Toon posts:

AMD K6-2 en Pentium pro zelfde socket maar..

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 'oud' Pentium pro 200mhz systeem staan, en ik heb van de buurman een 'oud' AMD K6-2 processor gekregen.

De sockets zijn hetzelfde, ook ondersteunt het mobo van de Pentium pro sd-ram. Maar past de AMD K6-2 in de mobo van mijn Pentium pro 200mhz systeem?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt..

Pentium Pro = socket 8
Pentium = socket 5
Pentium MMX en AMD K6 = socket 7

Dus iets klopt er niet...

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
pentium pro is niet veel langzamer dan een snelle k6-2, stop er nieuw geheugen in, dat maakt veel meer verschil waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 22:10 schreef Twynn het volgende:
Hmm.. Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt..

Pentium Pro = socket 8
Pentium = socket 5
Pentium MMX en AMD K6 = socket 7

Dus iets klopt er niet...
hmm, erg vaag. op de socket waar die pentium pro in zat staat "socket 7" misscien nog ff nachecken.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
er zijn ook pentiums zonder mmx die in een socket7 mobo moeten...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 22:10 schreef GKLQuake het volgende:
pentium pro is niet veel langzamer dan een snelle k6-2, stop er nieuw geheugen in, dat maakt veel meer verschil waarschijnlijk.
ok bedankt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 11 december 2001 22:12 schreef Ritch het volgende:
Niet moeten. Het kan wel omdat Socket 7 borden downward compatible zijn met Socket 5 CPU's. Het enige verschil is de split voltage van de S7 (2.8V/3.3V) tegenover de single voltage van S5 (3.3V/3.3V).

Alleen de MMX Pentiums hebben split voltage nodig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 11 december 2001 22:12 schreef Ritch het volgende:
nope.. die kunnen in een socket 7 mobo, maar werken ook in een socket 5 mobo hoor :)

Enige verschil tussen socket 5 en 7 is dat socket 7 dual voltage aankan, en dat hebben Pentium MMX en AMD K6's nodig...

Verwijderd

dan zit je ook met de fsb, die van Pentium pro liep op 66mhz (dus ook zo snel geheugen) die van de K6-2 liep op 100mhz dus ook pc100 geheugen nodig

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Een Pentium Pro + sdram? Is een ongebruikelijke combinatie.
Als er dimmsloten op het PPromobo zitten, denk ik eerder dat het edo-dimms zijn die er op moeten.

Check je facts voor de zekerheid nog even.

Maar als er 'socket 7' op de socket stond, is het gewoon geen Pentium Pro. Zoveel is zeker.
Er zal eerder sprake zijn van een Pentium 200mhz, al dan niet met MMX.

Of er een K6-2 op past hangt in de eerste plaats af of het moederbord een Vcore van 2,2 Volt ondersteunt. Een verse bios die de K6-2 snapt is natuurlijk ook wel mooi meegenomen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen, ik heb inderdaad een paar grove fouten gemaakt |:(. Ik heb dus geprobeerd om dat ding er op te zetten. Het lukte wel, maar de mobo herkende 'm als een 486-DX2. Ook was het inderdaad geen sdram, maar edo-dimms, want hij herkende de sdrammetjes niet. Ook was het geen Pentium Pro, maar gewoon een Pentium. Ik kon het ook niet zeker weten, want de proc zat helemaal onder de koelpasta.

evengoed bedankt.

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 22:08 schreef TheNijntje het volgende:
Ik heb hier een 'oud' Pentium pro 200mhz systeem staan, en ik heb van de buurman een 'oud' AMD K6-2 processor gekregen.

De sockets zijn hetzelfde, ook ondersteunt het mobo van de Pentium pro sd-ram. Maar past de AMD K6-2 in de mobo van mijn Pentium pro 200mhz systeem?
ja iets klopt er niet een pentium pro board heeft een vele grote socket dan een amdk6 dus volgens my klopt er iets niet

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Een Socket7 CPU kan ook in een Socket5 mobo. Alleen een K6 233 overleeft dat overigens ;)

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Op dinsdag 11 december 2001 22:50 schreef TheNijntje het volgende:
Nou mensen, ik heb inderdaad een paar grove fouten gemaakt |:(. Ik heb dus geprobeerd om dat ding er op te zetten. Het lukte wel, maar de mobo herkende 'm als een 486-DX2. Ook was het inderdaad geen sdram, maar edo-dimms, want hij herkende de sdrammetjes niet. Ook was het geen Pentium Pro, maar gewoon een Pentium. Ik kon het ook niet zeker weten, want de proc zat helemaal onder de koelpasta.

evengoed bedankt.
ik geloof er niks van. Je SD-RAM is misschien wel fried, EDO DIMMS lopen soms op 5 V, SD op 3,3 V.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gaf die proc dan aan Pentium-s processor?? want veel mensen vergissen daar zich in want dat is gewoon een pentium zonder MMX :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 11 december 2001 22:15 schreef BrZ het volgende:
Enige verschil tussen socket 5 en 7 is dat socket 7 dual voltage aankan, en dat hebben Pentium MMX en AMD K6's nodig...
Nope, veel gehoorde misvatting. Verschil So5 en So7 is dat de So7 een extra pin heeft waardoor het niet 2 maar 4 multiplier opties heeft. Daarom MOETEN P54C (non-MMX Pentium) 150, 166 en 200 in een So7.

Spit voltage wordt door de VRM op de mobo geregeld, kan in theorie ook bij So5, maar split voltage So5 CPU's zijn er niet, dus kom je split voltage alleen tegen bij So7.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1