Slot 1 heatsink loskrijgen....hoe?

Pagina: 1
Acties:

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hey allen,

Sinds vanavond ben ik de trotse eigenaar van een Intel P3 500 Slot 1 processor (met dank aan Sinlath). Nu wil ik er graag een koeler op zetten ipv de heatsink die er op zit. Het enige probleem is dat de heatsink met een plastic clipje met pennen vastzit in de box. Behoorlijk vast ook nog :(

In de onderwerpen die ik met de search tegenkwam, werd er eigenlijk steeds 1 ding aangeraden: uitboren........*slik*

Weet iemand inmiddels een andere manier om de heatsink er gemakkelijk en zonder al te veel risico op beschadigingen af te krijgen?

Cheers,
TMiB

edit:
Ik heb inmiddels 2 blauwe plekken op mijn hand van het "knutselen" (ja....ik ben een mietje ;()

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Ik heb eens zo'n heatsink die met die 'one-way' plastic pennen vastzat losgekregen, zonder kans op schade, door aan de achterkant met een dun metalen voorwerp (schroevendraaier, staafje, you name it) gewoon met veel kracht die pinnen weer terug te duwen. Uitschieten wil niet, want je zit al in het gat en doorschieten maakt niks uit (je raakt niks).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TheManinBlack
  • Niet online
Aha, dat probeerde ik ook al, vandaar die plekken op mijn hand. Die heatsink is ook nog best wel puntig ;(

Ik probeer het morgen nog wel een keer. Thanks.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

ik was aan et zoeken want ik had er al eens ergens iets over gelezen .

kom ik dit tegen , mischien nog wat nuttige info voor je .

http://fermi.ruc.dk/~hkt/p2volt/

als ik meer vindt lees je het hier wel .

nog wat gevonden :

http://www.baznet.freeserve.co.uk/Slot1up7.htm

http://www.flipchip.net/BYOB.htm

http://1coolpc.com/install/celeron.htm

als et nou nog niet wil , gebruik dan terw-dan zn mode , met een hamer lukt alles .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Je kan schroefjes neerleggen en dan de CPU -met beleid- hard eroverheen duwen (de pinnetjes er uit). Je moet wel met een veel betere koeler aankomen aangezien die stock koelers van Intel al aardig goed zijn (althans het contact met de core zit supergoed).

Concrete Loop Watercooling

• TheManinBlack
  • Niet online
Ok, ik heb nog een poging gewaagd, jullie lachen je verrot:

De nieuwe koeling heb ik op de grond gelegd, met de stalen pennen naar boven. Daar bovenop de processor, met die stomme plastic pennetjes erin. Vervolgens (nu komt het) heb ik met de bovenkant van een *nietmachine* (oppervlaktevergroting ivm de scherpe heatsink) ALLEJEZUS hard op de processor staan douwen totdat de pennetjes eruit vlogen *D

Hij zat echt vast! Maar het is dus gelukt en de processor is nog heel, yay! (ik hoop dattie het nog doet)

Thanks voor jullie feedback.
Cheers,
TMiB

• Beaves
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Dat is ook een manier ja, maar toen ik nog een slot 1 Katmai P3 had, heb ik dat risico toch maar niet genomen en heb toen genoegen genomen met de standaard heatsink+cooler. (Die was overigens al vrij goed, ik kon met die standaard koeler mijn 500 tot 620MHz krijgen, wat toen zeker niet slecht was voor een Katmai.

Maar ik hoop ook voor je dat de P3 nog werkt, anders heb je er een grote sleutelhanger bij >:)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
weet je wat ook leuk is
een mooie coolermaster cooler
waarvan die klem gigantisch verbogen is door het vervoer ofzo |:(
muurvast zit die er nu op
word nog wat om er af te slope