Iemand bij ons in de klas beweerd dat hij een SQL server op zijn chello lijntje wil gaan draaien, zonder dat chello het merkt, en hij gewoon kan blijven internetten. Weet iemand of dit gaat? Ik denk namelijk van niet
maar hij blijft volhouden van wel! Weet iemand of dit lukt ?
Waarom denk je dat het niet gaat lukken?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Tjah als Chello je al gaat verbieden een SQL server te draaien... betekend dat dus dat ze je verbieden om bv Davilex programma's te gebruiken (die een MSDE = afgeslankte SQL Server gebruikt). Bullsh*t dus.
Ze kunnen je hooguit vriendelijk verzoeken port 1433 (standaart MSSQL port) te sluiten met een firewall, hoewel een firewall altijd alle problemen veroorzaakt bij Chello (zelfs als je modem oranje knippert zo van "er is geen signaal" ligt dat nog aan je firewall
(ervaring mee ja)), maar het is onzin dat ze je afsluiten omdat je MSSQL server hebt draaien.
(en als Chello toch beweert dat dat niet mag zou ik dat graag zwart op wit willen zien...)
Ze kunnen je hooguit vriendelijk verzoeken port 1433 (standaart MSSQL port) te sluiten met een firewall, hoewel een firewall altijd alle problemen veroorzaakt bij Chello (zelfs als je modem oranje knippert zo van "er is geen signaal" ligt dat nog aan je firewall
(en als Chello toch beweert dat dat niet mag zou ik dat graag zwart op wit willen zien...)
Exact expert nodig?
Verwijderd
Tuurlijk kan en mag dat.
Hou er wel rekening mee dat ze poortscannen op bekende poorten, zoals die van MSSQL en van MySQL (3306) dus zorg er gewoon voor dat je OF op andere poort draait (flink hoog het liefst) of indien niet nodig, sluit de poort af voor buitenaf. Dan is er geen probleem.
Hou er wel rekening mee dat ze poortscannen op bekende poorten, zoals die van MSSQL en van MySQL (3306) dus zorg er gewoon voor dat je OF op andere poort draait (flink hoog het liefst) of indien niet nodig, sluit de poort af voor buitenaf. Dan is er geen probleem.