time in de windows directory. t werkt nu :)
compilation-time :? nog nooit van gehoord :D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1