Asusmobo's vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik was een beetje aan het rondsurfen op de Asussite en ik zag daar de Asus TUSL2-C Intel 815EP-B (6PCI/4USB/UDMA100)http://usa.asus.com/mb/socket370/tusl2/overview.htm

Mijn vraag: is dit een goed moederbord?

Verwijderd

Zekers, ik zweer al jaren bij asus, en ik hoeft nooit meer een ander. Zijn aardig aan de prijs, maar daar heb je ook iets voor :)

M.I. voor de thuismarkt de beste bordjes die je kan hebben.

• RedC
ik heb mijn asus stuk geflashed :'(:(:'(:(:'(

het was en P2B-F en nu wil ik zeker een nieuwe Asus voor m'n PIII 500 maar ik twijfel tussen de TUSL2 of de TUV4X

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 10:18 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
ik heb mijn asus stuk geflashed :'(:(:'(:(:'(
Hoe krijg je je asus mis-geflashed?
Ik heb gewoon de flshtool voor windows gebruikt, kan eigenlijk niet mislukken.
Of had je de verkeerde BIOS? Dat geeft dat windows-flash-progje volgens mij wel aan bij asus, of niet?

• RedC
Wel bij dat flashproggie onder Windows gaf hij altijd aan dat er geen updates waren dus dan maar met een floppy.

Hij was aan het flashen en plots stopte hij en zei hij error bla bla press n to exit => toen was het dus over :'(

Welk mobo kan ik best nemen van de bovenste 2?

Verwijderd

Als hij aan geeft dat er geen update is, dan is die er ook niet :)

En welke je wil weet ik niet...ff naar de specs kijken op asus.com ?

Verwijderd

weet iemand of je een bios van een p2b vm over kan zetten op die van een p2b f? zo ja dan wil ik je bordje wel overnemen :) of kan je een biosje overnemen :)

• RedC
Op woensdag 12 december 2001 10:18 schreef Schumi_the_Champ het volgende:

maar ik twijfel tussen de TUSL2 of de TUV4X

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 10:26 schreef steve-a17 het volgende:
weet iemand of je een bios van een p2b vm over kan zetten op die van een p2b f? zo ja dan wil ik je bordje wel overnemen :) of kan je een biosje overnemen :)
Ik heb nog een kapotte p2b liggen, met de nieuwste bios (1014.001 beta).

• RedC
Op woensdag 12 december 2001 10:26 schreef steve-a17 het volgende:
ik denk niet dat je nog veel kan doen, als ik hem op zet gaat m'n scherm niet aan :'( :( en m'n HD draait maar dat is het dan ook

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 10:27 schreef Schumi_the_Champ het volgende:

[..]

ik denk niet dat je nog veel kan doen, als ik hem op zet gaat m'n scherm niet aan :'( :( en m'n HD draait maar dat is het dan ook
ik bedoelde de bios chip overzetten, dan heb je tog weer een goede bios erop pc zal dan wel weer aangaan, alleen weet ik niet of p2b vm zelfde bios heeft als p2b f

• RedC
't is misschien het proberen waard

Verwijderd

http://usa.asus.com/mb/socket370/tusl2-c/overview.htm
Expandability

The TUSL2-C offers 6 PCI slots, 4 USB ports, 1 Communication & Network Riser (CNR ) slot for 10/100 MBs LAN networking, ADSL, or a high-speed modem.
lijkt me een zeer goed plankie, ook iets nieuwer dan die cuv4x geloof ik.

• RedC
die staat me wel aan ja, kost hier bij ons 5 600 fr = 140,57€ en met m'n PIII 500 zit ik dan wel weer ff goed ;)

• RedC
hier past een PIII 500 toch op of niet?

Verwijderd

Ik heb de TUSL2-C en dat is echt een goede plank, 6x pci, udma100, goede chipset, hou mijn p3 stabiel op 150 mhz fsb

Ik verkies deze zeker boven de TUVX!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op woensdag 12 december 2001 10:31 schreef MREn het volgende:
[..]

Hij heeft het over de TUV4X hoor :P
da's een plankje met de apollo133T chipset met tualatin ondersteuning, Verder is die haast gelijk aan de CUV4X. alleen dan de Tualatin ondersteuning.
Ik heb zowel een TUV4X als een CUV4X-E beide bevallen me prima
Schumi_the_Champ:
Ja op die planken past je P3-500 hoor :)
Maar de planken met een T om het zo maar eens te zeggen bieden daarnaast ook ondersteuning voor de Tualatins cpu's die bieden dan nog wat meer voor een latere upgrade bijvoorbeeld met een Celly-t 1200 :9~

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• RedC
mooi! dan ga ik die alvast bestellen en NOOIT meer m'n mobo flashen :(

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 10:54 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
mooi! dan ga ik die alvast bestellen en NOOIT meer m'n mobo flashen :(
Nee, gewoon luisteren naar de foutmelding ipv doorgaan, en dan wel een goed bios downloaden >:)

• RedC
Op woensdag 12 december 2001 10:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee, gewoon luisteren naar de foutmelding ipv doorgaan, en dan wel een goed bios downloaden >:)
Het was pas na het flashen dat hij de foutmelding gaf ik kon geen kant meer op :'(

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 10:56 schreef Schumi_the_Champ het volgende:

[..]

Het was pas na het flashen dat hij de foutmelding gaf ik kon geen kant meer op :'(
Je zei dat die windows-flshtool al aangaf dat ie geen bios kon vinden, dus het lijkt me vrij logisch dat je dan de verkeerde had.

Maar ik heb dus nog wel een p2b bios voor je liggen, bordje is naar de hel, maar bios is nog ok geloof ik.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ik heb er geen problemen mee gehad met flashen..
Beide planken heb ik met dat LiveUpdate geflashed zonder problemen :)
Je kunt btw met dat progje ook lokaal gesavede bios files flashen :)
dan download je de files gewoon en pleur je ze in een dir op je schijf en flash je ze vanaf daar :)

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• RedC
Op woensdag 12 december 2001 10:57 schreef MREn het volgende:

[..]

Je zei dat die windows-flshtool al aangaf dat ie geen bios kon vinden, dus het lijkt me vrij logisch dat je dan de verkeerde had.

Maar ik heb dus nog wel een p2b bios voor je liggen, bordje is naar de hel, maar bios is nog ok geloof ik.
net omdat ie zei dat er geen update was heb ik hem maar gedownload van asus.com en via de floppy geprobeert, zal ik dus niet gauw meer doen.

een p2b bios lukt dat wel op een p2bf?

• RedC
Op woensdag 12 december 2001 10:58 schreef gellie het volgende:
Ik heb er geen problemen mee gehad met flashen..
Beide planken heb ik met dat LiveUpdate geflashed zonder problemen :)
Je kunt btw met dat progje ook lokaal gesavede bios files flashen :)
dan download je de files gewoon en pleur je ze in een dir op je schijf en flash je ze vanaf daar :)
Ik dacht dat er normaal bij zo'n mobo een cdrom zat met de bijhorende software, maar ik heb m'n pc gekocht via een kennis van me (nieuw) die pc handelaar is en hij had hem al in elkaar gestoken dus ik denk dat dat cd-rommetje achterwegen is gebleven :(

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 11:00 schreef Schumi_the_Champ het volgende:

een p2b bios lukt dat wel op een p2bf?
Geen idee, maar je kan het altijd proberen.

Moet vandaag/morgen ff kijken in hoeverre die p2b echt dood is, dan kan je die bios evt. eens proberen

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op woensdag 12 december 2001 11:01 schreef Schumi_the_Champ het volgende:

[..]

Ik dacht dat er normaal bij zo'n mobo een cdrom zat met de bijhorende software, maar ik heb m'n pc gekocht via een kennis van me (nieuw) die pc handelaar is en hij had hem al in elkaar gestoken dus ik denk dat dat cd-rommetje achterwegen is gebleven :(
Hm minder maar dat hoeft geen probleem te zijn :)
hier vind je het progje Live Update en de ondersteunde mobo's ook de P2B serie staat in de lijst :)

edit Quote vergeten |:(

• RedC
Op woensdag 12 december 2001 10:49 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Ik heb de TUSL2-C en dat is echt een goede plank, 6x pci, udma100, goede chipset, hou mijn p3 stabiel op 150 mhz fsb

wat is de grootste HD dat ie aankan want dat vind ik niet :?

Verwijderd

tuv4x is een via chipset based bord, zou ik niet doen, veel geklooi met drivers en minder stabiel dan de 815 chipset..

Heb ze alle twee, en de 815 is VEEL stabieler.

Zelf heb ik de MSI 6337 ept pro, zelfde als de asus , maar goedkoper :) het via bord is de asus cuv4x... (enige verschil is de T, dus tuala ondersteuning.)

als je voor een nieuw bord gaat zou ik trouwens voor de Abit ST6 gaan , meer OC functies :) voor de rest weinig verschil.

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 11:12 schreef Schumi_the_Champ het volgende:

[..]

wat is de grootste HD dat ie aankan want dat vind ik niet :?
Zal met dat bordje niet echt een grens zitten. Ik geloof zonder tools op 120-130GB ofzo, niet echt iets om je druk over te maken dus :) (tools worden bij grotere schijven meegeleverd, dus gaan eigenlijk altijd wel goed)

Verwijderd

Ik heb de TUS L2-C met een P3-933, SBLive Platinum, Radeon 32DDR, 384MB ram, intel netwerkkaart en Win2k pro en ik heb het plankje gekocht ter vervanging van mn VP6 (met 2 P3's). Mn verbazing was groot toen ik merkte dat het ding niet echt trager bleek dan mn VP6 (die had kuren met AGP 4x, crappy memory timing (alhoewel er kingston ram inzit), en random crashes. Nooit meer VIA troep), sterker het draait als een speer. De intel controller op de plank is zeer rap en het zal wellicht verbeelding zijn, maar hij lijkt rapper dan de highpoint ata100 controller op de VP6.

Zeer goede plank en DE keuze imho wanneer je een p3 gebaseerd systeem gaat bouwen. Het bord is degelijk uitgevoerd, voorzien van goede docs en drivers (alhoewel je voor Empire Earth de nieuwere Intel ATA100 driver even moet installeren vanaf de Intel site, detail) en het werkt gewoon zonder gezeik met je SB Live (die op mn VP6 net zo ruisde als de zee, behalve als hij in pci slot 2 zat (go figure) en videokaart.

Het blijft wel asus, dus blijf ver van biosflashes. Ik heb met mn ASUS Cur-DLS (dual p3 serverboard) ook problemen gehad na een biosflash, waarbij hij aangaf dat alles goed was gegaan maar het ding niet meer door de POST kwam en niet te herstellen was (ik kreeg een nieuw bord met een hogere revisie, na 5(!) weken wachten).

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ik heb een hekel aan VIA chipsets (ivm stabiliteit), en zou voor de 815 chipset gaan.

Meh ...

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

tjonge wat zijn we weer anti Via opeens :P

Ik blijf lekker mijn via based planken trouw (KT133, Apollo133a, Apollo133-t) ze zijn goed stabiel, niet minder stabiel dan de 440bx die ik ook nog heb draaien thuis.
Het is en blijft een beetje eigen voorkeur wat je neemt.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op woensdag 12 december 2001 11:45 schreef Twarp het volgende:
Ik heb een hekel aan VIA chipsets (ivm stabiliteit), en zou voor de 815 chipset gaan.
Dat jij een hekel hebt aan VIA chipsets, dat zou ik toch maar eens bij jouw zelf zoeken dan.
Ik gewoon een kwestie van de juiste drivers installeren, netzoals je dit ook moet doen voor je i815 chipset. >:)
Verder is het TUSL2 board natuurlijk de betere keuze voor een Intel processor. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 12 december 2001 10:49 schreef Ex_Inferis1 het volgende:

Heb jij ervaring met een TUV4X dan??

Nouja ik kan alleen maar zeggen dat die Tuv4X ook zeer stabiel draait. Enige nadeel tov de Tusl2c is dat hij NOG geen vcore optie heeft in de bios, maar dat komt er aan. Een voordeel is de prijs! Volgens mij maken deze bordjes weinig verschil, de cuv4x was al een goed alternatief voor de cusl2c, het enige wat verandert is is dat ze nu ook de tu ondersteunen.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 12 december 2001 11:25 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
tuv4x is een via chipset based bord, zou ik niet doen, veel geklooi met drivers en minder stabiel dan de 815 chipset..
Wat voor problemen met via drivers dan?? Ik heb er zeker nog geen gehad en ik gebruik via intel combo vaak en merk echt geen verschil hor. Via heeft een slechte naam gekregen door de KT133 chipset (als ik het goed heb).

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op woensdag 12 december 2001 11:59 schreef memendo het volgende:

[..]

Nouja ik kan alleen maar zeggen dat die Tuv4X ook zeer stabiel draait. Enige nadeel tov de Tusl2c is dat hij NOG geen vcore optie heeft in de bios, maar dat komt er aan. Een voordeel is de prijs! Volgens mij maken deze bordjes weinig verschil, de cuv4x was al een goed alternatief voor de cusl2c, het enige wat verandert is is dat ze nu ook de tu ondersteunen.
Hey :) jij wacht ook al op meer vcore opties, waarschijnlijk zitten die in de 1004 final als die binnenkort komt. nu zijn we bij 1004 beta-4.
Ik wacht nog effe rustig af op de final :)

Verwijderd

bovendien is de 815 sneller betreffend het geheugen. OK de via is ook snel te krijgen maar dat is ook weer extra werk met tweaken dmv WCPset.....

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Schiet me nog een ander plank te binnen waar ik naar heb zitten kijken ipv de TUV4X nl de ASUS TUA266
Maar omdat ik met nog een voorraadje pc133 ram zat heb ik gekozen voor de TUV4X.

zie ook t.net voor meer over de TUA266, hier en hier

Verwijderd

Even over VIA vs non-Via chipsets: ik heb alleen het mobo vervangen, verder is _ALLES_ hetzelfde gebleven. Wat ik merkte was in games (dus single CPU applicaties, trust me) in agp intensieve operaties (dus texture uploading naar kaart vanuit mainmem) dat de via chipset sneller was dan de i815. Zelfde mem, zelfde procs (via board had 2 procs). Echter, dit duidt imho ook op aggressievere timings. (ik had/heb niets overclocked, in de bios ook alles gewoon normale settings, niets op de meest 'optimized but unstable' setting). En aggressievere timings kunnen lang goed gaan, maar gaan op een gegeven moment fout.

Wat ik verder merkte is dat ik geen problemen meer heb met SB Live gerelateerde crap, geen chipset drivers hoef te installeren, geen IDE updates hoef te installeren ivm alweer een timingbugfix (via4-1 is vandaag op v4.36 aanbeland) etc. Ik ben blij voor de mensen die een via chipset hebben en het allemaal werkt, ik heb hier 2 bakken met VP6 bordjes, 1 draait nog, de ander is nu vervangen na 6 maanden ellende en allerlei probeersels zonder enig resultaat. Ik heb alleen a-merk hardware op het bord en in de kast en meer dan genoeg koeling. Toch hielp dat geen biet. Tuurlijk, je kunt de via chipset op het VP6 bordje downtweaken totdat het de snelheid heeft van een BXvoorloper, maar daarvoor investeer ik mn geld niet, normale instellingen (defaults) zou toch moeten kunnen. Ik kan je wel vertellen, na zoveel shit en na ellenlange verhalen te hebben gelezen van mensen met soortgelijke problemen is het een verademing om te merken dat het ook gewoon kan werken: neem gewoon een i815 bordje, prak je P3 erop en het werkt gewoon. Zoals het hoort.

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 11:59 schreef memendo het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld en dezelfde mogelijkheden, verkies ik een Intel chipset boven een Via chipset :). Make no mistake about it (love that quote :D), mijn nieuwe bord wordt een KT266A, maar als er bijvoorbeeld een net zo snelle AMD chipset zou zijn met dezelfde mogelijkheden dan zou ik voor die AMD gaan ;)

Verder heb ik veel negatieve ervaringen gehad met zijn voorloper de CUV4X, en ik kan het weten, ik werk in een computershop en heb het bordje meer dan eens ingebouwd ;). Toendertijd zijn tegenhanger de CUSL2-C was gewoon het betere bord in mijn ogen, en daarmee basta :)

PS Schumi is eruit, na een icq gesprekje heeft ie mooi de TUSL2-C besteld >:)

• RedC
jah klopt...heb hem bestelt! :D

• RedC
ik vind er alleen geen manual van! :(

Verwijderd

Die zit in de doos ;)

• RedC
hehe laat ons hopen want bij m'n P2Bf zat ie er niet bij :?
daarom ging ik maar ff kijken op de site van asus

Ik denk dat ik metteen een nieuwe HD ga bijbestellen ook
de IBM GXP60 - 60 GB - 7200 RPM UDMA 100

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 12 december 2001 14:14 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
hehe laat ons hopen want bij m'n P2Bf zat ie er niet bij :?
daarom ging ik maar ff kijken op de site van asus

Ik denk dat ik metteen een nieuwe HD ga bijbestellen ook
de IBM GXP60 - 60 GB - 7200 RPM UDMA 100
Kun je beter die nieuwe maxtor nemen.

• RedC
deze? Maxtor Diamondmax D740X 60GB 7200 RPM UDMA 133

de IBM is toch veel stiller? Deze is dan misschien wel ietsje sneller of zijn er nog andere voordelen?

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Nog effe over de site van ASUS:
Ze zijn op het moment bezig met het "verbouwen er van" een gedeelte van de vernieuwde site is al online zag ik, maar nog niet alles is weer online.
Even geduld dus kan zijn dat er met een paar dagen alles weer staat.

• RedC
Op woensdag 12 december 2001 14:21 schreef gellie het volgende:
Nog effe over de site van ASUS:
Ze zijn op het moment bezig met het "verbouwen er van" een gedeelte van de vernieuwde site is al online zag ik, maar nog niet alles is weer online.
Even geduld dus kan zijn dat er met een paar dagen alles weer staat.
bedankt voor de mededeling ;)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 10:44 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
hier past een PIII 500 toch op of niet?
Bestaat de P3 500 wel in FCPGA formaat ?
volgens mij is dat een SLOT 1 proc.. als dat zo is gaat dat NIET passen :)

• RedC
[quote]

MoLiCeMember undercover

Door gellie - woensdag 12 december 2001 10:50

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op woensdag 12 december 2001 10:31 schreef MREn het volgende:
[..]

Hij heeft het over de TUV4X hoor
da's een plankje met de apollo133T chipset met tualatin ondersteuning, Verder is die haast gelijk aan de CUV4X. alleen dan de Tualatin ondersteuning.
Ik heb zowel een TUV4X als een CUV4X-E beide bevallen me prima
Schumi_the_Champ:
Ja op die planken past je P3-500 hoor
Maar de planken met een T om het zo maar eens te zeggen bieden daarnaast ook ondersteuning voor de Tualatins cpu's die bieden dan nog wat meer voor een latere upgrade bijvoorbeeld met een Celly-t 1200

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op woensdag 12 december 2001 14:23 schreef DRG het volgende:

[..]

Bestaat de P3 500 wel in FCPGA formaat ?
volgens mij is dat een SLOT 1 proc.. als dat zo is gaat dat NIET passen :)
Als het een Flip-chip(socket 370) is wel ja :) ha'k niet eens over nagedacht :) als je een slot-1 hebt dus niet :{
effe bij intel gekeken net, bij de S-specs
Welke heb je :? de 500 of de 500e de 500 is slot-1 de 500e is socket370.

• RedC
ehm hoe kom ik dat te weten?

Het enige wat ik van hieruit kan zeggen is dat ik een Intel PIII 500 heb (gekocht in november 99)

Wat ik wel weet is dat m'n P2Bf wel een Slot 1 was

Verwijderd

Heel simpel: is je cpu een insteekkaart (slot1) of is het een cpu die op een convertorinsteekkaart in je slot1 p2b-f zat? Dat laatste kan je herkennen doordat er op de insteekkaart een witte socket zit, net als op een fcpga bord

• RedC
ik denk dat het dat 2e was want het is zo'n hele blok die erop staat

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Door de cpu er effe uit tehalen :) en te kijken :P

Effe simpel gezegd: heb je als je hem er uit uit haalt zo eentje

slot-1
Afbeeldingslocatie: http://www.wapers.com/misc/pentium3/pentium3.jpg
of heb je:

socket370
Afbeeldingslocatie: http://www.multimania.com/jeebiz/images/pentium-3.jpg

• RedC
ik zit op m'n werk... maar nu denk ik weer dat het 1e is :(

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Thuis kijken vanavond dus.
Maar als je de tweede (socket370) hebt, zit die op een converter, zoals ergens hierboven al werd gezegd zie je dan een "witte" socket op een kaart.
En de slot-1 variant van het plaatje hier boven zal dus nooit passen :{
We wachten in spanning af :)

Verwijderd

Oei

Dan heb je een probleem :)

Dan moet je dus ook een nieuwe cpu kopen

Das op zich niet zo erg, want cpu's zijn tegenwoordig niet zo duur. Maar dan zou ik gelijk voor een AMD gaan ;)

In jouw situatie: een MSI K7T Turbo 2 met een Duron 1000, dan ben je voor 700 piek klaar denk ik zo, en kan je je huidige geheugen blijven gebruiken >:)

• RedC
hmmmz :( is even kijken

• RedC
en bij een Asus P4B ATX (Socket 478, SDRAM) met een Intel Pentium IV 1.7 Ghz MPGA 478? dat zou toch wel moeten lukken denk ik?

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

hm okay effe een vergelijking mischien kom je er dan zo al achter :)
  • [b]P3-500 (slot-1)[/b]
  • L2 Cache 512kb
  • Vcore 2.00
  • Katmai core :?
  • [b]P3-500e (socket370)[/b]
  • L2 cache 256 kb
  • Vcore 1.60
  • Coppermine core
  • SSE instructie set
Dit zijn de belangrijkste verschillen, ben benieuwd welke je nu hebt

• RedC
Als ik dat zo zie zijn die AMD's wel een héél stuk goedkoper, maar ik hoor overal dat ze slecht koelen enzo.

Ik speel hoofdzakelijk wat games op m'n pc dus wat is dat het beste AMD of Intel, waarom zou ik AMD nemen waarom niet, waarom Intel of waarom niet?

• RedC
Op woensdag 12 december 2001 15:51 schreef gellie het volgende:
hm okay effe een vergelijking mischien kom je er dan zo al achter :)
  • [b]P3-500 (slot-1)[/b]
  • L2 Cache 512kb
  • Vcore 2.00
  • Katmai core :?
  • [b]P3-500e (socket370)[/b]
  • L2 cache 256 kb
  • Vcore 1.60
  • Coppermine core
  • SSE instructie set
Dit zijn de belangrijkste verschillen, ben benieuwd welke je nu hebt
Dacht dat het de 1e was :( m'n bestelling is al geannulleerd voorlopig hoor.

Verwijderd

AMD is het beste (snelste) voor games, en wat betreft cooling, ze worden wat warmer, dus het is zaak dat je een fatsoenlijke cooler koopt en die ook correct monteert.

P4 met SDRAM is zo'n beetje de traagste combinatie die er is ;)

• RedC
Hmm zo'n AMD XP 1900+ ziet er wel lekker uit :D

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 12 december 2001 14:19 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
deze? Maxtor Diamondmax D740X 60GB 7200 RPM UDMA 133

de IBM is toch veel stiller? Deze is dan misschien wel ietsje sneller of zijn er nog andere voordelen?
IBM "schijnt" veel problemen te kunnen geven. Ik zeg schijnt want ik heb er zelf geen ervaring mee. Die maxtor is ook lekker stil helemaal als je de L versie hebt. Maarja als je het allemaal precies wilt weten het is hier allemaal al is besproken. (ff de search gebruiken en je weet zo welke "beter is")

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Blaat....ik lees niet door :) Post sloeg nergens op

https://discord.com/invite/tweakers

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op woensdag 12 december 2001 11:59 schreef memendo over vcore tweak gebrek van de TUV4X:
memendo, k'zag net op de duitse ftp van ASUS de 1004 beta 05 :)
Weet niet wat ze nou bijna elke week veranderen aan het bios. maar nog steeds geen final :{
ik hou het nu maar dagelijks in de gaten de final zal hopelijk niet lang meer duren :?

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 14 december 2001 12:25 schreef gellie het volgende:

[..]

memendo, k'zag net op de duitse ftp van ASUS de 1004 beta 05 :)
Weet niet wat ze nou bijna elke week veranderen aan het bios. maar nog steeds geen final :{
ik hou het nu maar dagelijks in de gaten de final zal hopelijk niet lang meer duren :?
Mooi, maar het blijft beta, dus zal nog wel wat ongedierte in zitten. Nouja ze zijn er mee bezich zullen we maar zeggen. (Ps gaan betas voor mij)

Verwijderd

Koop een supermicro bord dat is pas echt kwaliteit.... :)
Pagina: 1