Toon posts:

Verzoekje voor simpele aanpassing GoT forum.

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Femme,

Ik zit in schaars verlichte computerkamer. Waar ik zo elke dag je goeie ouwe forum check op nieuwe berichten en zo.

Maar mijn ogen doen wel wat pijn. Ik kijk steeds tegen felle achtergrond van je GoT.
Ja, ik heb mijn monitor op 1280x1024 gezet, en je raadt het al: de forum zelf is kleiner en witte achtergrond is groter geworden.
Kortom, mijn monitor is net een lamp geworden voor mijn gezicht.

Ik heb gewoon een simpel vraag om het licht effe te dimmen: neem een zwarte achtergrond!

Er zijn vast wel veel tweakers hier die in hun schaars of donkere kamer achter computer zitten. Met zo'n felle witte achtergrond zullen ze ook aan hun (vermoeide) ogen snel voelen.

Probeer es achtergrond zwart te maken. Vraag hoe anderen ervan vinden. Het is niet erg met zwarte achtergrond: de forum zelf hoeft niet hiervoor aangepast worden.
Het zal zelfs nog beter uit zien door gele lampjes. Valt beter op.
Alleen in b.v. FAQ moeten de letters wit worden ipv standaard zwart. Maar dat is simpele aanpassing, wat geen moeite moet hebben.

Vind je goed idee?

Anders moet ik voorbeelden maken in vorm van screenshots.

Verwijderd

Hier ben ik het dus HELEMAAL mee eens.
Misschien anders een idee om hier een pol over te houden.

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-02 09:45
Neem als test anders ff het Fok!forum, daar is de achtergrond zwart..

http://www.fokzine.net/cgi-bin/Ultimate.cgi?action=intro

(alleen is de rest daar wel weer wit/licht :D)

Verwijderd

Topicstarter
Doen we. Maak maar een poll om te stemmen: felle witte of mildere zwarte achtergrond.
;)

De meeste mensen zijn 's nachts aan the tweaken en hun kamer is vaak schaars verlicht. Een felle achtergrond is niet zo plezierig voor hun ogen.

RemCOW:
Fok!forum heeft inderdaad betere zwarte achtergrond. Maar de forum is weer andersom: helemaal wit en geel! Dus het is weer fel.
Niet zo goede voorbeeld.
GoT forum heeft al geel/lichtblauwe forum, dat is minder fel. Dus Femme hoeft alleen zwarte achtergrond neer te zetten. Dan zijn we klaar.

• Firefox
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Bennik ZWAAAAAAR tegen....

ik gebruik die witte achtergrond juist als een verlichting voor de rest van mijn kamer! :)

bovendien is arbo technisch aangetoond dat een witte achtergrond met zwarte letters ook beter leestbaar is en op langere termijn minder vermoeide ogen opleverd.

Tot slot: jij schrijft toch ook nbei met een witte pen op een zwart vel?

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

FireFOX> Er zijn ook geen witte balpennen, moet je met typ-pex klooien :)

Maar het forum moet gewoon zo blijven vind ik. Niemand heeft er ooit over geklaagd dus vind ik heb onzin dat dat nu wel zo is. :)

• Femme
  • Laatst online: 16:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als het donker wordt zet ik altijd een lamp aan (fiets richting de winkel en vraag naar 'gloeilamp' of 'spaarlamp').

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt mensen met kritiek en mensen zonder kritiek.

Daarom een poll houden. De meeste stemmen telt. Daarna weten we het: wit of zwart.
Bovendien heb ik maar wat geknutseld:

Afbeeldingslocatie: http://212.187.2.87/wit-got.jpg
of
Afbeeldingslocatie: http://212.187.2.87/blk-got.jpg

Femme mag hierover poll doen. De reden is al bekend.

• Theodoor
  • Laatst online: 23-01 11:49
Ik vind lampen ook hele prettige/handige apparaten dus die zet ik ook aan als het donker wordt.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

ben zelf erug fan van zwart... maar laat het forum maar gewoon wit.
een poll lijkt me wat onhandig, daar de bezoekers van tweakers.net niet allemaal op het forum komen en vise versa.
aan de hand van de post die op dit topic komen is ook wel een beeld te schetsen van de voorkeur van de GoTŽers.

GerJan: ik weet niet hoe groot je monitor is, maar zelf krijg ik vaak hoofdpijn van veel lezen in een (te) hoge resolutie

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Ik vind zwart ook niet zo geweldig, laat maar gewoon zoals het is. Donkere sites zijn altijd zo deprimerend ;)
Wat wel handig zou zijn als je zelf kan kiezen wat voor achtergrond je wilt. Maar ja ik ben geen webdesigner dus ik heb geen flauw idee of dat uberhaupt hier mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Bij sommige sites kun je 'persoonlijke' webpagina instellen. Eigen kleuren, welke nieuws je wilt zien en welke niet.

Met deze forum kunnen we misschien 'persoonlijke' forum maken. Je instellingen worden dan vastgelegd in een cookie. Bij ieder bezoek is je forum vanzelf in juiste kleur ingesteld, al moet het maar gifgroen of bloedrood zijn. :)
Dat is makkelijker dan een poll houden.

De poll hoef je niet op tweakers.net zetten, aangezien niet iedereen op forum komt. De poll moet maar in de forum zelf worden gehouden.

Femme, is het moeilijk om zo'n forum te maken waar je zelf kleuren mag kiezen?

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik vind dat ie wit mag blijven.

En zowiezo, ik zorg dat er altijd lampen aanzijn als ik naar tv/beeldscherm staar, anders word je inderdaad helemaal gek.

Verwijderd

Tom helemaal mee eens gewoon wit die achtergrond.................

Verwijderd

nee dat is helemaal niet moeilijk. gewoon een simel scriptje zodat je twee knoppen hebt voor de kleurkeuze.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan met lampen.... maar hier heb ik lampen die ver van me afstaan. Dus veel licht komt hier niet op de bureau. Daardoor is de beeldscherm door witte achtergrond al fel.

Maak maar een scriptje met twee kleurknoppen.
Ik dacht ook aan derde alternatief: grijze achtergrond. Of iets donkergrijs. Niet gietzwarte achtergrond, niet iedereen vindt het mooi. Maar witte achtergrond kan gedimd worden tot grijs of donkergrijs. Dat is nog niet zwart maar wel minder fel.

• BS
  • Laatst online: 16:45

BS

dan zet je lampen toch dichterbij dat is volgens mij de simpelste oplossing

• Zer0
  • Niet online

Zer0

zon scriptje lijkt me wel te doen op een gewone pagina... maar lijkt me al lastiger in een dynamisch gecreeerde UBB pagina...
en als ik de reacties hier zie is voor de meerderheid wit de goede keuze..
Nadeel van een zwarte of donkergrijze achtergrond is ook de weerspiegeling van andere lichtbronnen die dan duidelijker zichtbaar zijn

Verwijderd

Topicstarter
Met witte achtergrond zijn je pupillen piepklein en daarmee vermoeiend voor uitgeputte ogen. Met gedimde achtergrond is het minder fel en kunnen je ogen dan beter verdragen. Handig als je hele nacht door werkt :).

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Je kan natuurlijk ook gewoon je browser windows smaller maken.. de witte randen vallen dan voor het grootste gedeelte weg :)
Kijk hier maar eens

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
GerJan (ik word trouwens een beetje scheel van je schrijfstijl, als daar iets aan te doen is graag, anders sorry ;)), je kan toch ook gewoon in een kleiner venster browsen? Dat doe ik ook, je kan dan ook meerdere GoT vensters naast elkaar laten laden enzo (of heb je kabel?). Een zwart-wit optie in de prefs lijkt me mooi, maar volgens mij heeft Fempie al in zijn hoofd deze topic geclosed (zie zijn post hierboven, met een op zich logishe reactie).
Ik zou denk ik ook zwart kiezen, al heb ik geen last van het wit. Ik ben naar de winkel gerend op Femme's advies en wonder boven wonder wisten ze wat gloeilamp betekende...erg handig dus). Deze kamer is prima verlicht en na een dagje achter de PC (vooral als ik moe ben, en dat is altijd tegenwoordig met dat "gestudeer" in Utrecht) heb ik toch koppijn als een gieter en vierkante ogen. Verlichting of niet.
OK?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• koelkast
  • Niet online
Hee Gerjan, hier een tip: Ren naar de kantoorboekhandelkruidenier op de hoek en haal daar wat zwart papier. Dat hang je dan voor die stroken aan de linker- en rechterkant! Is dat even makkelijk! En als je dat lastig vind, dan koop je toch een aparte monitor voor GoT? :)

Verwijderd

Koelkast: LOL :)

• redwing
  • Laatst online: 18:34
Ik heb op mijn kamer altijd de blacklight aan. Vind ik toch het fijnste werken, je ziet genoeg, maar verder geen irritante spiegelingen. (Al vinden sommige andere dit licht juist heel irritant :) )

[removed]

• Tom
  • Niet online

Tom

Of je haald zo'n bureaulampje voor 2 tientjes, ik heb ook zo'n ding op m'n bureau en komt genoeg licht vanaf. (en als ie achter je beeld staat dan reflecteerd het niet op je beeld, en da's (soms) wel als ie achter jezelf staat).

Verwijderd

Topicstarter
Oke, jullie hebben me overtuigd. De witte achtergrond mag blijven.

Ik bedenk wel een manier om de witte achtergrong kleiner te maken.
De voorbeeld van Zer0 is het makkelijkste: je venster kleiner maken.

Een eenvoudige oplossing dus.

Ik hoef de lampen niet. Het hoeft hier niet zoveel licht vallen. Anders kan ik b.v. bij games niet goed zien in donkere gedeelten.

Enfin, bedankt voor vele tips!

• php
  • Niet online

php

En toch wil ik er ook nog wat over zeggen. Voor BC1 was de achtergrond voorzien van zeer fijne horizontale streepjes, met een nauwelijks te definieren kleur, welke het ergste wit wel brak. Ik vond het bijzonder prettig om daar naar te kijken. Zo zie je, het is allemal niet zo zwart-wit.
Na BC1 zijn die streepjes helaas verdwenen.

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Dat was nog vér voor BC1. Dat was nl. voordat Femme dit forum helemaal verbouwd heeft met nieuwe boven/onderkant etc. Toen stond het oude Webmagix logo er nog boven enzo.
:'( Die goede oude tijd..

;)

Verwijderd

GerJan> Lampen hebben tegenwoordig een aan en uit-knop. Als ie aan moet klik je 'm aan en als ie uit moet dan klik je 'm uit. :)

En geen licht om je heen achter je bak zitten is alleen maar slecht voor je ogen. :)

(vat het niet lullig op maar somigge dingen leken me vrij logisch :)

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Oplossing is simpel..
1. venster resizen naar formaat dat got er precies in past
2. je buroblad achtergrond zwart maken :P

TATAAA!

• Danny
  • Niet online
Oke, jullie hebben me overtuigd. De witte achtergrond mag blijven.
Toch aardig dat Femme van jou de achtergrond van ZIJN site wit MAG laten.

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Verwijderd

Topicstarter
Vind je dat ook, Danny? :)
Pagina: 1