Toon posts:

Meer fans -> Meer stof in je systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben aan het overwegen om meer fans in mijn systeem te plaatsen, cq in de wand en bovenkant van mijn bigtower. Ik heb er al twee extra inzitten, eentje voor onderin die aanzuigt en eentje achterin boven die warme lucht weg blaast naar buiten. Maar nu is mijn vraag, zouden de extra te plaatsen fans meer stof in mijn systeem brengen, of valt dit mee?
PS Ik stofzuig 1 keer in week :+

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

Als je goeie airflow heb dan gaat het stof er aan de ene kant in, andere kant uit :) Kan meestal weinig kwaad, beetje stof. Als het goed is wordt het er met een goeie set fan's zo weer weggeblazen.

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 10:10 schreef Cornholio2001 het volgende:
Als je goeie airflow heb dan gaat het stof er aan de ene kant in, andere kant uit :) Kan meestal weinig kwaad, beetje stof. Als het goed is wordt het er met een goeie set fan's zo weer weggeblazen.
Tsja, maar der blijft altijd wel wat hangen...

Verwijderd

Bwa geen last van ze...
Toen'k 2 outtake fans had, veel meer stof in dan 2x intake en 2x outtake...

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 10:11 schreef Lomu het volgende:

[..]

Dacht het ook ja.

Ik heb een goeiuh airflow. Maar ik mag toch wel elke maand stof voor mijn roosters weghalen.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Op woensdag 12 december 2001 10:11 schreef Lomu het volgende:

[..]

Dus?

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 10:14 schreef Cornholio2001 het volgende:

[..]

Dus?
nix, jij zegt dat het er weer uit gaat ik zeg van niet.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

toen ik eerst nog 4 fans + silverado had, werdt het allemaal errug stoffig, maar nu ik die delta fan erin heb, is mn kast zo goed als stofvrij... :)

maar ik denk dat als je meer outtake als intake neemt, dat dan alle stof eruit gezogen wordt... (iig het grootste deel)

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Beetje stof is niet erg... absorbeerd mooi het vocht als je waterkoeling lekt >:) >:)

Ik heb 1x een computer gezien die in een houtzagerij stond Voeding en Cpu cooler stuk omdat ie helemaal vol zat met stof en minuscuul houtzaagsel.
Dus je hebt niet veel te vrezen (tenzij je een houtzagerij op je kamer hebt >:) ) als je hem 1x in de 2 a 3 maanden ff schoon maakt van binnen (ff naar buiten en de kast ff met uitblazen)
Gaat erg makkelijk met een compressor en anders zelf blazen >:)

edit:

er zijn ook mods met een stukje panty kous voor de koeler gaten :)

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

• xillius
  • Laatst online: 23-01-2022
ach ja stof blijft altijd wel in die kleine gaatjes hangen.
Maar het is toch geen moeite voor een tweaker om zijn kast ff open te maken en het stof weg te halen??? Paar minuten werk en het is beter voor je systeem.

Bij mij is mijn kast meer open dan dicht :)
(en mijn computer is denk ook het enigste ding in mijn kamer dat ik regelmatig en grondig schoonmaak, moeders is daar alleen niet zo blij mee) >:) >:)

Verwijderd

Stof blijft dus echt wel hangen. Ik heb 6 fans recht op mijn alph cpu koeler blazen, deze komt dus echt vol met stof te zitten.
Ik heb in totaal 12 case-fans en iets onderdruk, maar mijn case zit zo vol met stof.

Ja ik weet het dit is overdreven maar het bouwen heeft mij een 30 min. gekost en het voldoet prima aan mijn eisen op het geluid na. K ga binnen kort van studie wisselen (werktuig bouwkunde TH Rijswijk) en hoop dan wat meer tijd te hebben om eindelijk aan waterkoeling met peltiers te gaan werken.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Hee, misschien een idee(oeps, nog in de sinterklaas stemming :+ ) Draai gewoon je fans om. Dit heb ik ook gedaan en het scheelt echt :) :)

Boven= aanzuigen
onder=output

P.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op woensdag 12 december 2001 10:58 schreef PowerPee het volgende:
Hee, misschien een idee(oeps, nog in de sinterklaas stemming :+ ) Draai gewoon je fans om. Dit heb ik ook gedaan en het scheelt echt :) :)

Boven= aanzuigen
onder=output

P.
hmm... zit wel wat in... het koelt misschien iets minder, maar je hebt geen last meer van stof lijkt me...

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

gewoon stoffilters kopen bij elketrozaak.
kosten 12,50 de stuk ongeveer.

>Systeemspecs<

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kheb eens stoffilters voor de intake fans gezet. Kast werd gelijk 5 en de CPU 10 graden warmer. Toen ze er maar weer uitgehaald ;) en elke 3 maanden schoonmaken (wat is dat voor een spul dat in de ventilatoren groeit? )

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:40
Op woensdag 12 december 2001 10:08 schreef __Ted__ het volgende:
PS Ik stofzuig 1 keer in week :+
OMG...ik stofzuig 2x per jaar, hooguit! En ik heb een inlaatfan die lucht van buiten pakt 92mm, een inlaatfan 80mm en een extra uitlaatfan van 80mm. Er zitten wel dooie muggen in mijn kast, maar qua stof valt het mee (zolderkamer)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

ik maak 1 x per maand mijn filter van de intake schoon stof is klote in je systeem op de duur kost het koeling en je rust fan,s waar stof op komt de zitten na een tijd gaan langzaam in onballance komen denk de rest er zelf maar bij

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Nou, bij mij blijft het stof mooi altijd in de heatsink van mijn processor hangen :(

• Corn

Corn

Raar jongetje

Op zaterdag 06 april 2002 12:20 schreef REDFISH het volgende:
Nou, bij mij blijft het stof mooi altijd in de heatsink van mijn processor hangen :(
Dan heb je niet echt een brute fan op je sink >:)

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 13:39

decramy

root@birdie:~#

k heb er totaal geen last van... M`n kast staat 3/4 open.

En als k er iets in prop, is t stofvrij :)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

dis al een beetje oud toch ??
Pagina: 1