Toon posts:

Windows praat erg slecht met Novell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan iedereen die denkt dit probleem op te kunnen lossen,

Op mijn werk heb ik twee servers staan. De ene is een Novell Netware server en de andere een Windows 2000 Server server.

De Novell server regelt de routing en heeft ook alle route-tabellen. Er hangt ook een unix gateway aan de poort van dit netwerk.

In ieder geval bestaat er het probleem dat Novell en Windows zwaar klote met elkaar communiceren. Wanneer ik een kale windows client installeer ZONDER novell client dan loopt alles vanaf de windows 2000 server prima. Maar zodra de Novell Client op de client PC komt loopt alles vanuit de windows en novell server bagger. IK WIL HELP!!!!

Netwerk is STP netwerk, Win Server = P3 900 512 MB int. UWSC3 9,1 HD's (twee stuks) sony TAPE UNIT, 2 3c90x Netwerk kaartjes; Novell Server = P2 450 256 MB int. UWSC 8 Gb HD, HP tapestreamer.
Graag jullie hulp.

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"
<size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan
elke post zetten.
Zie hier
waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Krijg je een util van boven de 30% enzo op de Netware server?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik weet. Hij wordt ook niet zwaar belast door de medewerkers. Geloof dat hij zo rond de 30 zweeft.

Hij is ook zo kaal mogelijk. Er staat alleen Norton Anti Virus op en Veritas Backup Exec. Verder geen andere heftige software of zo. Hij wordt alleen maar gebruikt als fileserver en voor wat Dos programma's.

Verwijderd

De MS client voor netware installeren doet wonderen.
De novell client vreet al 35 meg geheugen.

Verwijderd

Het is handig als je wat meer info geeft, zoals bv :

Welke nwclient versie en patches gebruik je ?

IP only of IPX of beide, protocol preference goed ingesteld op client ?

Als je IP gebruikt, is SLP _goed_ geconfigt ?

Hier al gekeken :

http://search.novell.com/NSearch/SearchServlet?template=ResultListTerseTemplate.html&numhits=20&theme=support&query=slow%20login&collection=Support

of hier :

http://www.ithowto.com/novell/clientspeed.htm

Verwijderd

gebruik vooral geen IPX. Dit is bagger samen met IP op een NT/2000 bak
Pagina: 1