Edimax 6004+ router

Pagina: 1
Acties:

• some
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Enige tijd geleden Edimax 6004+ routertje gekocht. werkt op zich goed, maar er zijn 2 probleempjes.

1# kan niet meer inloggen via de browser. Kan er wel via telnet opkomen. Volgens de site van Edimax moest ik 'm geheel reseten en opnieuw opstarten, echter dit had ook geen effect.

2# mijn ftp (G6 Ftp server in W2k) wil soms (meer niet als wel) via de router geen listing uitsturen

iemand suggesties? :?

• JohnD
  • Laatst online: 21-08 14:41

JohnD

Bernd

Enigste reden die ik me kan bedenken is dat de http poort is uitgeschakeld via een access list maar ja dat lijkt me niet logisch als de router nieuw is.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• some
bij het geheel reseten wordt alles ook terug gezet in de fabriekswaarden en daarbij staan die poorten open

• JohnD
  • Laatst online: 21-08 14:41

JohnD

Bernd

ja dat bedoel ik dus... maar das het enigste wat ik me kan indenken

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• some
Probleem 1 is opgelost, ik had even geleden handmatig de proxyserver van chello opgegeven en daar liep ie op vast.
Werkt nu weer >:)

Probleem 2 met de ftp is er helaas nog wel steeds |:(

Verwijderd

welke port gebruik je voor ftp ???
je moet namelijk ergens speciaal opgeven als je een andere port gebruikt voor ftp dan 21 .....denk dat het hiermee te maken heeft.

• some
ik heb als public port 6996 en reroot die in de router naar 21 intern. De personen kunnen inloggen, maar als de listing aan de beurt is timed ie gewoon uit. er zijn ook personen bij die wel gewoon de listing krijgen. +/- 2/3 van de personen krijgt geen listing :?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:07
Op donderdag 13 december 2001 01:54 schreef some het volgende:
ik heb als public port 6996 en reroot die in de router naar 21 intern. De personen kunnen inloggen, maar als de listing aan de beurt is timed ie gewoon uit. er zijn ook personen bij die wel gewoon de listing krijgen. +/- 2/3 van de personen krijgt geen listing :?
ik weet ook nog niet hoe het precies werkt,
maar het heeft te maken met passive mode/ non-passive mode!

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 10:26 schreef marteltor het volgende:

[..]

ik weet ook nog niet hoe het precies werkt,
maar het heeft te maken met passive mode/ non-passive mode!
Nee, heeft er weinig mee te maken. Zowel passive als non-passive mode heeft hier problemen mee. Ik heb dit probleem bij Edimax neergelegd (want ik had hetzelfde). Als je van poort 21 -> 21 dan werkt het wel. Ik heb het zowel bij G6 als bij ServU.
Pagina: 1