Toon posts:

ADSL + Vigor 2200E, ik kom er maar niet uit...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb thuis 3 pc's, 2 met win Xp en 1 met win98. Alle Pc's hangen met een 10/100 netwerk kaart aan de Vigor, en deze heeft op zijn beurt weer een connectie met het ADSL modem.

Nu is het volgende aan de hand, op alle PC's heb ik DHCP ingesteld, ze krijgen ook allemaal een eigen Ip adres.
vanaf elke PC kan ik de router en het modem pingen, en PC's onderling ook.
Maar hoe stel je nu precies in dat (1) alle Pc's ook op het internet kunnen (tegelijk)? Moet je dan een aparte ineblverbinding maken zoals beschreven in de handleiding van mxstream en dat voor elke PC of gaat het anders.(2)een netwerk met Xp en win98 pc's hoe gaat dat...wat moet je wel en niet instellen??
Op dit moment krijg ik het maar niet voor elkaar om de PC's via het LAN een internet connectie te laten opzetten.

Wie weet het wel en kan mij ook enigzinds wat op weg helpen...??

Verwijderd

Ik heb zelf geen router dus ik heb er geen ervaring mee.
Maar als 't goed is hoef je alleen maar je lan kaart in te stellen op een uniek ip adres (voor elke pc een andere zoals 10.0.0.150 en de andere op 10.0.0.151)
daarna voor beide pc's de subnetmask op 255.255.255.0 zetten.

Ik weet niet hoe je je router in moet stellen maar op deze manier hoef je je dhcp niet meer te gebruiken en kunnen de pc's onderling met elkaar lullen.

Wat je natuurlijk ook kan doen is je router wegdoen en je modem zoals beschreven staat op www.sateh.com om te bouwen. Dat werkt in ieder geval erg goed (vergeet daarna niet een pwd op je modem in te stellen en een goeie firewall voor elke pc te nemen).

Verwijderd

Op de site van Draytek http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200e kan je vinden hoe je de router instelt. Ik raad je aan om met 1 PC te beginnen en de andere ps toe te voegen als je een internet verbinding via de router hebt gekregen.

Als je de router goed instelt dan zal de router voor de internet verbinding zorgen. Op de PC maak je dan een verbinding via een LAN.

Verwijderd

ADSL via de vigor is heel simpel in te stellen , lees eerst de handleiding van de router , de nederlandse die er bij zit. deze is heel erg kort en super duidelijk ,

sluit je adsl kabel die je binnen krijgt van je provider aan op de poort voor adsl , stel deze in op de router zoals in de handleiding. sluit alle pc's aan, stel je tcp ip in op automatisch en het is af.

that's all

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb alles aangesloten zoals er beschreven staat in de verkorte handleiding die ik bij de router kreeg.

Als ik nu het internet op wil, wat moet ik dan precies instellen bij InternetExplorer?? Moet ik als verbinding LAN opgeven of een permanente verbinding opzetten?

De enige manier waarop ik nu het internet op kan is doormiddel van een verbinding volgens de mxstream-handleiding in te stellen (wat dus geldt als je met 1 PC aan het ADSL modem hangt), wel wordt er nu via de router naar buiten gegaan. In de taakbalk, staan 2 dezelfde icoontjes... 1 voor het LAN (100mbit/s) en 1 voor mn ADSL verbinding. Op de andere PC met Xp staat alleen een icoon voor de LAN verbinding, als ik hier een zelfde verbinding configureer om naar buiten te gaan (volgens de mxstream handleiding) werkt het niet.

Een tweede vraag die ik nog had is hoe ik dan de andere PC's in mn netwerk kan benaderen onder XP, een netwerkverbinding maken... kan ik nergens vinden. Welke services moet je hiervoor hebben aanstaan, of heeft het hier niks mee te maken??

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 20:11
Sorry hoor, maar RTFM!

Daar staat een superduidelijke uitleg over hoe je je router moet configureren en de werkstations.

Werkstations hoef je niet te configureren. Gewoon de default gateway meegeven in de DHCP scope is voldoende.

Voortaan wel ff verder kijken aub.

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid .. je adsl modem sluit je aan op de uplink van je vigor router en je pc's sluit je aan op de switch van de vigor .. je maakt via jouw pc gewoon met internet explorer verbinding .. via LAN verbinding .. proxy NIET automatisch detecteren .. je vigor router maakt dus de verbinding voor je, de instellingen die je voor je adsl verbinding in moet stellen op je vigor router heb je vast en zeker van de leverancier gekregen .. verbinding maken met internet doe je niet met een icoontje op je bureaublad ofzo dus .. als dit werkt werkt dit voor alle pc's omdat die allemaal rechtstreeks op de vigor router aangesloten zitten en dus niet afhankelijk zijn van een andere pc ..

Verwijderd

Topicstarter
ADSL modem moet volgends de handleiding op de WAN poort aangesloten worden van de router...

Ik zal vannavond al de bovengenoemde dingen eens gaan proberen...

mazzl

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op woensdag 12 december 2001 09:19 schreef yiry het volgende:
je adsl modem sluit je aan op de uplink van je vigor router
Weet je dit HEEL zeker :?

Ik d8 namelijk ook dat dit op de WAN poort moest...
Ik ga namelijk vrijdag zo ding aansluiten en heb het ook nog nooit gedaan. (met zo vigor ding dan)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Natuurlijk, ADSL-modem op de WAN-poort! De Uplink kan je gebruiken als je ergens nog een Hub of Switch hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
pfff... eindelijk ben ik eruit waarom het allemaal niet werkte.
Ik had ik de router configuration de PPTP Link op disable laten staan... echt heel stom!! THX voor de hulp allemaal, maar als ik ff wat minder snel van start was gegaan had ik vast dat kleine dingetje niet over het hoofd gezien...

Nu werkt het allemaal goed, alleen nog ff uitzien te vinden hoe ik onder XP een drive kan benaderen die op een andere XP doos is geshared.

mazzl

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op woensdag 12 december 2001 12:55 schreef Proost het volgende:
Natuurlijk, ADSL-modem op de WAN-poort! De Uplink kan je gebruiken als je ergens nog een Hub of Switch hebt staan.
Thnx,.. ik vond het al vaag ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1