Toon posts:

Aanleg netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik Internet via Chello, maar wil nu meerdere PC gebruiken via het acount van chello.
Ik weet dat ik daar voor een router kan gebruiken maar dat is mij te duur, ik dacht zelf aan het volgende een netwerk aanlegen en een 10/100 switch daar tussen te koppelen.
Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe dit gaat ben namelijke een onbekende op het gebied van netwerken.

Alvast bedankt.

McJohn

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Ik zou zeggen, lees dit eens:

[topic=309398/1/50] .

En welkom bij de club die GoT heet! :)

Edit
Ohwja, en liever niet onder elke post je naam zetten. :)
/Edit

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• some
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik netwerk ook via Chello, het is niet mogelijk via een hubje. bij mij runt het via een routertje en dat gaat heel goed. Wat je ook zou kunnen doen is een server neerzetten en alle traffic via die bak laten lopen.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 19:55
Op woensdag 12 december 2001 00:08 schreef McJohn het volgende:
Ik Internet via Chello, maar wil nu meerdere PC gebruiken via het acount van chello.
Ik weet dat ik daar voor een router kan gebruiken maar dat is mij te duur, ik dacht zelf aan het volgende een netwerk aanlegen en een 10/100 switch daar tussen te koppelen.
Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe dit gaat ben namelijke een onbekende op het gebied van netwerken.

Alvast bedankt.

McJohn
Je hoeft het niet per se met een router te delen.. kan ook gewoon met bv. sygate.. enige nadeel is wel dat je dan een master/slave netwerk hebt.. de server zal dus aan moeten blijven zolang als de andere pc internet wil..

Je kan dit oplossen dmv een router, alleen wordt het dan idd een stukje duurder..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 00:13 schreef some het volgende:
Ik netwerk ook via Chello, het is niet mogelijk via een hubje. bij mij runt het via een routertje en dat gaat heel goed. Wat je ook zou kunnen doen is een server neerzetten en alle traffic via die bak laten lopen.
server + switch ????

• some
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
nee, gewoon 1 pc als server (gateway) en daarop Sygate homenetwork zetten en de rest via een netwerkkaart en een hub eraan vast maken
Pagina: 1