ATI8500; Horizontale beweging= jaggies??

Pagina: 1
Acties:

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Topicstarter
Ik wil graag weten of een andere ATI8500 bezitter (of eigenlijk van iedere W2k gebruiker) hier soms ook last van heeft. Het probleem is als volgt:

Zet in je display properties bij 'effects' je 'show windows contend while dragging' aan. Als je op je desktop bijv je 'display properties' opent en je gaat deze window horizontaal verschijven krijg je over de zijkanten van de window een soort trappetjes. Je bovenkant van de window gaat sneller naar rechts bijv dan de onderkant. Je krijgt eigenlijk een soort jaggies.
Is dit nu een videokaart/driver probleem of is dit een foutje van W2K?

Als ik nu in bijv de ATI demo's naar de island3 demo kijk zie ik in de grote lappen 'bergtextures' eigenlijk zo'n soort gelijke 'foute' opbouw van het beeld bij een grote beeldverschuivingen zoals dus in island3 als de camera naar de brug toe draait.
Zelfs als in een divx het gehele beeld vrij rap naar links of rechts draait krijg je ook iets alsof de bovenkant van het beeld eerder naar een ant beweegt en de onderkant te laat volgt. In divx heb ik dit kunnen oplossen door in mijn player vsync aan te zetten. Maar bij spellen ga je dat echt niet doen en daar werkte het ook niet om vsync aan te zetten.
Het lijkt net of je cpu het niet trekt maar dat lijkt me stug met mijn systeem. Toen ik hardware acceleration compleet uitzette werd het probleem op mijn desktop met die windows heel veel minder. Iedere stap die ik verder aanzette verergerde het probleem.

Weet iemand wat dit kan zijn en hoe je het oplost?

Verwijderd

drivers/ hardware?

ik heb hier nog niet eerder van gehoord.....

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

volgens mij is het gewoon tearing, wat inderdaad te verhelpen is met vsync aan, maar dat dat ook gewoon in windows gebeurd....

Breek je nek voorzichtig

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Topicstarter
Ik gebruik de laatste officieele drivers van ATI en de rest kun je uit mijn sig halen.

Idd, dat het ook op je desktop gebeurd begrijp ik ook niet. Het is ook alleen horizontaal. Heeft niemand anders er last van dan?
En tearing, heeft niemand daar last van in de ATIdemo Island3?

• The PyroPath
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ja, maar dat is de schuld van ATi demo makers, die hadden namelijk ter ontwikkeling vsync uitstaan en dit is perongeluk door de controlles geslipt bij relewase, dat heeft een van de ATi demo makers die op Rage3D rondhangt bevestigd

Breek je nek voorzichtig

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Topicstarter
Ah dus die Demo's hebben ergens anders last van dan wat ik op mijn desktop zie. Gelukkig, dat is dan weer een probleempje minder. Voor zover zie ik het ook niet in spellen alleen in die demo's.
Iemand nog suggesties voor dat 'desktop tearing'? Ik heb 16bit nog geprobeerd, mocht ook niet baten.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Begrijp ik het nou goed:

Dit probleem treedt alleen op als je met een windows sleept in horiztale richting met "show content while dragging aan"?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Al eens gebprobeerd met ALLE software uit het geheugen ?

En updaten van directx en update van de videokaart ?

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Topicstarter
Nou het gebeurd ook als je zonder die show content optie met een window sleept (je ziet het dan in de omtrek lijnen van de window) maar dan valt het niet zo goed op bij mij. Met die optie aan zie je ook door de window heen die opbouw fout lopen vandaar dat ik zeg dat je die ff aan moet zetten zodat het sneller zichtbaar wordt.

Ik heb niet geprobeerd met alles uit het geheugen weg maar wel met zoveel mogelijk vanwaar ik wist wat ik uitzette ;)
DX is de laatste versie evenals mijn videokaart driver.

Ik moet in de kerstvakantie toch ff mijn hele systeem opnieuw installeren (raar virus gehad en een zooi 'foute' programma's die niet volledig deinstalleren enzo)dus dan moet ik maar ff kijken of het zich dan nog steeds voordoet.
Pagina: 1