Frequentie filteren

Pagina: 1
Acties:

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Vraagje:

Via een microfoon komt er geluid binnen, en daaruit moet alleen het 1 KHz signaal gehaald worden. Met wat voor schakeling is dit mogelijk (moet makkelijk zelf te maken zijn..) ?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Goede equalizer of een actief filter.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24

krietjur

Where am I?

Topicstarter
'k heb hier wel een schema van een actief filter, maar 't werkt niet (maar misschien ligt dat wel aan degene die 't gemaakt heeft), iemand die misschien een ander schema voor me van een actief filter dan ?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Waarom wil je precies die 1khz toon eruit hebben? Mischien is een andere aanpak dan wel beter geschikt. Je kan namelijk ook gewoon alles opnemen en dan met een programma als cooledit of een specifiek "spectrum analyser" achtig programma het aandeel 1Khz toon bekijken.

Verwijderd

Je kunt een bandsper filter maken m.b.v de volgende schema. Kost alleen wat rekenwerk (C,L en R) om te zorgen dat de schakeling 1kHz weg filteren. 8-)

Afbeeldingslocatie: http://home.iae.nl/users/inkie10/ut/bandsperfilter.jpg

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Zoek eens op "notch-filter" da's een filter met een enorm steile helling, dus een hele grote Q-factor, ook wel brick-wall genoemd.

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

het gaat hier over een geluidsbron die een signaal van 1KHz uitzend en die moet dus gelocaliseerd worden, hiervoor is het nodig om die bron er dus uit te filteren.
Pagina: 1