DVD Writer al verstandig te kopen?

Pagina: 1
Acties:

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 09:55
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een dvd writer, alleen komt eropneer dat die dingen toch nog steeds rond de 1400 piek kosten.

Is het eigenlijk al wel interesant om zo'n ding te kopen?
Of kun je beter wachten totdat het allemaal goedkoper is.

Ik zit namelijk nog zonder dvd speler en met een 2x brander :(
Dus of losse writer en losse dvd speler kopen of dvd writer.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04 22:58
Ik zou nog ff wachten.. Dingen zijn nog vrij prijzig, en de prijs kan alleen maar dalen.. Voorlopig koop ik er zelf ook nog geen..

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je het budget ervoor heb, waarom niet? Je kan altijd wel blijven wachten, maar in die tijd heeft iedereen al zo'n ding en dan zal je wel weer een nieuwe soort DVD hebben etc.

They made me do it.

Verwijderd

voor 450 gulden heb je dvd plus writer

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Op dinsdag 11 december 2001 22:43 schreef SuB het volgende:
voor 450 gulden heb je dvd plus writer
... hij wil een dvd writer... niet een dvd speler + cd writer :P

Ik zou nog ff wachten.. de prijzen van die lege dvd's zijn toch ook nog rete hoog of niet? :?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

ow =] verkeerd gelezen.

• .GoO
ja die lege dvdtjes kosten ook nog ruim 20 piek per stuk ofzo dacht ik :? misschien zelfs nog wel meer.. dus duurt wel een tijdje voordat je het eruit hebt dan...

Verwijderd

Je kan em beter gewoon kopen, dan ben je 1 van de eerste, kun je kopietjes nog met dikke winste verkopen.
En eens moeten eens een aantal mensen beginnen met kopen van die drives, zodra de vraag dan toeneemt zal de prijs dalen. Dat heet het afroamen van de markt, dat is wat de mensen die DVD-writers produceren nu doen.

• miekol
  • Laatst online: 12-04 23:01

miekol

erm

ja en je kan toch alleen nog maar single layer fikken? Dus maar 4,7 gb en veel films zijn dual layer dus die kan je al nie kopieren dan :P

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de prijs van de writer zal wel zakken, maar ach, dat gebeurt met alles. ik zou serieuzer nadenken over de prijs van de schijfjes (20 piek ofzo is wel erg veel)

• Padje
  • Laatst online: 19-05-2025
Als je erom zit te springen kopen en al je vrienden aanraden om hem ook te kopen.

Dan wacht ik nog wel even dan kost ie binnen de kortste keren de helft :P

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Op dinsdag 11 december 2001 22:56 schreef Padje het volgende:
Als je erom zit te springen kopen en al je vrienden aanraden om hem ook te kopen.

Dan wacht ik nog wel even dan kost ie binnen de kortste keren de helft :P
Net zoals de normale branders... eerst 1000 piek voor een double speed :D
Driekwart jaar later had iedereen zo'n ding en waren je cd-r's niets meer waard :P
(ik heb m'n eerste brander gekocht toen de 4 speed 500,- was, heb nu een 24 speed liteon.. voor 380 gekocht, maandje of 3 geleden :7)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Ik zou zeggen wacht nog even met kopen. Die dingen zijn nog hartstikke duur en niet altijd compatible met ieder DVD player. DVD Rewriters vertonen op dit moment hetzelfde qua prijs en aantal als CD Rewriters toen die voor het eerst verschenen. Het is natuurlijk leuk om zoiets te hebben, maar als je het neemt om film te branden dan is het weggegooid geld(denk aan Divx), tenzij je gewoon teveel hebt :P

O ja spelletjes op DVD voor pc duurt nog 1 a 2 jaar

Edit: Je hebt ook DVR Rewriters (22 Gb aan opslag)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op dinsdag 11 december 2001 23:06 schreef Marv het volgende:
/me heeft ooit nog fl. 1499,- betaald voor een doublespeed brander. Maar goed, ik heb vroeger ook fl. 300,- betaald voor een double speed lezer. En een paar jaar geleden fl. 600,- voor een DVD Drive. :'(

Tsja, als je ergens de eerste mee wilt zijn betaal je gewoon ietsje meer.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:17

Wuursj

want worst is al bezet

Op dinsdag 11 december 2001 22:53 schreef Jaromir het volgende:
Je kan em beter gewoon kopen, dan ben je 1 van de eerste, kun je kopietjes nog met dikke winste verkopen.
...
Maar dat mag toch niet :P

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Op dinsdag 11 december 2001 23:20 schreef Weurst het volgende:

[..]

Maar dat mag toch niet :P
Naja, nu is 't iig best haalbaar om je writer eruit te halen....

Twilight's fikken, MP3 Collection fikken, best vraag naar >:)

en beide DVD, en prima te fikken op DVD-R (/me spreekt uit ervaring)

• KillerB
Ik moet nog maar even wachten denk ik dan.
Als je niet eens in alle gevallen een DVD kunt kopiëren dan is het ook niet handig.
Verkopen was ik ook niet van plan.

Misschien maar wachten totdat de multilayer dvd writers een beetje betaalbaar zijn of er überhaubt zijn.

En de schijfjes zijn volgens de pricewatch 39 piek/stuk als je er 10 koopt.

Bedankt zover iig voor de tips!

• .GoO
Op dinsdag 11 december 2001 23:27 schreef kennym het volgende:

En de schijfjes zijn volgens de pricewatch 39 piek/stuk als je er 10 koopt.
Wow das helemaal duur.. ik had ze dacht ik goedkoper gezien, maar dat was wel inkoopprijs.. maargoed, 20/30 piek is ook niet leuk... gewoon nog ff geduld, prijs zakt wel..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
www.opussupplies.nl

de goedkoopste...
fl. 18,nogwattes / stuk

• KillerB
Op dinsdag 11 december 2001 23:30 schreef devv05 het volgende:

[..]

Wow das helemaal duur.. ik had ze dacht ik goedkoper gezien, maar dat was wel inkoopprijs.. maargoed, 20/30 piek is ook niet leuk... gewoon nog ff geduld, prijs zakt wel..
Ik wacht geduldig af, ondertussen maar vast een pioneer 16X dvd lezer kopen :)

• KillerB
Op dinsdag 11 december 2001 23:33 schreef DJSmiley het volgende:
www.opussupplies.nl

de goedkoopste...
fl. 18,nogwattes / stuk
goh, das nog iets minder, maar nog teveel

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:17

Wuursj

want worst is al bezet

Op dinsdag 11 december 2001 23:30 schreef devv05 het volgende:

[..]

ooit in een grijs verleden betaalde ik ook fl 40,- voor lege cdr's. Gebruikte alleen cdr's voor dure software. Muziek cd's waren gewoon evendur als je ze officieel kocht. Gelukkig zijn die toen heel snel gezakt!
(pa moest gewoon zo'n ding hebben voor zijn zaak, privé had je er weinig aan, veel te duur)

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik zou hiermee toch eerst flink de kat uit de boom kijken!!
En wel om 3 redenen:
1
De standaard is nog niet duidelijk. Je hebt nu 3 formaten: DVD-R(W), DVD+R(W) en DVD-RAM. Dus als je nu voor veel geld een writer koopt, heb je flinke kans dat je straks met een incompatibel apparaat zit.

2
4,7 GB is veeeeeeeel te weinig. Toen ik een cd-writer kocht, was die 650 MB heeeeel veel, ik kon er m'n halve harde schijf op kwijt, maar dat is dus met die 4,7 GB niet. Het is maar een vooruitgang van 7x, de vooruitgang van floppy naar cd was meer dan 400x!!
En je ziet het ook al in de videorecorders, er zijn meer recorders met een harde schijf dan recorders die op DVD kunnen opnemen, simpelweg omdat een harddisk vele vele malen groter is.

3
Het is veel te duur. Voor de prijs van een DVD-R kun je makkelijk 20 CD-R's kopen. En je hebt het toch ook niet echt nodig: wil je film, converteer dan naar DivX ;-) en voor muziek is een cd ook groot genoeg, namelijk met mp3

Dus gewoon niet doen!!

ow ja, er is toch 1 pro: je bent natuurlijk wel DE MAN met een DVD-writer 8-)

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Verwijderd

je bent gek als je eraan begint!

Verwijderd

Heb er zelf ook over na zitten denken, echter ik vindt het risico nog te groot (de drie standaarden(wat Lord_Asswipe ook al melde)).

Zelf wacht ik gewoon af totdat de standaard is.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Prijs valt vind ik best wel mee.
Toen ik m'n eerste cd-brander kocht, was die ook meer dan 2000 gulden, en schijfjes ongeveer 20,- Maar die brander was wel binnen 2 weken terugverdiend. Toen kon je cd's bakken en verkopen voor 50,-
Dus als je denkt een hoop dvd's te kunnen verkopen in vrij korte tijd, zou ik het zeker doen, is dan zo terugverdiend !!

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• .GoO
Ik had niet het idee dat ie 'm wou gebruiken voor verkoop, of wel?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 00:01 schreef Lord_Asswipe het volgende:
De standaard is nog niet duidelijk. Je hebt nu 3 formaten: DVD-R(W), DVD+R(W) en DVD-RAM.
Die standaard heeft vooral met rewriteables te maken, DVD-R is toch wel standaard ?? En volgens mij gaat het daar vooral om, rewritables lees je toch alleen zelf....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:12

Wimo.

Shake and Bake!

Op woensdag 12 december 2001 10:47 schreef devv05 het volgende:
Ik had niet het idee dat ie 'm wou gebruiken voor verkoop, of wel?
Nee, uiteraard alleen voor 'eigen gebruik' :+

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op dinsdag 11 december 2001 23:06 schreef Marv het volgende:

[..]

Driekwart jaar later had iedereen zo'n ding en waren je cd-r's niets meer waard :P
(ik heb m'n eerste brander gekocht toen de 4 speed 500,- was, heb nu een 24 speed liteon.. voor 380 gekocht, maandje of 3 geleden :7)
zelfde hier ook had je toevallig een creative 4424E >:)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Btw je kan wel leuke Playstation 2 spellen mee fikken >:)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Hoe lang duurt dat eigenlijk, een dvd'tje fikken :?

• KillerB
Op woensdag 12 december 2001 00:01 schreef Lord_Asswipe het volgende:
...

ow ja, er is toch 1 pro: je bent natuurlijk wel DE MAN met een DVD-writer 8-)
Dat is ook wat waard :+

Maargoed, ik wacht wel ff af. Ik heb een artikel gelezen in C!T en daar raden ze het ook voorzichtig af. Vooral door die standaarden.

Ik koop wel een gewone writer, 12x die zijn nie zo duur meer. En een dvd lezer van pioneer 16x.
Pagina: 1