Toon posts:

Comp. onzichtbaar in Network Places

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een herinstallatie van Windows 2000 Professional probeer ik weer het netwerk (van 3 computers) aan de praat te krijgen. Het is de bedoeling om zowel printers als bestanden en Internet te delen.

Dit is de opstelling:
Computer 1 (Win 2000 Pro) met IP 192.168.1.1
Computer 2 (Win 2000 Pro) met IP 192.168.1.2
Computer 3 (Win 98 SE) met IP 192.168.1.3

De verbinding loopt via een hub.

Op alle computers kan ik de bovenstaande IP adressen pingen. Het probleem is nu dat het onmogelijk is om de Internetverbinding te delen (m.b.v. WinRoute Lite) en de computers zijn onzichtbaar in Network Places. Alle drie hebben ze dezelfde werkgroep. En op de twee Windows 2000 computers heb ik opgegeven dat het niet nodig is om een wachtwoord in te voeren om in te loggen (in Control panel -> Users and passwords).

Na de herinstallatie van Computer 1, heb ik alle instellingen overgenomen die ik vantevoren had opgeschreven. De configuratie van Computer 2 en 3 zijn niet gewijzigd.

Hoe moet ik dit probleem aanpakken? Overigens is het vreemde dat als ik WinRoute uitschakel, ik wel de bestanden van Computer 3 kan zien. Wanneer WinRoute weer ingeschakeld wordt, is Computer 3 opeens onbereikbaar..

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Het enige dat ik kan bedenken is bestands- en printerdeling inschakelen op de PC's.

Maar ik neem aan dat je dat al had gedaan. (Misschien over het hoofd gezien :))

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is inderdaad al ingeschakeld.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:55
Het zou een vern**kte installatie kunnen zijn van winroute.

Probeer winroute eens opnieuw te installeren (eerst verwijderen) en loop voor de zekerheid de netwerkinstellinge op zowel de server als de clients nog eens na. Misschien toch ergens een (typ)fout gemaakt.

Mocht je zat zijn van Winroute, probeer dan Sygate Home Network eens. Is iets makkelijker met instellen.

P.S.: Verhaal van Sygate om op de clients ook de software te installeren is niet perse nodig...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

Topicstarter
Heel vreemd, ik heb een kwartier gewacht en nu kan ik opeens bestanden delen. Maar internet delen lukt nog steeds niet, want als ik WinRoute inschakel, kan ik op Computer 1 geen bestanden meer zien op andere computers. Ook is er dan geen Internet op de andere twee.

Ok, bedankt DeTjuk, maar ik heb juist een licentie gekocht van WinRoute.. ik zal de instellingen nogmaals nalopen. :(

Het is inmiddels gelukt met een eerdere versie van WinRoute. Bedankt iedereen voor de reacties.