Toon posts:

[win2k] pop3 via winroute lukt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een winroute proxyserver (win95) pc aan mijn kabelmodem, en de rest van het netwerk krijgt hiervan zijn internetverbinding.

In windows98 kan ik gewoon mijn pop3-account gebruiken (NAT op de proxy staat aan), maar als ik in win2k mijn pop-account instel, dan krijg ik de volgende melding:

Het verbinden met de server is mislukt. Account 'soneramail', Server: '195.66.14.164', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10065, Foutnummer: 0x900CCC0E

Het vreemde is dat het op mijn vader's (ook win2k) pc wel werkt.

Iemand, alsjeblieft?

Verwijderd

Misschien gewoon de verkeerde details ingevoerd.... ??? of dat de mailserver eventjes onderhoud nodig heeft...

Ligt volgens mij niet aan WinRoute....

Volgens mij misschien iets voor in Netwerk Troubleshooting...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

winsock error 10065: WSAEHOSTUNREACH (10065) No route to host.

Heb je je standaard gateway wel goed staan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [forum=11] naar [forum=19] :).

Verwijderd

Heb je DNS instelligen ingesteld naar de Winroute servers?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Winroute alleen de Proxy-server en NAT aan staan. Meer niet.

Alle PC's hebben een vast ip.

Er is 1 pc met win2k waar je wel gewoon kunt pop3-en (via dezelfde provider) en op de andere twee lukt het niet. Op de pc waar het wel lukt staat alleen dat internet via een proxyserver loopt, en bij standaardgateway het ip van de server.

Op de clients doe ik de instellingen net zo, en werkt het niet, bovenstaande foutmelding.

Opmerkelijk is dat als ik in winroute DHCP aanzet, de email ook op de 'goede' pc niet meer werkt.

Snap ik niets van!

Verwijderd

Zoals al in de bovende posting te lezen. Kijk op de clients na, dat je ook de DSN instellingen (van je provider) zijn ingevoerd, aangezien je de DNS Server van Winroute heeft uitgeschakeld.

De vaste IP adressen mogen vanzelfsprekend niet in de range van de DHCP scope van de Winroute server liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 december 2001 13:17 schreef Akko het volgende:
Zoals al in de bovende posting te lezen. Kijk op de clients na, dat je ook de DSN instellingen (van je provider) zijn ingevoerd, aangezien je de DNS Server van Winroute heeft uitgeschakeld.

De vaste IP adressen mogen vanzelfsprekend niet in de range van de DHCP scope van de Winroute server liggen.
DNS servers van provider invullen, dat zal ik proberen. Maar de DHCP-server staat uit, dus geen ipconflicten hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een client aan het netwerk hang, en ik geef hem een (niet conflicterend) vast ip-adres, en stel verder alleen maar in dat de internetverbinding via lan gaat, en de proxyserver 192.168.0.1 en poort 3128 zit.

Als ik dit met win95/98 doe dan kan ik gewoon pop3-en met soneramail.nl, en als ik precies hetzelfde instel in win2k, dan lukt het niet en krijg ik bovenstaande foutmelding.

Heeft iemand niet een softwarematige router die op win95 draait waarmee je wel gewoon vanaf een win2k client kan pop3-en?

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Heb je de laatste build van Winroute? Werkt het dan nog niet probeer dan eens ipfragmode op 1 te zetten, of je MaxMtu waarde te veranderen. Hier zijn al verschillende topics over geweest, dus ff zoeken op ipfragmode en MaxMtu icm met winroute.
Pagina: 1