Toon posts:

Laptop ontvangt radio...

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
als ik speakers op mijn laptop zet ontvangt hij soms duitse radio... heel irritant... ze zingen nu iets heel leems met alpenhornen ofzo...

dit gebeurt echt alleen maar als ik de speakers erop aansluit, met de laptopspeakers gebeurt er nix, maar als ik hem niet aansluit op de laptop gebeurt er ook nix.. dient mijn laptop nou als antenne ofzo omdat'ie aan de draad zit. Het is namelijk erg vervelend, dus oplossingen zijn nog welkomer :)

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 10:11
Kabouters! :?

Dit kan volgens mij niet. Tenzij je een radiotuner in je laptop hebt zitten. En zelfs dan is het heel raar.

[conspiracy-theorie]
Nee ik denk dat je laptop/speakers is gebugt door de FBI. En dat je per ongeluk een kabeltje heb verdraait, waardoor de zender van het signaal ontvanger is geworden, en nu hoor je dus een duitse zender.
[/conspiracy-theorie]

Kortom, aan Flard heb je niks

Verwijderd

dat komt omdat je gewoon goedkope simpele boxjes gebruikt, die duitse zender stoort op jouw boxjes.

• Wupsje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2024
Kan je hard om lachen, maar zoiets heb ik ook meegemaakt..

Klant klaagde dat z'n speakers zo kraakten..
Dus ik erheen.. beetje aan het stekkertje morrelen..
Trek em eruit en kom "per ongeluk" tegen een kaal gedeelte van de kast.. hoor ik daar toch plotseling kraakhelder een radio zender uit die boxen..
Erg kewl als je het mij vraagt... radio zonder radio kaart of iets dergelijks.. dat noem ik pas het toppunt van case-modding :P
Wupsje

Verwijderd

Topicstarter
ja okay maar als ik het eruit trek bij mijn laptop ontvangen de boxjes nix meer :)

en het zijn idd wel goedkope viking boxjes dat geef ik gerust toe, voor mijn flaptop ga ik geen subwoofer set kopen :) Maar dit hebben ze nog nooit eerder gedaan.

Hmm ik bedenk me net dat er nog een probleem is, maar daar zal ik eerst zelf ff informeren bij anderen, maar mochten mensen weten waarom mijn laptop om de 20 seconden ongeveer een 'tringeltje' geeft uit mijn boxen (dus trrrrrrr, en dan hoge toon :)) nou dan hoor ik 't graag :).

Verwijderd

Topicstarter
AARGGGHHH het is nu net echt hard gegaan.. en het is turks gezang geworden en 't is HEEL irritant... echt... mocht iemand hier ook maar iets op weten graag...

en ik zit al langer hier met mijn laptop, dis echt de eerste keer datik 't zo erg heb...

Verwijderd

Hehe, vriend van me had dat op heeeele ouwe target speakertjes ook :)

...hmmz.. afschermen op de een of andere manier?

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

zit je misschien te werken in de buurt van een verdeelkast van je kabelexploitant?.. die willen nog wel eens als zender dienen in de omringende 15 meter (met andere woorden: als je met ruis genoegen neemt is een huiskamer antennetje dan voldoende als je precies naast/achter/voor zo'n kast woont)

Het kan ook liggen aan de kabellengte die aan je boxjes zit, dat die precies gelijk liggen aan een "golf" op de lange golf (AM radio)... probeer eens anders te gaan zitten en mocht dat niet werken, kort het kabeltje eens 10cm in, dat scheelt dan wel weer het nodige..

Maar wat de minst gestressde, makkelijkste en beste kans van slagen geeft is voor 25,- een ander setje el-cheapo boxjes halen bij je lokale compjoeter-toko... *D

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

Topicstarter
nee geen verdeelkasten oid in de buurt :) verzitten helpt niet, en afschermen ook niet... maar binnenkort heb ik een HUB op mijn eigen kamer (die is in de garage dus dat was even een probleem met kabels) dus dan kan ik daar flaptoppen dus 't komt uiteindelijk wel goed denk ik :)

wel leuk, net 't star wars muziekje op die rare turkse zender, 't klinkt een beetje als dat taaltje uit the sims... ik zet mijn mp3's wel gewoon wat harder :)

thx anyway allemaal :)

Verwijderd

Er was ooit ook een speakerset van labtec of creative die ook duitse radio ontving. Bij ons op de TUD is ook 1 zaaltje waarbij er radio wordt ontvangen door de draad van de microfoon (erg lachen als er tijdens college radio 3 opstaat :))

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ook leuk met je gitaar + gitaarversterker, ff Radio Russia ontvangen ofzo 8-)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Het klinkt inderdaad als interferency ofwel inslag.
dit effect komt wel vaker voor.
Vroeger had ik een simpel mengpaneel met microfoon en hoorde je daar, soms best hard een of ander AM omroepzender door!
De microfoondraad werkte als een antenne en het mengpaneel versterkte dit zodat het hoorbaar werd.
Vervelend is het zeker!
Nog vervelender vonden buren het daarna als ik op de 27MC via SSB mode met 25Watt naar het buitenland aan het gillen was om vooral maar zoveel mogelijk QSO kaarten te verkrijgen!!!
Op het orgel konden zo precies horen wat ik zei!

FF weer on-topic:

Later kwam ik erachter dat het Radio Moskou was die erdoorheen stoorde en dat die lui met 4 miljoen Watt zaten te blazen! dus dat ze makkelijk te ontvangen zijn is wel duidelijk!

Suc6!
Pagina: 1