G&%#$^&MME slang losgeschoten van Swiftec :(

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb(had) dus sins 2 dagen water koeling allemaal heeeeeeeel erg leuk, maar 3 uur geleden is een van mijn slangen losgeschoten van mijn waterblok, bijna een liter water in mijn pc :( :( :(
mobo, GF3, sb live proc alles drijfnat :'( .
maargoed ik ben een tweaker dus ik ga gewoon overniew beginnen :) , mijn vraag is daarom: is er een manier om het echt 100000% water dicht te maken, of moet ik de nu bijna 4000 gulden schade maar accepteren en gewoon nog een keertje proberen met de kans dat dit weer gebeurd :(

Verwijderd

Heb geen verstand van water koeling maar gecondoleerd :'(

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Tip : Goed vastmaken volgende keer en controleren of het goed vastzit |:(

https://drinkwaterpunten.nl

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:38

scorpionv

This space for rent

Losgeschoten, sjeez gebruik dan of kleinere slang, of slangklemmen. Ikzelf gebruik iig allebei.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 10:12
wat kost deze tragedie je ?

het is haatbaar, ik leef met je mee :'(

edit:
doh zie het al, leescursus volgen dan maar

Haal NOOIT een spookrijder in !

• johnny.xxx
ik heb ook slangklemmen gebruikt, maar ik had hem denk te strak aan gedraaid waardoor er een scheurtje in de slang ontstond en de rest is bekend :(

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

ik hoef niet te vragen of hij aanstond zeker?

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Bord op z'n kop in je kast hangen zodat het water naar 'beneden' valt ipv op je bord stroomt?

Verbindingen+klemmen dichtkitten met siliconen? Of PUR-schuim :+

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

DAMN!!!!

ik ben blij, ik ben 2 weken geleden begonnen met h2o cooling, en tot nu toe loopt alles lekker, het is niet bizar veel cooler, maar ongeveer 100x stiller :)

succes

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:38

scorpionv

This space for rent

Aah ok, dan is het wel te verklaren. 100% safe wordt het nooit, maar dat is met luchtkoeling ook zo. Daar kan ook je socketclipje afbreken.

Tips:
- draai een tijdje proef buiten de compu
- pak een iets kleinere maat slang dan je denkt nodig te hebben
- pak een stevige slang (ivm met knikken & scheuren)
- check je hele setup minstens eens in de maand

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op dinsdag 11 december 2001 22:51 schreef Phaerion het volgende:
ik hoef niet te vragen of hij aanstond zeker?
|:(
Gecondoleerd BTW ;( :'(

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Wat voor slangen heb je gebruikt ?
Je kan volgens mij beter van dat soort tuinslang gebruiken met een soort legering erin.

Maar werkt je spulletje nog of doet je GF3 het niet meer!
Dan zou je er nog een Sleutelhanger van kunnen maken :P

• johnny.xxx
kep geen geduld :( , kom er net wel achter dat hij in ieder geval weer post, ook niet meer dan dat, ik kom niet eens mijn bios in

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb zelf geen waterkoeling en heb er verder ook geen ervaring mee hoor.
Maar als die slang beschadigd is ken die toch ook los springen als ie uitstaat of niet?

• johnny.xxx
Op dinsdag 11 december 2001 22:58 schreef Phaerion het volgende:
Ik heb zelf geen waterkoeling en heb er verder ook geen ervaring mee hoor.
Maar als die slang beschadigd is ken die toch ook los springen als ie uitstaat of niet?
zou opzich wel kunnen, ware het niet dat mijn pc 24/7 draaid(e)

• Bart B
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ten eerste gecondoleerd :'( ik hoop dat hij mij niet hoeft te overkomen

Wat voor blokkies had je dan gebruikt :? Ik heb van die swiftech blokkies, daar was de aansluiting standaard ook niet helemaal optimaal.

Je hebt ook van die aansluitingen die een beetje insnijden in de slang. Deze zitten dan echt heel goed vast (mijn Switech heb ik van die aansluitingen van FESTO er opgezet). Mogelijk is dat een oplossing voor je.

En als ik jou was zou ik de hele opstelling een heeele lange tijd testen (heb ik ook gedaan). Als er ook maar IETS water uitkomt dan meteen checken.

Is er helemaal niets meer van je systeem te redden :'( :?

• johnny.xxx
nou hij geeft een of andere NV-Ram fout, kweenie wat dat is.

Verwijderd

kheb al een tijdje waterkoeling maar slangen die losschieten?

wel klote voor je...

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Maar nietemin idd het blijft erg klote.
Ik voel met je mee, want ik moet er ook niet aan denken dat de boel hier ineens plat licht.
Ik heb nog wel een pc hier, maar toch.

Verwijderd

pfew, jah das wel errug klote en niet te voorzien tuulik, maar kan je wel weer lekker opnieuw beginnen met modden (die brightside is er niet echt he ;()

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
Ik hoop voor je dat je gedestileerd water had, dat geleid nl geen stroom, en dan overleeft je hardware het gewoon

kun je lekker je pc op de waslijn hange te droge ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Bart B
  • Laatst online: 06-04 17:55
Op dinsdag 11 december 2001 23:21 schreef TLRnZ het volgende:
Ik hoop voor je dat je gedestileerd water had, dat geleid nl geen stroom, en dan overleeft je hardware het gewoon

kun je lekker je pc op de waslijn hange te droge ;)
Dat gaat niet helemaal op in de praktijk he.... water is nooit 100% dood, en zal altijd iets geleiden. Er is echter een kans(je) dat je hardware dit grapje gewoon oveleeft.

Verwijderd

Hij heeft dus al gezegd dat hij niet meer in zijn bios, kan komen, een groot fdeel van zijn hardware zal dus d00d zijn :(

of als je mazzel hebt alleen het mobo :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Op dinsdag 11 december 2001 23:28 schreef Schum1 het volgende:
Hij heeft dus al gezegd dat hij niet meer in zijn bios, kan komen, een groot fdeel van zijn hardware zal dus d00d zijn :(

of als je mazzel hebt alleen het mobo :)
Bel je verzekering, zeg dat je raam open had laten staan, waterschade :)

en dan naai je de zooi nog nieteens, je had(hebt) toch waterschade?

Verwijderd

Hoeft zeker nog niet d00d te zijn. Voorzichtig ( ik bedoel dus ook heel voorzichtig) met een fohn de boel opwarmen wil nog wel eens leven brengen.

Zeker niet te snel weer proberen maar alles eerst gortdroog laten worden.

Suc6

ps Slangeklemmen die je moet vastschroeven zijn ondingen, als je iets te hard aandraait is de boel kapot. Ik gebruik liever klemmetjes die je moet aanknijpen met een ( nijp)tang. Nadeel je kan er zoooo kXooooooote bij met een ( nijp)tang.

• Bossie
  • Laatst online: 22:15
Op dinsdag 11 december 2001 23:25 schreef Bart B het volgende:

[..]

Dat gaat niet helemaal op in de praktijk he.... water is nooit 100% dood, en zal altijd iets geleiden. Er is echter een kans(je) dat je hardware dit grapje gewoon oveleeft.
idd, maar mijn pc heeft een soortgelijk grapje overleefd

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

werkt niets meer nu dan.. ook niet na langdurig drogen.. lijkt me wel toch?

• mhzeater
  • Laatst online: 24-07 14:09
is die 4000 piek niet een beetje overdreven?

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op dinsdag 11 december 2001 23:35 schreef Evolution het volgende:

ps Slangeklemmen die je moet vastschroeven zijn ondingen, als je iets te hard aandraait is de boel kapot. Ik gebruik liever klemmetjes die je moet aanknijpen met een ( nijp)tang. Nadeel je kan er zoooo kXooooooote bij met een ( nijp)tang.
Ik gebruik die luxere slangklemmetjes, dat een soor hoefijzervormpje, die blijven mooier rond. Ik heb eerlijk gezegd een systeem dat al maanden 24/7 WC draait alleen zitten niet overal slangklemmen op :P.
Ik moet het in de kerstvakantie hoognodig eens afbouwen (hoe lang is die ook alweer 3 maanden ? ;)).

Had je trouwens slangen over die gekke nippels geschoven of die orginel "harde" slangen gebruikt ?
Gebruik je een grotere diameter kan je overwegen je kanalen op te boren en er 3/8 nippels in te draaien. Dat gaat perfect heb ik bij mij 2e blokje ook gedaan.

One of the animals has left its cage today.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ik heb nu een weekje waterkoeling en ik hou niet van zulke verhalen...

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Op dinsdag 11 december 2001 23:53 schreef InterCC het volgende:
Ik heb nu een weekje waterkoeling en ik hou niet van zulke verhalen...
Je zou er zenuwachtig van worden ;)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
ja en dan doe ik net slang brekende toeren om iets te veranderen in mn kast (heb ook net waterkoeling) en dan krijg je van iemand via icq dat je dit even moet lezen.

Heel erg gecondoleerd en ik hoop dat het mij niet overkomt.

Verwijderd

Ik heb een keer mijn versterker van 2*1000 watt + mengpaneel + naversterker + dubbelecd speler met pitch + draaitafels etc etc onder mijn dakraam laten staan toen het buiten 30C was.
Helaas begon het toen ik weg was plotseling met bakken uit de hemel te storten en mijn raam stond open. Ik was dus te laat thuis en als ik bijv mijn versterker schuin hield kwam er ongeveer een liter water uit.

De stoppen waren gesprongen want alles zat in het stopcontact.

Ik heb alles opengeschroefde ne 2 grote waaiers er gewoon 4 dagen lang achter elkaar op laten blazen terwijl het buiten weer warm was. Er was geen molekuul water meer te zien. Dus ik alles aansluiten en het werkte allemaal! Alleen bij de cd-speler met pitch moest ik even de laserlens afdoen met een doekje.

Aangezien deze audio apparatuur ook dood hoorde te zijn heb je misschien net als ik toen geluk en werkt alles straks weer als al je onderdelen droog zijn.

Let's pray!

• MacDokie
  • Laatst online: 18-08 18:11
MMMHH may he R.I.P.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Durf het niet te vragen maar waar is het fotootje...

Verwijderd

ik heb dus ook een keer zoiets klein schaligs gehad met mijn server, die stond op zolder en er zaten toen muizen op mijn kamer, ik had de zijkant van de kast eraf omdat het nogal warm toen was, maar toen ik op een dag mijn monitor wou aandoen bleefd die maar op standby staan, dus ik kijken bleek dat een muis op mijn video kaart had gepist, mijn hele agp slot plus video kaart naar de tering :( maar de pc deed het nog wel..... :)

Verwijderd

ueehmaar misschien voor alle watercoolers hierro Er is toch zon spray die je op je mobo en je kaartjes spuit dat water afstotend is??? of ben ik egk koop dat maar gewooon heb je tenminste stukje veiligheid mee genomen.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

met een beetje mazzel is het enkel je geheugen dat naar de klote is ofzo
dat heb ik hier met een PC waarin brak geheugen zit: soms post hij niet eens, soms failed de bios checksum, soms IDE errors; maar met ander mem werkt ie als een trein.
Probeer eens een dimmetje erin te doen die zijn hele leven watervrij is geweest. Ga ook gewoon onderdeel voor onderdeel bij langs of het stuk is (probeer het in andere PC oid). Wie weet heb je mazzel <- laten we dat allemaal maar hopen :)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

NVRAM wil meestal duiden op het geheugen van de videokaart.... als dit rot is dan weet ik het ook niet meer :'( wat je wél op zijn minst kunt doen is het geheugen en je gpu ontdoen van hun koeling en die dan even laten drogen. had je btw alleen je proc gekoeld of nog meer ??

Deze plek is te koop.

Verwijderd

nou, ik, denk dat ik het maar bij mn standaard koelertje hou

shiiit lullig man voor je, ik hoop dat je via je verzekering nog wat kan regelen.

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 08:50 schreef Enfermidade het volgende:
nou, ik, denk dat ik het maar bij mn standaard koelertje hou

shiiit lullig man voor je, ik hoop dat je via je verzekering nog wat kan regelen.
wat denk je zelf? die vergoeden zo 'grapje' echt niet..

• _JGC_
  • Nu online
Heb ook wel gehoord van mensen die hun kat over het mobo lieten piesen, die overleefden het ook wel :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op woensdag 12 december 2001 08:54 schreef _JGC_ het volgende:
Heb ook wel gehoord van mensen die hun kat over het mobo lieten piesen, die overleefden het ook wel :)
en die kat? :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op woensdag 12 december 2001 08:49 schreef KeeZ.TI het volgende:
NVRAM wil meestal duiden op het geheugen van de videokaart.... als dit rot is dan weet ik het ook niet meer :'( wat je wél op zijn minst kunt doen is het geheugen en je gpu ontdoen van hun koeling en die dan even laten drogen. had je btw alleen je proc gekoeld of nog meer ??
:?

NVRAM heeft helemaal niks met je videokaart te maken.
Dat is zeg maar een soort statisch geheugen van je CMOS.

EIDT: Dus,.. je BIOS is misschien verdronken...

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

4000 piek is veelste overdreven, waarschijnlijk is er 1 onderdeel stuk, met een beetje pech is dat je moederbord of videokaart.

Als er geen duidelijke waterschade of kortsluitings schade is te zien, zou je bij de leverancier kunnen proberen garantie te halen. (als het niet ouder is dan een jaar).

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Kan je de slangen fabrikant niet aanspraakelijk stellen?
Deze had je moeten mwaarschuwen dat dit kon gebeuren. En je kan uiteraard ook de computer leverancieer benaderen met de vraag waarom het moederbord niet waterdicht is en garantie eisen.. >:)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op woensdag 12 december 2001 09:19 schreef Loque het volgende:
4000 piek is veelste overdreven, waarschijnlijk is er 1 onderdeel stuk, met een beetje pech is dat je moederbord of videokaart.

Als er geen duidelijke waterschade of kortsluitings schade is te zien, zou je bij de leverancier kunnen proberen garantie te halen. (als het niet ouder is dan een jaar).
Lees mijn post boven je is,.. het zou kunnen zijn dat alleen zijn BIOS dood is maar dat lijkt me sterk.

Verwijderd

if it aint broke, overclock it !!
<<< Ik zou je sig ff veranderen :P Nee maar dat is knap lullig, kdenk dat ik het toch nog maar ff bij ventilatoren houd :)

• Bert-Jan
  • Laatst online: 17-02-2024
met een maat op een akkoordje gooien, zeg je tegen verzekering dat hij (per ongeluk natuurlijk) met het ramen zemen een emmer water eroverheen heeft laten vallen ofzo
(je kan het altijd proberen natuurlijk :))
voor de rest gecondoleerd.

Verwijderd

Ik heb mijn waterkoeling hier klaar staan om in gebouwd te worden, maar hier schrik ik toch ff van en begin toch te twijfelen. Hoewel mijn setup al een weekje in test opstelling draait buiten de kast.

Verwijderd

Goed lang laten droogen. dan stuk voor stuk de onderdelen testen in een andere pc.

Hmz, wat voor slang heb je uiteindelijk gebruikt? gewoon simpel tuinslang, siliconen slang .. ???

Verwijderd

Goude TIP!!!!!!!

Laat alles drogen en zorg dat je geen water sporen kunt waarnemen daarna haal je bij verschilende zaken dezelfde spullen in het nieuw en dan breng je 2/3 dagen later alle verrotte dingen weer terug!! (8 dagen niet goed geld terug zonder vragen!)

Klaar is kees!

Het blijft Klote!!!!!!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Probeer om met een stuk hardware terug naar de winkel te gaan en dan zeggen dat hij het nie meer doet >:)

Verwijderd

shit !!!!! dat SUCKT zwaar!!!! het enige wat je kan doen is laten drogen en fohnen ! ik zal voor je bidden

• Rempage0611
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Op woensdag 12 december 2001 19:50 schreef Gerund het volgende:
Goude TIP!!!!!!!

Laat alles drogen en zorg dat je geen water sporen kunt waarnemen daarna haal je bij verschilende zaken dezelfde spullen in het nieuw en dan breng je 2/3 dagen later alle verrotte dingen weer terug!! (8 dagen niet goed geld terug zonder vragen!)

Klaar is kees!

Het blijft Klote!!!!!!
Fijn de zooi neppen... |:( als jij het molt, mag je ook wel voor de kosten opdraaien, anders is heel computerend nederland indirect de l*l indat jij een fout maakt.

(sterkte btw)

Verwijderd

Ja erg zonde van je spulletje :'(
Waarom wil ook iedereen waterkoeling :?
de meeste kasten die ik tot nu toe hier
gezien heb die waterkoeling hadden waren
allemaal een zootje overal slangen oude
radiatoren en andere hulpmiddelen aan de
buitenkant van de kast |:(

Ik snap er niks van zo erg is een beetje geluid
uit je kast toch niet??? :?

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Op woensdag 12 december 2001 21:01 schreef Scudo het volgende:
Ja erg zonde van je spulletje :'(
Waarom wil ook iedereen waterkoeling :?
de meeste kasten die ik tot nu toe hier
gezien heb die waterkoeling hadden waren
allemaal een zootje overal slangen oude
radiatoren en andere hulpmiddelen aan de
buitenkant van de kast |:(

Ik snap er niks van zo erg is een beetje geluid
uit je kast toch niet??? :?
dacht ik ook, word nu helemaal gek van mun fans...
zulke berichten zijn dus kut, ook ik ga dus waterkoeling nemen en ben nu zowat blut, dus alsie kapoet is ga k muh moeten behelpen met een p1 133 :(
naja, sterkte kerel

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Diep gecondoleerd :'( Kzou toch maar es gaan denken aan je slangen, of je niet beter wat andere kan nemen...

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op woensdag 12 december 2001 08:49 schreef KeeZ.TI het volgende:
erm ik hoop niet voor jou dat je nvram op je videokaart hebt :)

dat is het stukje geheugen van het bios waar alles in opgeslagen word... je moederbord is verrot dus

• Rempage0611
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Heb ik ook wel eens gehad, als me cpu te ver is overgeklocked... advies:

Wacht tot alles ZEKER WETEN droog is, als het dan nog zo is: flash je bios opnieuw

• swipe
  • Niet online
wel: in ieder geval: kut voor je want ik kan erzelf niet aan denken dat mijn pc plots plat ligt.. (wat wel eens wil gebeuren met de owzo geweldige raid controller dat de harde schijven ermee kappen)

ten tweede: daarom stap ik ook niet over op waterkoeling want ik ik wil die risico's niet ervaren.

liever een hoop lawaai dan een kaduuke pc

sterkte (btw: is alles gaar ? of zijn er nog componenten die nog leven ? kzou zeggen: duw je sb live en gf3 in een andere computer om te kijken of ze het nog doen)

Verwijderd

emmz.. als hardware nat word boeit het geen flikker.. als het weer goed droog is werkt het weer.. gewoon die comp houden en gaan kijken welke onderdelen daadwerkelijk stuk zijn..

ik liep es een uit de badkamer met handdoek om me heen naar mn kamer toe toen plense water uit mn haar op en over mn server heen BOEM.. ding uit... na 2 dagen in mn wamre kamertje deed ie het weer

!

• johnny.xxx
jopie! na 357X de c-mos clearen en de boel resetten doet hij het weer!
alleen wel raar dat als ik in windhoos nu de muis beweeg hoor ik een soort geratel. nou ff mijn windows opnieuw installen dan maar.
heb ondertussen al wel de goede slangen gevonden samen met heeeeele mooie koppel stukken , www.legris.com

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Congrats dude!

Me pa heeft me verboden aan waterkoeling te beginnen, misschien heeft ie toch een keer gelijk. Misschien brengt het alleen maar extra risico's met zo mee...

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:50 schreef Gerund het volgende:
Goude TIP!!!!!!!

Klaar is kees!

Het blijft Klote!!!!!!
en jij denkt dat je met zo'n DIEVENSTREEK weg kan komen?
reken er maar op dat bedrijven ook een soort DB hebben met serienummers..
wat jij voorstelt is hartstikke strafbaar.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik weet wel bijna zeker dat bedrijven niet zo'n dbase hebben. Maar het is idd lame.

Overigens heb ik nog maar weinig elektronica meegemaakt dat daadwerkelijk kapot was van een enkelvoudige douche. Wat kan zijn, is een beetje oxidatie in je PCI sloten en andere connectors. Effe 10x je kaarten erin en eruit rossen, ook weer opgelost.
Pagina: 1