Een test een tijdje terug hier op tweakers gaf aan dat een dual configuratie niet altijd sneller is, langzamer zelfs soms.
Als je toch voor AMD gaat vermijd dan VIA chipsets, en AMD chipsets daar weet ik niet eens van of die ook problemen geven.
Mijn persoonlijke advies is een P4 of P3, alleen al voor de chipset. En SSE(2) ondersteuning is eerder regel dan uitzondering voor de betere audio pakketten en plugins! Het effect is echt ongelofelijk, bij Reaktor werd mijn performance vertienvoudigd toen ik van Reaktor 2 naar Reaktor 3 ging en van een PII 350 naar een CellyII 600 ging!
Er staat een soortgelijke thread op het Dutch Synth Forum trouwens,
http://synthforum.twin-x.com, ik weet niet of die toevallig ook van jou is? Anders kun je daar ook ff kijken.
Je kunt denk ik beter je geld investeren in een...
a) stabiele
b) compatibele
c) snelle
...single CPU systeem. Als je echt geld over de balk wilt gooien kijk dan eens naar een extra DSP kaartje, die worden gegarandeerd gebruikt en hebben over het algemeen betere kwaliteit van effecten, ik geloof dat er voor Creamware of Protools zelfs een 1:1 Access Virus B emulatie is, omdat die precies dezelfde DSP chips gebruikt!
Gebruik anders dat extra geld voor snelle grotere harddisks, beter geheugen, of een grotere monitor. Mijn volgende computer wordt een P4 Northwood op een 4x133MHz bus.