Extra geheugen, wat voor??

Pagina: 1
Acties:

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:54
Hiya all...

Ik wil dus extra geheugen er bij gaan kopen,512 mbsdram 133 mhz, merk kingston, maar nu wil ik ff weten in welke maten.... dus in welke maat is het het snelste, beste, prijs maakt niet uit, en bij welke combinaties, of geheugen blok (512) is er de kans dat het niet werkt/ Khad nml ergens gehoord dat het niet kon werken als je 2 x 256 mb er in zet..... :?

Welke moet ik nou kopen???

Tnxs

Hekje

PS, specs staan op deze site:

http://www.computertotaal.nl/testlab/supermarktpc.phtml#tabel

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

vertel eerst es welke pc je hebt, bij die link staan er 2 :)

(wat een slechte tabel trouwens, klopt geen kont van die dingen die er staan? Via 686a chipset? das een southbridge :? en 2 geheugenbankjes aanwezig, waarvan 2 leeg? zit er geen gehuegen in nu??)

Maar goed, het beste kan je gewoon een dubbelzijdig 512MB reepje kopen, beide mobo's die daar staan kunnen dat aan :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 11 december 2001 21:59 schreef BrZ het volgende:
vertel eerst es welke pc je hebt, bij die link staan er 2 :)
Maar goed, het beste kan je gewoon een dubbelzijdig 512MB reepje kopen, beide mobo's die daar staan kunnen dat aan :)
Hmm.. Ik zag dat er iets stond met een 810 chipset.. Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat die alleen maar 256MB modules aan kan..
Wat ik zeker weet is dat het ding maximaal 512MB kan adresseren, dus dan zit het ook meteen helemaal vol!

• Matthijs
Kheb de aldi pc.

• Matthijs
ohja btw, het bestaande geheugen gaat er dan helemaal uit, dat gaat naar m'n pa's pc.

Hekje

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Op woensdag 12 december 2001 18:57 schreef eviltuinhekje het volgende:
Kheb de aldi pc.
Dus een Kingston 512MB DIMM :) Natuurlijk kun je er ook twee maal 256 in prikken, prijs maakt eigenlijk niks uit, maar je hebt dan geen upgrade mogelijkheid meer. Een 3e optie is (er van uitgaande dat je alleen Kingston wil) er twee 256MB CL2 DIMM's in te prikken. Dat laatste is wat duurder, maar iets sneller. Zo'n VIA chipset in combinatie met de 1GHz P!!! zal zeker profijt hebben van de snellere CL2 timing, maar stel je er in de praktijk niet teveel van voor. Kijk wat het prijsverschil tussen CL2 en 3 is en overweeg of dat het waard is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Matthijs
wtf is dat cl 2 en 3? Ksnap er helemaal niets meer van man..

Ik wil dus eigenlijk geheugen dat snel, dat werkt, en gewoon zonder veel gezeik in te bouwen is... is dat cl2 en 3 dat??

Hekje

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Op woensdag 12 december 2001 19:43 schreef eviltuinhekje het volgende:
wtf is dat cl 2 en 3? Ksnap er helemaal niets meer van man..

Ik wil dus eigenlijk geheugen dat snel, dat werkt, en gewoon zonder veel gezeik in te bouwen is... is dat cl2 en 3 dat??

Hekje
Oh, wel don't worry :) Kingston DIMM's voldoen allemaal aan jouw eisen, da's één. De standaard Kingston PC133 DIMM's zijn allemaal CL3, maar ze zijn ook in de iets snellere CL2 variant verkrijgbaar. CL staat voor CAS Latency en betekend simpel gezegd het aantal kloktikken dat een geheugenchip nodig heeft om de gevraagde data te kunnen leveren; hoe minder kloktikken, hoe sneller (CPU's wachten toch al zo lang op van alles en nog wat). Aangezien twee kloktikken (CL2) minder is dan drie (CL3) is de CL2 DIMM dus iets sneller. Dit heeft natuurlijk z'n prijs, en dat uit zich in de verkoopprijs. Als het prijsverschil tamelijk groot is zou ik je gewoon de standaard PC133 Kingston's adviseren, naast dat deze makkelijker te krijgen is, zal je het snelheidsverschil in de praktijk niet echt merken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1