WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
Verwijderd
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Nee, het is één fan die ik op 12 of 7 zou kunnen laten lopen.Op woensdag 12 december 2001 00:03 schreef Jantjevlaam het volgende:
2 fans op 7 volt???
---
Het scheelt nu zo'n 6 a 7 graden.
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
Daarvoor zijn het er 3!Op woensdag 12 december 2001 00:06 schreef kroegtijger het volgende:
3x 300 gram??? da's niet zwaar zeg
Er was hier ook al een topic over zoiets, maar dan met een een fan en een pvc buis rechtstreeks op de proc blazen.
Ik heb hier namelijk ook al aan zitten denken, omdat ik voor mijn slot1 procje niet echt veel goede koelers tegenkom.
En ik steeds maar blijf experimenteren met andere fans enzo.
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Verwijderd
vaag arie verheul als icon?Op woensdag 12 december 2001 08:39 schreef m-m het volgende:
de rare dingen zijn de wereld niet uit
Maar dan met een pringles verpakking en wat pleerollen.
Maar het moet eerst maar weer eens weekend worden, want dan hebbik pas weer tijd ...
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Dit vind ik cult, zo'n oplossing, simpel, maar het werkt wel!.. Cool, jammer dat ik maar een miditower heb en zo'n doos niet kwijtkan. naja..
kewle oplossing, altijd leuk 'windtunnels' met karton maken
hehe lekker he die pizza's van de ed*hOp woensdag 12 december 2001 00:09 schreef El_GringO het volgende:
hehehe vooral de laatste pic is erg illustratief
Maarre het probleem was de temperatuur, een betere CPU koeler scheelt ook veel. Dit is wel een zeer gaar gevalletje!
Op woensdag 12 december 2001 00:11 schreef Phaerion het volgende:
Ik heb hier namelijk ook al aan zitten denken, omdat ik voor mijn slot1 procje niet echt veel goede koelers tegenkom.
ik had me p3-450 op een gegeven moment met een stevig koelblok en 2x delta 6500rpm draaien
hij deed btw het nog goed op 600 zonder extra stabiliteit te verliezen
verder vin ik het wel een heel net passende creatieve oplossing
If it ain't broke, fix it till it is...
Verwijderd
Serve The Humanity , Be Server
Is gechecked. Ik wil geen biocultuurtjes in mijn kast.Op woensdag 12 december 2001 13:52 schreef Cue het volgende:
Misschien dta er nog stukjes pizza in die doos zitten, dat daaorm de airflow niet helemaal Top is![]()
---
Ik denk dat ik nog een tweede fan plaats in het brede deel zodat ik niet een fan op 12v hoeft te draaien, maar 2 fans op 7v.
Verwijderd
y3g0r ookOp woensdag 12 december 2001 11:04 schreef Cornholio2001 het volgende:
Cornholio weet wat hij gaat doen in de kerstvakantie
Nee, dat gebeurt niet. Ik heb er nu 2 fans in, die samen niet eens een hele sterke luchtstroom leveren maar wel stil zijn. En ze zorgen wel voor koele lucht in het onderste deel van de kast, wat ook de opzet hiervan was.Op donderdag 13 december 2001 16:35 schreef robbb het volgende:
Vraagje: remt die extra luchtstroom de ventilator op die orb niet erg af?
Tja, en verder was het gewoon een plotseling ideetje. Het werkt voor mij, de kast kan weer dicht, en je ziet er niks meer van. Want fraai om te zien is het nu ook weer niet.
Dat was ik.Op woensdag 12 december 2001 00:11 schreef Phaerion het volgende:
Das best een redelijk resultaat dacht ik zo.
Er was hier ook al een topic over zoiets, maar dan met een een fan en een pvc buis rechtstreeks op de proc blazen.
En dat werkt prima... Helaas heb ik nog steeds geen pic's..
Hier is de link van het topic.
[topic=235183/1/25]
Verwijderd
ik ben misschien erg kritisch maar een oude pizzadoos in mijn computer moet er niet aan denken

een airflow is misschien efficent maar maak er dan 1 van plexiglas ofzo
is iets meer werk maar een veel mooier resultaat
Wat vervolgens verdwijnt achter een zijpaneel.Op vrijdag 14 december 2001 10:26 schreef Scudo
een airflow is misschien efficent maar maak er dan 1 van plexiglas ofzo![]()
is iets meer werk maar een veel mooier resultaat
opmaak
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Verwijderd
En die Pizza's heb ik ook een paar in de vriezer
Verwijderd
Op zich nog niet zo'n slecht idee van dat Big Mac doosje.. Kan je als een soort fan adapter gebruikenOp woensdag 12 december 2001 13:57 schreef Neoz het volgende:
Wat is het volgende ? een Big Mac doosje om je cpu heen vouwen , een zakje noodles door je waterkoeling >:-) , de wonderen zijn de wereld zekers nog niet uit
Pay peanuts get monkeys !
I got a problem-solver and its name is revolver
maaruh leuk gedaan (pff dat zegt iedereen al :\ .. )
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Zoals al staat vermeld 6 a 7 graden....Op woensdag 12 december 2001 00:06 schreef bladebla het volgende:
[..]
Nee, het is één fan die ik op 12 of 7 zou kunnen laten lopen.
---
Het scheelt nu zo'n 6 a 7 graden.
lezen helpt
Verwijderd
Je hoeft dan enkel te zorgen dat de lucht die afgezogen wordt, onderin de kast naar binnen komt. Dus bovenin alle eventuele roosters afplakken onderin de jkast een paar slotplaatjes weglaten. Als je naast je videokaart weg laat wordt deze ook nog extra gekoeld... Dit is natuurlijk niet nodig als je een intakefan hebt.
De herrie wordt dan ook een stuk minder...
Neee, de pizza's zijn niet zoals bij 'de bezorgpizza' vetsig en vatsig in aanraking geweest met de doos.Op zondag 16 december 2001 02:08 schreef Dethroned het volgende:
Gaat dat niet ruiken ? Of heb je die doos heel goed schoongemaakt en kan je niet de boel op 10v draaien ?
Het geluid is overigens nu met 2 vans op 7v (een aan het begin, en op de helft) niet storend. Mijn duronnetje 700 kan nu op 909 Mhz draaien met het kastje dicht. Idle wordt ie dan rond de 50 graden.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Het was wat wetenschappenlijker geweest om dat eerst eens te testen.Op zondag 16 december 2001 12:25 schreef gve het volgende:
Ik vermoed dat je zonder die pizzadoos, dus met enkele een fan een beter resultaat haalt.
<knip>
De herrie wordt dan ook een stuk minder...
hmm, tja, hmmOp maandag 17 december 2001 00:36 schreef Saus het volgende:
als je nou dan ff die doos ertussenuit haalt, en de resultaten verteld. Wachten wij niet meer zo in spanning
'k heb het allemaal afgetaped tegen de kast en het zit er strak en klem in, dus das nogal wat werk.
Èn ik zie dat ik best wel naar bed moet op dit moment

Ik zie nog wel even of het er later van komt.
Misschien dat anderen die dit in de vakantie bouwen nog gaan uitproberen?