Asus A7A266 stotterende audio

Pagina: 1
Acties:

• wizzz999
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04-2025
Wat ik ook probeer ik houd een stottering in mijn audio, ik heb alleen onboard audio geprobeerd, soundblaster live met onboard disabled maar telkens na ongeveer 1 minuut(random tijd) happert hij iets.

Ik heb zowel XP als 2000 geprobeerd IRQ gereserveerd in bios, maar niets helpt. Laatste driver, meest recente Bios, memory hole aan/uit in bios

Iemand nog suggesties of bekend met het probleem?

A7A266 met 1333 Tbird Bios 1009
256 133 MB Sdram
Matrox g450 eTV
SbLive en/of onboard c-media

• snarf31
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-12-2021

snarf31

knutsel de knutsel :))

hm raar ja ik krijg het als ik explore 5.5 volledig erop gooi
met 5.0 128 bits niet

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Check eens wat voor programma's er op de achtergrond meedraaien, misschien is daar eentje van de boosdoener.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• wizzz999
Helaas alles al uitgeschakeld, er draait niets mee. Het gekke is dat het altijd is, zowel in mediaplayer als ook in winamp.| :(

Er zijn ook geen pieken te zien in taskmanager qua cpu of memory, ik vermoed ergens iets met een IRQ maar reservering, exclude niets helpt.

• Rhodan
  • Nu online
Welke windows versie gebruik je??

• wizzz999
Windows xp professional UK en/of win2000 beide zelfde probleem.

Ik vermoed dat er nog wel meer gebeurd want ook de grafix die Mediaplayer onder XP laat zien bij mp3 'stottert'.

• Rhodan
  • Nu online
Hoe hard werkt je processor op dat soort momenten??
En hoe is de temperatuur??

• wizzz999
Helaas niets op aan te merken, geen verhoging in cpu of memory use, net geprobeerd met koude start procesor op 35 graden vrijwel direct weer een stottering.

• Rhodan
  • Nu online
Heb je ook nieuwe Ali drivers geprobeert?

Verwijderd

Probeer eens de pci latency timer in het bios op 64 te zetten. Staat nu waarschijnlijk op 32

Ik weet niet of die optie in je bios te vinden is maar het zou het probleem moeten verhelpen.

Dit werd vorige week door iemand gepost en meerdere personen hadden daarna geen problemen meer. :)

Verwijderd

Heb je het ook, als je in multimedia de hardware accellartie uitzet. Dit had ik nl een keer. Als je dit uitzet en het werkt normaal, dan is de software niet geschreven voor hardware accellaratie.

Ik zelf ben er nog niet uit waar het precies zit, maar de SB live is nogal gevoelig voor IRQ. :+

Verwijderd

Ik ken dit verschijnsel heb het zelf ook!!

De combinatie via chipset (ASUS boards) en nvidia chipset van de grafische kaart schijnt het probleem te zijn .

Oplossing :

Andere beeldplank

Soms kan het helpen om de latency timer te verlagen of te verhogen.

• wizzz999
yep, laatste ali drivers waren al geinstalleerd. pci latency aangepast geen verschil, was 12 64 en 32 geprobeerd geen verschil. :'(

beeldplank is matrox niet nvidia en chipset is ali.

Vanavond ga ik een andere geheugenplak installeren Kingston ddr ipv sdram.

• wizzz999
Nou als iemand nog suggesties heeft behalve in een rechte lijn uit het raam :(

Ik heb het geheugen vervangen door Kingston ddr, underclocked naar 1000 Mhz maar nog steed shit.

• wizzz999
:Z

Nou eindelijk gefixed, na alles keer op keer door gelopen te hebben en de soundcard al op meerdere pci slots geplaatst te hebben de rest ook verplaatst en dat deed het hem, aaaaaaarghhhhhh.

Maar gelukkig hij doet het nu zonder stotter, iedereen bedankt voor de hulp en misschien helpt dit iemand in de toekomst.
Pagina: 1