Toon posts:

Alternatief tikker

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of deze posting hier goed hoort, ik hoor het wel...

Ik vroeg me af of er al mensen (studenten) zijn die de alternatieven voor de nu vaak in studentenhuizen gebruikte tikker, die over een maand onbruikbaar is, kennen danwel over nagedacht hebben. Ik geloof dat een ISDN aansluiting met een nummer per persoon vrij populair is, maar met een krankzinnige centenkakker als mn huisbaas is het nog maar de vraag of we dat er doorheen krijgen.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 14:13
Gespecificeerde rekening? Probleem is alleen dat sommige nummers zijn afgeschermd. Moet je dus bijhouden wanneer je belt. Niet de meest geweldige optie maar het werkt wel. Je kunt ook een overzicht krijgen op internet, ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd omdat ik er geen behoefte aan heb. Misschien andere mensen die hier ervaring mee hebben?

no animals were harmed during the production of this message

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
ik heb eerst ook foto's gezien van een of andere gekke student die een msx aan de telefoon had gehangen .
Hier moest dan iedere bewoner op inloggen met zijn eigen wachtwoord, en werden alle gesprekken mooi gerigistreerd.
K zal nog ff kijken of ik n linkje kan vinden.

Verwijderd

Heb post gehad van een studentenbedrijfje uit Delft, die hadden ook iets geknutseld. Pincode voor iedereen en dan werd de rekening per code uitgesplits en opgestuurd. Ik weet alleen de naam van de bedrijf niet meer, misschien iemand anders?

Wij hebben het opgelost door bij Tele2 een gespecificeerde rekening te vragen (kan ook bij kpn, maar dat kost meer), en daarna als je de rekening krijgt uit te splitsen. Maar dit werkt alleen goed als je huisgenoten uit heel het land komen, zoals bij mij :)

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
moet je maar eens informeren bij deze studenten uit delft, die hebben een pc omgebouwd als telefoon tikker :9
http://www.ricardis.tudelft.nl/~penthous/apparaten.html

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 09:55 schreef MREn het volgende:

(kan ook bij kpn, maar dat kost meer)
Hoezo, kost meer ???
Is gewoon gratis op www.kpn.com..... dus ik zou zeggen, doe er je voordeel mee. (zolang het natuurlijk gratis blijft bij KPN....)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 10:07 schreef ZeRoC00L het volgende:

[..]

Hoezo, kost meer ???
Is gewoon gratis op www.kpn.com..... dus ik zou zeggen, doe er je voordeel mee. (zolang het natuurlijk gratis blijft bij KPN....)
Gesprekskosten bij kpn zijn hoger
Gespec. op papier kost geld, is bij tele2 standaard.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Een telefoon met pincode is geloof ik de enige manier.... er wordt dan per pincode een rekening opgesteld of iets dergelijks. Er zijn enkele bedrijven die dit aanbieden.

Wel duurder, maar denk ik beter dan een tweemaandelijkse ruzie over de telefoonrekening.

Maarten

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
ISDN en dan ieder een eigen nummer heeft ook z'n limiten natuurlijk.
Per lijn 4 nummers dusch.

En je huisbaas moet niet janken!!!
Kan ik ff lijp worden zeg van die centenkakkers...kost toch geen geld dit!
en kost het dat wel dan bedrag : aantal studenten = geen gezeik.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28
andere optie als je met niet al teveel man bent is iedereen een eigen carrier select

persoon 1 KPN
Persoon 2 Tele2
Persoon 3 Ontell
Persoon 4 enz enz........

zijn er genoeg en allemaal een eigen rekening....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 21:42
Check deze sites voor tellers zonder tikken: www.awtelecom.nl (is duur maar eenvoudig) , http://www.phys.uu.nl/~bergmann/ (is goedkoop, maar je moet meer prutsen)

These are my principles. If you don't like them I have others.

Verwijderd

ISDN ondersteund wel een tikkenteller ;)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Op woensdag 12 december 2001 09:59 schreef janster het volgende:
moet je maar eens informeren bij deze studenten uit delft, die hebben een pc omgebouwd als telefoon tikker :9
http://www.ricardis.tudelft.nl/~penthous/apparaten.html
Stelletje fietsenmakers :) Hier in Rdam nemen we gewoon ISDN + ADSL :Y)

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1