Ik zit met een p2 350 en wil hem overclocken, maar ik weet niet hoe dat moet.ik heb namelijk geen boekje van mijn moederbord
Even op internet de site van de mobo-fabrikant bezoeken en daar het boekje in PDF-formaat downloaden
Verder is er elders nog zat te vinden over oc-en.
Wanbeleid is ook beleid.
Gewoon je FSB aanpassen in je bios. Staat allemaal in de FAQ hoe dat moet, zie mijn signature
.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Kan dat bij mobo's van die leeftijd?Op woensdag 12 december 2001 08:15 schreef breinonline het volgende:
Gewoon je FSB aanpassen in je bios. Staat allemaal in de FAQ hoe dat moet, zie mijn signature.
1) Betere topictitels zouden prettig zijn
2) Hoe je dit doet staat (Deels) in de FAQ
3) laat ik eens een beetje helpen
PII's zijn zo goed als allemaal multiplier locked, dus daar hoef je niet over na te denken.
Wat je moet doen is je FSB stapsgewijs stukje bij beetje verhogen (dit is de snelheid waarop de processor met andere delen van je systeem lult (weet ook wel dat dit geen exact kloppende omschrijving is)). Waarschijnlijk draait het systeem nu op 100 * 3.5 = 350. Die 3.5 is de multiplier en staat dus vast. Die 100 zou je kunnen verhogen tot bijvoorbeeld 110 * 3.5 = 385.
PII's zijn zo goed als allemaal multiplier locked, dus daar hoef je niet over na te denken.
Wat je moet doen is je FSB stapsgewijs stukje bij beetje verhogen (dit is de snelheid waarop de processor met andere delen van je systeem lult (weet ook wel dat dit geen exact kloppende omschrijving is)). Waarschijnlijk draait het systeem nu op 100 * 3.5 = 350. Die 3.5 is de multiplier en staat dus vast. Die 100 zou je kunnen verhogen tot bijvoorbeeld 110 * 3.5 = 385.
Verwijderd
he alweer arieOp woensdag 12 december 2001 08:50 schreef m-m het volgende:
1) Betere topictitels zouden prettig zijn
Kijk eerst ff wat het merk en type van je moederplaatje is.. Dan kunnen we je vast meer vertellen.Op woensdag 12 december 2001 08:32 schreef King.Niek het volgende:
ik snap er eigenlijk ook niks van,ik ben geen prof ofzo
is dat niet makkelijker uit te leggen
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Deels? ik kan zo al de antwoorden op zijn vragen uit de FAQ copy'en en pasten..Op woensdag 12 december 2001 08:50 schreef m-m het volgende:
nico is ziekOp woensdag 12 december 2001 08:52 schreef clvy82 het volgende:
he alweer arie
[btw]
heb ff topictitel-verander request in SU gedaan
[/btw]
Verwijderd
hoezo heb je verheul als icon?Op woensdag 12 december 2001 08:55 schreef m-m het volgende:
[..]
nico is ziek
Op woensdag 12 december 2001 08:56 schreef clvy82 het volgende:
[..]
hoezo heb je verheul als icon?
offtopic:
ik vond het een leuke foto en hijs een toffe leraar
hij ging tijdens wiskunde PW op het bord allemaal dingen uitleggen over sommen op dat proefwerk bijvoorbeeld
altijd leuk/handig
hmm laat ik ome nico maar weer eens invoeren
ik vond het een leuke foto en hijs een toffe leraar
hij ging tijdens wiskunde PW op het bord allemaal dingen uitleggen over sommen op dat proefwerk bijvoorbeeld
hmm laat ik ome nico maar weer eens invoeren
grmbl.. ik zat vorig jaar met lücht als mentor, dolle pret(ok op einde van het jaar wel). Nu jwiersema...Op woensdag 12 december 2001 09:03 schreef clvy82 het volgende:
verheul is ook coolvooral als mentor
hm dit draadje wordt een soort van 2gesprek, ach boeiend, kans was toch al wel groot dat ie op slot ging
* m-m ---> school (pw maken
Ga eerst een de Overclocking FAQ lezen, en zoek in PMG manier om er achter te komen wat voor mainboard je hebt. Op internet kom je zo te weten of je bord te overclocken is. Verder : Search.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()