/dev/hde2 niet booten lilo == oke!?

Pagina: 1
Acties:

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Nou, we hebben een Promise Fasttrak 100 ATA controllertje, deze doet mirroring over 2 disk's... (/dev/hdg en /dev/hde onder 2.4.16).. we hebben deze disks als /dev/hda geinstalleerd omdat er standaart geen promise support op de debian 2.2r4 cd zit.. hierna netjes de disk omgehangen in de raid array en mirroring laten syncen... dit gaat allemaal prima, echter, als we linux booten met een boot disk (of root=/dev/hdeX optie) boot de machine wel. passen we dan lilo.conf aan op /dev/hde en draaien we lilo installeerd hij deze wel... alleen werkt het _niet_...
we krijgen de bekende kernel-panic: 'unable to mount root filesystem'...

iemand enig idee wat dit kan zijn?

overigens zijn er nog steeds 2 disk's in linux als de raid-array UP is...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

je moet natuurlijk niet vergeten je /etc/fstab aan te passen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Dat hebben we ook gedaan :P

Verwijderd

Support van goedkope raid oplossingen is in linux een beetje naadje.
Doe liever in linux aan sofware raid mbv md of lvm.
In raid 0 is dit gewoon supersnel.

Verwijderd

Ik denk dat het aan Lilo ligt. Ik geloof dat sinds de laatste versies een HPT370 RAID wel kan booten. Misschien Lilo 22.1 een oplossing, voor de HPT controllers werkt dat wel, promise ben ik in de recente changelog nog niet tegengekomen. Dat je drives eerst als individuele drives worden gezien is normaal, een eindje verderop in het bootproces zal het een ATARAID array detecteren.
En /dev/hde en /dev/hdg zul je moeten vervangen door iets van /dev/ataraid/d0p2 (dev/hde2) of iets dergelijks (hangt af van de drivers die je hebt)