Toon posts:

Debian Bootprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook altijd wat :(

Vanavond heb ik een paar keer Debian Potato proberen te installeren op een Toshiba laptop. (type CDT480). Ik ben niet thuis in Debian eerlijk gezegd maar naja omdat ik die laptop goedkoop kon krijgen lijkt het me leuk om daar wat Debian experimenten mee te doen.

Het probleem. Installatie Debian gaat goed. X-Server draait met icewm in 800x600. Perfect gewoon. Maar... Zodra ik na installatie Debian de machine afsluit en opnieuw boot (ook vanaf de boot flop) dan Lijkt alles in eerste instantie goed te gaan maar ergens aan het einde van het boot proces komen er in 1 x teksten over het scherm als:

00>] [<c2823750>] [<c281aae9>] [<etc....
Code: 8b 4a 04 85 c9 74 22 8b 5a 18 8b etc....
Aiee, killing interrupt handler
kfree: bad obj c1cfa298..

Ik heb netjes lilo na 10 installaties nog eens handmatig geconfigureerd omdat ik deze error kreeg en daarna lilo gedraaid maar dat baat ook niet.. De error komt terug. Rare is wel dat tijdens de installtie Debian zelf ook een keer wil booten en dat gaat prima. Het gaat pas fout nadat alles helemaal gereed is.

Die cijfers zullen wel iets met inodes te maken hebben? Ik doe maar een gok.. De schijf heb ik ingedeeld als:

4 GB /dev/hda1 primair linux
74MB /dev/hda2 swap

Bovenstaand heb ik met opgezet gedaan om geen ruimte te verspillen met aparte partities voor /usr /boot /var enzo.

Iemand een idee wat het kan zijn ?

Verwijderd

Zeker weten dat de schijf die erin zit goed is?

Verder mischien de gehele indeling van de schijf een keertje verwijderen en dan nog eens proberen te installeren. Trouwens, linux is zo stabiel, dan start je toch nooit meer opnieuw ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 22:51 schreef ITsMatthijs het volgende:
Zeker weten dat de schijf die erin zit goed is?

Verder mischien de gehele indeling van de schijf een keertje verwijderen en dan nog eens proberen te installeren. Trouwens, linux is zo stabiel, dan start je toch nooit meer opnieuw ;)
hehe lol :)

yah de schijf is wel goed en opnieuw installeren heb ik vanavond denk ik al 10 x gedaan ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Jaaa!!! Probleem gevonden.

Ik kon nog net lezen tijdens het booten dat ie pcmcia aan het laden ging en dan reutelde die hele lading cijfers voorbij in het scherm.

Ik ben het bios ff ingegaan en heb pcmcia controller van auto naar cardbus gezet. Geen oplossing daarna nog s bios in en pcmcia controller op iets van CPIC gezet en nu werkt het goed !

phew :)