[PS2] Messiah maker onder vuur

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:10
http://www.channeltechnology.com/

ben benieuwd of er uberhaupt nog wel een messiah komt.. :(

[edit]

ziet er naar uit dat ook de NEO4/5 van de baan is..

http://www.playstationmods.com/

ik d8 dat het modden van je playstation legaal was?? |:(

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het aanpassen van een PSX, is volgens mij legaal. Het maken van de chip zou best wel eens niet legaal kunnen wezen.

Maaruh.. games kopieren en downloaden is ook illegaal en wordt ook nog steeds gedaan. Dus die chip komt er echt wel. Dat het illegaal is.. tja.. dan aan jou de keus of je de chip nog wilt..

En de links die je geeft zijn van sites die stoppen met het promoten en verkopen van. De "makers" van de chips zijn zeer waarschijnlijk nog volop bezig.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• oZy
  • Laatst online: 17:10
(als je die sites even bekijkt zie je dat ze allebei offline zijn gehaalt (iig de psx/ps2 dingen) + een boodschap van de makers dat ze keihard juridisch worden aangepakt door sony)

ik zou niet weten waarom het maken van een chip illegaal zou zijn, dan heeft het toch nog niets met de playstation te maken? tja, dat die chip nou 'toevallig' in een ps2 gezet kan worden en dan ook nog een leuke bijwerking heeft, ok.

• Creepy

Creepy

Omdat in de chip een stukje logica zit, wat je alleen kan maken door het achterhalen van de werking van bepaalde delen van de PS2, wat Sony waarschijnlijk niet heeft vrijgegeven (reverse engineering dus).

Dit is in sommige landen (en dan met name de US) strafbaar (DMCA).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 19:32
Op woensdag 12 december 2001 12:11 schreef Creepy het volgende:
Omdat in de chip een stukje logica zit, wat je alleen kan maken door het achterhalen van de werking van bepaalde delen van de PS2, wat Sony waarschijnlijk niet heeft vrijgegeven (reverse engineering dus).

Dit is in sommige landen (en dan met name de US) strafbaar (DMCA).
Kortom ze moeten de chip in nederland gaan maken >:)

Verwijderd

Mooi zo! Aanpakken die handel! Door al dat gekopieer gaan softwarefabrikanten naar de klote! Koop je spellen gewoon stelletje dieven :( Heel goed dat Sony dit aanvecht en ik hoop dat ze op alle fronten gaan winnen! Weg met de kopieerders!!!
Nou ga je natuurlijk mensen krijgen die zeggen dat ik ook gekopieerde games thuis heb liggen! Nee, die heb ik dus niet!!! Het enige wat ik nog heb zijn snes spellen op de PC maar die heb ik ook legaal :) Dat mag, heb ik begrepen. Alle games die ik heb heb ik origineel!

Verwijderd

smoel dicht steps ik wil imports spelen dus die chip moet ik gewoon hebben
kijk copieeren hou ik ook niet van maar ik wil wel imports
kunnen spelem

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op woensdag 12 december 2001 10:14 schreef Creepy het volgende:
Het aanpassen van een PSX, is volgens mij legaal. Het maken van de chip zou best wel eens niet legaal kunnen wezen.

Maaruh.. games kopieren en downloaden is ook illegaal en wordt ook nog steeds gedaan. Dus die chip komt er echt wel. Dat het illegaal is.. tja.. dan aan jou de keus of je de chip nog wilt..

En de links die je geeft zijn van sites die stoppen met het promoten en verkopen van. De "makers" van de chips zijn zeer waarschijnlijk nog volop bezig.
Dat kan wel zijn, maar het is iig idioot.

Da's zoals hier in Belgie. Je mag van weed een gebruikershoeveelheid hebben, je mag zelfs een verwerkte hoeveelheid hebben (Spacecakes, weedthee) maar je mag die hoeveelheden niet gebruiken. Das toch idioot ;)

• Creepy

Creepy

Op woensdag 12 december 2001 12:59 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar het is iig idioot.

Da's zoals hier in Belgie. Je mag van weed een gebruikershoeveelheid hebben, je mag zelfs een verwerkte hoeveelheid hebben (Spacecakes, weedthee) maar je mag die hoeveelheden niet gebruiken. Das toch idioot ;)
Das net als in NL. hehe.. je mag hier een bepaalde hoeveelheid kopen (5 gr??), maar je mag met die hoeveelheden niet over straat (max 1 gr??).. meteen gebruiken dus :)

Hmz... ik zou zelf graag imports willen spelen (games gemaakt voor NTSC in PAL spelen met balken in beeld :r ). Maar ja.. We wachten het gedoe met de Neo, Messia (en evt. andere chips) wel weer ff af.

ow ja... ik rook en blow niet hehe

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 12:56 schreef finelookingme het volgende:
smoel dicht steps ik wil imports spelen dus die chip moet ik gewoon hebben
kijk copieeren hou ik ook niet van maar ik wil wel imports
kunnen spelem
Hou zelf je grote smoel dicht en lees eerst eens goed wat ik schreef!!! GEKOPIEERDE SPELLEN!!! Imports zijn niet illegaal! Als je een chip gebruikt, zoals vroeger een convertor op je snes, om imports te spelen is daar toch niets illegaals aan? Maar ja, als je zo'n chip koopt gaan ze er bij Sony vanuit dat je daar ook gekopieerde games mee gaat spelen! Laten ze een chip of add-on maken die puur en alleen import games kan draaien, zonder dat gekopieerde games werken! JE betaalt er maar gewoon voor!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ze kunnen die modchip makers niks maken, dat weet Sony ook.
Echter de juridische kosten wordt ze gewoon teveel waardoor ze eraan onderdoor gaan.

En Ombouwen zorgt ECHT WEL voor verkoop!...van Console Hardware.
Alleen maken ze verlies op de consoles zelf dus daarom jagen ze zo op het gekopieer.

Geef ze eens ongelijk.

/Me heeft gister een PS2 gekocht 8-)

Ik koop een paar spellen omdat deze het verdienen.
Bovendien heb ik keiveel kopie's gedraait met de PSX en zoals ik altijd zeg...van een reeks spellen mag je er best 1 origineel van kopen (bijv. Ridge Racer, Final Fantasy..etc).

Owjah ik verdien nu best lekker, maar als ik nog full time op school zat had ik het echt niet kunnen betalen.
Main prijs is gewoon echt te hoog.

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op woensdag 12 december 2001 13:08 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Ze kunnen die modchip makers niks maken, dat weet Sony ook.
Echter de juridische kosten worden gewoon teveel waardoor ze eraan onderdoor gaan.

En Ombouwen zorgt ECHT WEL voor verkoop!...van Console Hardware.
Alleen maken ze verlies op de consoles zelf dus daarom jagen ze zo op het gekopieer.

Geen ze eens ongelijk.

/Me heeft gister een PS2 gekocht 8-)

Ik koop een paar spellen omdat deze het verdienen.
Bovendien heb ik keiveel kopie's gedraait met de PSX en zoals ik altijd zeg...van een reeks spellen mag je er best 1 origineel van kopen (bijv. Ridge Racer, Final Fantasy..etc).

Owjah ik verdien nu best lekker, maar als ik nog full time op school zat had ik het echt niet kunnen betalen.
Main prijs is gewoon echt te hoog.
Idd, het is zelfs goed voor Sony in sommige gevallen (vooral bij mensen die niet veel spellen hebben/kopen/downloaden, jah je weet wel) want ik zou BV geen PS2 kopen gewoon omdat het allemaal zoveel kost(te). Ik vond persoonlijk een nieuwe GF3 ofzo belangrijker. Maar, als ik een PS2 koop en 2 a 3 spellen download en kopier heeft sony nog steeds meer winst dan als ik NIX van hun koop.

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 13:11 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Idd, het is zelfs goed voor Sony in sommige gevallen (vooral bij mensen die niet veel spellen hebben/kopen/downloaden, jah je weet wel) want ik zou BV geen PS2 kopen gewoon omdat het allemaal zoveel kost(te). Ik vond persoonlijk een nieuwe GF3 ofzo belangrijker. Maar, als ik een PS2 koop en 2 a 3 spellen download en kopier heeft sony nog steeds meer winst dan als ik NIX van hun koop.
Kom op!! Hoe bedoel illegale dingen proberen goed te praten? Dat kan toch niet man! Je weet dat het illegaal is en toch verkondig je hier dat ze min of meer maar dankbaar moeten zijn dat jij een PS2 koopt en vervolgens games gaat kopieren! Tuurlijk maken ze daar zo goed als geen winst op!
Meeste consolefabrikanten moeten het juist hebben van de verkoop van games en niet van de console, meestal leveren ze daar op in!

• Gman
Op woensdag 12 december 2001 13:15 schreef Steps het volgende:

[..]

Meeste consolefabrikanten moeten het juist hebben van de verkoop van games en niet van de console, meestal leveren ze daar op in!
Jah precies dat zeg ik net.
Op consoles wordt eigenlijk altijd verlies gedraait heb ik me laten vertellen.

Maar ze maken natuurlijk winst op spellen en gadgets (memcard, joysticks, I-Link hubs etc.)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 13:26 schreef TP70 aka Georgio het volgende:

[..]

Jah precies dat zeg ik net.
Op consoles wordt eigenlijk altijd verlies gedraait heb ik me laten vertellen.

Maar ze maken natuurlijk winst op spellen en gadgets (memcard, joysticks, I-Link hubs etc.)
Ja weet ik :) Maar daarom quote ik jou ook niet maar die gast die zei dat hij wel een PS2 wou kopen en dan games kopieren!

Verwijderd

Dit is nogal een 'eternal discussion'

Als er niet gekopieerd zou worden, dan zouden games misschien wel goedkoper zijn? En omdat de developers meer geld verdienen, gaat de kwaliteit van games omhoog?

Feit is dat PS2 spellen 150 en soms zelfs 160 piek kosten en dat gaat echt ver. Ik heb nu 3 PS2 games gekocht, en dat zijn dan ook echt toppers. Voor semitoppers ga ik geen 150 piek neerleggen maar ik wil ze misschien wel spelen.

Overigens, een chip die bijvoorbeeld alleen mogelijk maakt om original imports te spelen en dan bijvoorbeeld ook voor regiovrije dvd met rgb ondersteunig zorgt, dat lijkt me ook wel wat, mits het niet te duur is!

• Gman
Op woensdag 12 december 2001 14:03 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Dit is nogal een 'eternal discussion'

Als er niet gekopieerd zou worden, dan zouden games misschien wel goedkoper zijn? En omdat de developers meer geld verdienen, gaat de kwaliteit van games omhoog?

Feit is dat PS2 spellen 150 en soms zelfs 160 piek kosten en dat gaat echt ver. Ik heb nu 3 PS2 games gekocht, en dat zijn dan ook echt toppers. Voor semitoppers ga ik geen 150 piek neerleggen maar ik wil ze misschien wel spelen.

Overigens, een chip die bijvoorbeeld alleen mogelijk maakt om original imports te spelen en dan bijvoorbeeld ook voor regiovrije dvd met rgb ondersteunig zorgt, dat lijkt me ook wel wat, mits het niet te duur is!
Dat is ook wel zo!

En die regiovrij modchip voor de PS2 verkopen ze nog wel op die site, kijk maar!

Verwijderd

Ik krijg net een mailtje van psxplaza dat ze weer massaal neo2.2's gaan inslaan.

Maar wat kan die neo2.2 nou precies wel en niet :?

Verwijderd

er is ook nog stealth en in japan hebben ze ook een chip die zonder swappen werkt moet je maar eens op google
playstation 2 modchips in typen
moet je eens kijken hoeveel chips er zijn
van neostar tot neo 2.3 en neo 3
en nog veel meer kijk maar eens meschien zit er wat tussen

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik dacht dat de NEO en Messiah gewoon de chipset was die al in de PS2 zat :D Weer wat geleerd :P

The devil is in the details.

Verwijderd

en ik d8 het spel...

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:48

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Vanaf welk punt snappen jullie nou niet dat Software uitgevers een groot gedeelte van de inkomsten van een game pompen in nieuwe games? Er zijn diverse games die het misschien niet waard zijn om 150 piek voor te lappen, maar om maar ff een chip in te bouwen ( voor import spellen begrijpelijk, maar er word met chip voor meer dan 80% illegaal gespeeld). Dat betekend dat de uitgevers minder inkomsten hebben dus mindere games uitbrengen, je kan het nu al zien aan de games. En ga maar na welke uitgevers er al mensen de laan uit hebben geschopt, dat zijn er dus velen, en diverse zijn al overgekocht door giganten als EA en Activision. Ga je gang kopieer je de debiel, je merkt het vanzelf... |:(
Pagina: 1