Toon posts:

Netwerk ineens naar de haaien...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb thuis een klein netwerkje tussen 2 pc's via COAX.
Ik heb 3 dezelfde netwerkkaarten van NexNIC (PCI, BNC + RJ45). Ik heb altijd de standaard windows drivers gebruikt namelijk Realtek ofzoiets. 1 Kaart gebruik ik voor chello. Alles is tot dit weekend goedgegaan. Mijn vriend kwam met zijn pc logeren, we hebben zijn pc toen op de mijne (met chello) aangesloten via UTP. Dat werkte niet en toen heb ik de drivers van mijn netwerkkaart geupgrade via de diskette die ik erbij kreeg (voorheen nooit gebruikt). Toen veranderde de naam van Realtek bla bla in 32-Bit IO Mode PCI Ethernet Adapter. Het netwerk werkte toen nog niet dus gaven we het maar op. Maar toen ik mijn PC weer aansloot via COAX op mijn andere pc, deed het netwerk het niet meer. Alle instellingen zijn hetzelfde behalve de drivers. Ik heb later de drivers verwijderd en de standaard van windows weer geinstalleerd maar dat hielp ook niet. De naam van de netwerkaarten op mijn pc blijven trouwens wel op 32-Bit IO Mode Ethernet Adapter staan, formateren heb ik nog niet geprobeerd. Er is ook nog een ander probleem bij gekomen. Win98 (geen SE) sluit ook niet meer normaal af, hij blijft nu hangen of reboot terwijl ik op uitschakelen klik. Dus mischien dat het iets met het stroom te maken heeft? Me vriend heeft dat probleem nu ook met windows.
De netwerkaarten doen het wel, ik kan gewoon internetten, maar de pc's kunnen elkaar niet pingen helemaal NIKS :(. Ik heb ook al de BIOS naar defaults gezet maar dat mocht niet baten.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik word nogal ziek van dit probleem :( :( :(

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Eerstens, smijt dat hele Coax gebeuren de deur uit!
Want dat is wel zo ouderwets! :( |:(

Tweedens, had je toen je de UTP kabels in de netwerkkaartjes had ook nog de Coax kabels erin zitten????

Als je dit namelijk had, kan het zijn dat je je netwerkkaart geupgrade hebt naar een nietwerkkaart....

Coax en UTP vinden elkaar namelijk niet echt leuk, en de kaart zelf kan er meestal niet mee overweg, zodat in veel gevallen de kaart zichzelf kapot maakt....

Maar je schrijft dat je netwerkkaarten het wel doen, omdat je kunt i-netten, maar dat je niet kunt pingen...
Kun je op beide pc's i-netten, als dat zo is moet je gewoon bij de TCP/IP instellingen van windows gaan koekeloeren en zorgen dat deze op beide pc's 't zelfde zijn (IP nummers natuurlijk niet dan hé!)

Duzzz gluren en koekeloeren, da's wat je moet doen. (en het COAX eruit smijten!)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020