Toon posts:

Voltage MOD gelukt hoera 1.4@1.733

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben deze week aan de gang gegaan met een voltage mod voor mijn KT7A-RAID mobo en het is zeer voorspoedig gegaan.

Een goude tip oefen eerst met je soldeerkunsten op bv. een oude ISA kaart dat is niet erg als je die overhoop soldeerd.

Mijn voltage kan nu tot 2.12V aangezien 2.14 de max is zonder aanpassing aan je beveiliging is dit wel netjes het enige nadeel wat ik heb is dat mijn 300Watt voeding het niet zo leuk vind, ik kan nu op 1.6Ghz superstabiel draaien met een Vcore van 2.01 en een I/O Voltage van 3.95 maar op 1.7Ghz+ dan slaat mijn 5+ voltage onder de 4.75V en dat is veelste weinig hij boot trouwens wel op 1.733Ghz+. Het wachten is nu op mijn Alienware case met 431Watt voeding en mijn WaterChill setje maar daar wacht ik ff mee tot de OC-Shop in januari weer open gaat.

Max Overclocking met booten in windows = 1.4@1.66 toch niet gek dacht ik zo. (case 21graden en CPU max 57graden DRAGON III HERRIE!!!!!)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
eehh.... als ik het goed begrijp boot ie dus alleen maar? je kunt er dus geen eens spellen mee spelen?

draai eens een paar uur dnetc }:O dan praten we verder :)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OCM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 23:18 schreef Wirf het volgende:
eehh.... als ik het goed begrijp boot ie dus alleen maar? je kunt er dus geen eens spellen mee spelen?

draai eens een paar uur dnetc }:O dan praten we verder :)
Hij draait super op 1.6Ghz maar daarboven gaat mijn voeding ouwehoeren!

Na het weekend opgelost.

Trouwens CPU burn een uur laten draaien op high en 58graden max!!!

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 23:16 schreef Gerund het volgende:
Ik ben deze week aan de gang gegaan met een voltage mod voor mijn KT7A-RAID mobo en het is zeer voorspoedig gegaan.

Een goude tip oefen eerst met je soldeerkunsten op bv. een oude ISA kaart dat is niet erg als je die overhoop soldeerd.

Mijn voltage kan nu tot 2.12V aangezien 2.14 de max is zonder aanpassing aan je beveiliging is dit wel netjes het enige nadeel wat ik heb is dat mijn 300Watt voeding het niet zo leuk vind, ik kan nu op 1.6Ghz superstabiel draaien met een Vcore van 2.01 en een I/O Voltage van 3.95 maar op 1.7Ghz+ dan slaat mijn 5+ voltage onder de 4.75V en dat is veelste weinig hij boot trouwens wel op 1.733Ghz+. Het wachten is nu op mijn Alienware case met 441Watt voeding en mijn WaterChill setje maar daar wacht ik ff mee tot de OC-Shop in januari weer open gaat.

Max Overclocking met booten in windows = 1.4@1.66 toch niet gek dacht ik zo. (case 21graden en CPU max 57graden DRAGON III HERRIE!!!!!)
OP hoeveel volt?

• Wirf
Op dinsdag 11 december 2001 23:32 schreef Gerund het volgende:

[..]
Trouwens CPU burn een uur laten draaien op high en 58graden max!!!
Ow, okee dan, dat wou ik ff horen...

goeie zaak dit zeg, is het trouwens een XP of een "classic" thunderbird?

Verwijderd

Topicstarter
K7 Thunderbird maar is het heel laag 4.75V wat normaal 5+volt moet zijn ik weet dat dus niet want ik had er voorheen gaan last van gewoon 1.4@1.53 geen punt met teweinig voltage maar nu 1.66 is de max met mijn voeding!!!

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
wil je wat meer techniche gegevens geven hoe je het gedaan hebt?
ik heb ook een kt7a, en wil ook wel een voltmod, maar intussen heb ik al 3 of misschien wel 4 verschillende manieren gevonden met ook steeds andere weerstanden.

kun je een link posten waar jij je info weg hebt gehaald?
en hoeveel Ohm is je weerstand?

thx

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 23:32 schreef NoStra het volgende:

[..]

OP hoeveel volt?
Ik draai 1600Mhz op 2.01V anders zakt die PSU in!

R@&^#&^$@(&^$#!^$%*@$%$#!%^$#@%^$!*&@$#*&!@$ goedkopie voeding!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 23:37 schreef irmscher het volgende:
wil je wat meer techniche gegevens geven hoe je het gedaan hebt?
ik heb ook een kt7a, en wil ook wel een voltmod, maar intussen heb ik al 3 of misschien wel 4 verschillende manieren gevonden met ook steeds andere weerstanden.

kun je een link posten waar jij je info weg hebt gehaald?
en hoeveel Ohm is je weerstand?

thx
Ja ik had het zelfde probleem ik zla echt effe een super duidelijke uitleg geven let op!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Men heeft nodig:

*2 draadjes (maakt niet zoveel uit ik heb een HD LED draad genomen)

*Weerstand tussen de 15 en de 25 Ohm (is bij ieder mobo een afwijking, lange draad is meer weerstand ik heb zelf een 16Ohm) Hoe lage je weerstand hoe hoger je Voltage!
Het is trouwens niet schadelijk om met weerstanden te testen(tussen de 15 en 25Ohm DUH)

*Soldeer bout met fijne punt (heel belangrijk!)
*Geen Parkison
*Goede lamp
*Als je geen goede ogen hebt een vergrootglas
*Soldeer met harskern of iets dergelijks

Eerst maak je de 2 draden op je mobo vast(eeers oefenen op een oude &!@$# ISA kaart!)

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn de pics toch gevonden!

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/Home/news59/kt71.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/Home/news59/kt72.jpg

Koel je mosfet als je 2.0V+ Gaat

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/guides/kt7/mosfetsink.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Voordat je aan weestanden gaat denken ga je je mobo op leven testen na het solderen(stop hier bij zo weinig mogelijk hardware in je mobo(CPU+MEM is zat) als je fan gaat draaien doet ie het zover nog zet je "PC"weer uit en plaats een Grafische kaart. kijk ff of je beeld krijg zoja ga verder, zo nee dan kan je toch niet zo lekker solderen!

Het is nu een kwestie van weerstanden testen!
Maak een voor een weerstand aan je draaden vast en kijk in je test opstelling in je bios voor de het voltage(doe dit zonder BIOS battery erin want dan staat je voltage default op 1.6V gemod is dat dus 1.87 als je goed zit!

Kijk tot je de beste weerstand heb en reken heel simpel elke keer je max voltage uit 1.6@1.85= (1.85(max)+0.25=2.1V

Simpel!

Als er nog vragen zijn hoor ik ze graag!!!!!!!

>:) :)

TIP: Begin hoog! 25K Ohm

• Wirf
whoa, strak soldeerwerk joh

edit: oh nee, is niet van jou :+

Verwijderd

Ik hoop ook na de vCore mod 1500+ Mhz uit m'n T-Bird 1.0 te halen..
Op woensdag 12 december 2001 00:10 schreef Gerund het volgende:

TIP: Begin hoog! 25K Ohm
Ik gebruikte bij m'n vorige vCore-mod.. 20KOhm weerstandjes.. dan haal je max 2.14 volt, en aangezien het moederbord afslaat bij een vCore > 2.15v is dat precies goed..

Verwijderd

Heel leuk voor je, maar zou ik je vriendelijk mogen verzoeken een ander usericon te nemen?

edit:

Bedankt...kan ik waarderen

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Kewle Mod, misschien is het een optie om een tweede voeding erbij te plaatsen, voor je schijven enzo. Verders Helemaal toppie!!!

Meh ...

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 23:55 schreef Gerund het volgende:

Koel je mosfet als je 2.0V+ Gaat

[afbeelding]
Waarom?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Je bent niet de eerste, maar goed het blijft leuk ja., nu nog iets aan die temperatuur doen.

Verwijderd

Netjes gesoldeerd :o

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Op woensdag 12 december 2001 09:52 schreef NoStra het volgende:

[..]

Waarom?
Nou omdat die stroom moet gaan leveren natuurlijk :D

Verwijderd

Topicstarter
Net ff een koelblok m.b.v. artic silver plak troep vast gezet op die mosfet's word wel warm dus een aanrader

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
thx dude, dit is eindelijk een geslaagde voltmod met een duidelijke uitleg.
je hebt 2 mensen heel blij gemaakt.
nu nog ff een fijne soldeerbout regelen en ik kan beginnen.
(mijn asus a7v133 is overleden met soldeerpistool :()

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 12 december 2001 09:58 schreef Cornholio2001 het volgende:

[..]

Nou omdat die stroom moet gaan leveren natuurlijk :D
wat bedoelt te vragen is waarom je die extra moet koelen waarschijnlijk.

Nostra, dat is omdat ze anders te heet worden gaan ze stuk en kunnen zelfs verbranden als je ze niet goed koelt.

39

Pagina: 1