veel pci & irq sharing

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ik heb zelf een Abit BE6-2 met een hpt366 controller onboard, bios naar laatste versie geflashed, en ik heb 3 PCI sloten over.

dit zijn PCI 1,3 en 5. nu dit:

PCI1: kan ik niet gebruiken vanwege AGP kaart
PCI3: shared IRQ met de hpt366 controller
PCI5: shared IRQ met PCI2
PCI5: shared busmaster met hpt366

ok, PCI2 en 4 in gebruik door:
PCI2: 3Com NIC
PCI4: sblive

mijn vraag is, kan ik nog PCI kaarten bijprikken? zo jah, welk PCI slot dan? is dat wel slim bv als er IRQ geshared wordt met de ATA controller? wat voor kaarten zijn IRQ sharing vriendelijk? ik wil namelijk het aantal USB poorten uitbreiden met zo'n PCI kaartje.

verder, ik heb geen seriele en parralelle poort aanstaan. deze IRQ's zijn dus vrij, kan ik die niet toewijzen aan die 2 PCI sloten die IRQ sharen?

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je ACPI aanstaan, die pakt 1 IRQ en zet daar een heleboel andere apparaten onder, dit kan goed werken mist de kaarten ook IRQŽs kunnen sharen.

Wil je dit niet, moet je de PNP optie in de bios voor het OS uitzetten en de ACPI controller. Vervolgens moet je in het begin van de installatie van 2K of XP op F5 drukken en kiezen standard pc.

Als je mazzel hebt kun je IRQŽs toewijzen aan PCI sloten, zo niet probeer dan een gehacked bios te krijgen die deze optie enabled, dit heb ik gedaan met mijn MSI K7T266 Pro-R