Nieuwe nVidia drivers! (10-50% snelheidswinst!)

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet of het hier al bekend was, maar ik dacht ik copy maar ff wat van deze site:

De nieuwe Nvidia 1.0-2313 3D-drivers voor Linux blijken heel erg snel te zijn :-) Op Linuxhardware.org vind je een setje Quake 3-, UT- en SPECviewperf-benchmarks
De nieuwe drivers zijn 10 tot 25 procent sneller dan de oude! Linuxhardware commentarieert: "This is like having a new video card."

Die 10-25% is met een XP1900+ en GF3. Iemand haalde met een GF2MX een winst van 90%!

Ik heb zelf helaas ff geen linux op dit systeem met nVidia kaartje, dus kan nog niet sneller UT'en en tuxraceren ( :9 )...

Verwijderd

Oud nieuws >:)

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45

frapex

got r00t

ja ze rocken wel stukken meer :) Ik heb nu al vrij antieke hardware, zoals TnT2 M64 32MB & GeForce2MX.

Ik weet nie of de TnT2 M64 nou veel harder is gaan lopen, die zit in mn server, en ben eigelijk niet van plan mn uptime dr aan te wagen :) (80 dagen nu)

De GeForce2MX loopt toch wat sneller hoor, maar ZOVEEL winst krijg ik nou ook weer niet. Ik zit nu op ongeveer dezelfde snelheid als ik in windows 2000 krijg.

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 21:55 schreef slierp het volgende:
Oud nieuws >:)
oud nieuws <> nieuw nieuws ;)

(niet altijd)

Ik zelf een tnt2ultra. Ga na mijn tentamenweek ze eens lekker testen ;)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Het enigste wat ik heb getest of ze goed konden omgaan met bttv (me tv-kaart) en m'n beeld werdt er niet vrolijk van dus ik ben weer snel terug gegaan naar 1.0.1251! Dit overigens op een tnt2

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Moet ie wel compilen onder RH7.2-athlon kernel...

Magoed, zovaak gebruik ik linux niet voor de desktop en al helemaal niet voor games :+

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 23:27 schreef imdos het volgende:
Het enigste wat ik heb getest of ze goed konden omgaan met bttv (me tv-kaart) en m'n beeld werdt er niet vrolijk van dus ik ben weer snel terug gegaan naar 1.0.1251! Dit overigens op een tnt2
Wat is er mis met het beeld dan? Ik heb hier geen problemen.

Ik zit trouwens te wachten op drivers waarmee de spellen *sneller* draaien dan in windows. Dat lijkt me het verkoopargument voor linux als gameplatform. Als de sieberkids 10% meer fps kunnen halen met linux denk ik dat we ze wel zo gek kunnen krijgen om linux eindelijk 's te proberen :).

Misschien komt er ooit een 'echte' gamedistro? Die bijv. enkel een X sessie opstart om fullscreen OpenGL games te draaien? :9

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 12 december 2001 09:13 schreef slierp het volgende:

[..]

Ik zit trouwens te wachten op drivers waarmee de spellen *sneller* draaien dan in windows. Dat lijkt me het verkoopargument voor linux als gameplatform. Als de sieberkids 10% meer fps kunnen halen met linux denk ik dat we ze wel zo gek kunnen krijgen om linux eindelijk 's te proberen :).

Misschien komt er ooit een 'echte' gamedistro? Die bijv. enkel een X sessie opstart om fullscreen OpenGL games te draaien? :9
Quake2 (om er maar 1 te noemen) draait al fullscreen OpenGL ZONDER X op te starten.. :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

:+ /me maakt een geluid met z'n hand en z'n oksel

Ik bedoel dus dat je de overhead van je windowmanager omzeilt plus andere tweaks zoals bijv. deze en daar dan een distro van bakken.

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 21:58
Jongens, hebben jullie ook een URL ?
thanks
-remke-[kwijl]

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik zit trouwens te wachten op drivers waarmee de spellen *sneller* draaien dan in windows.
Mm, ik heb hier naast linux (debian testing/2.4.16/reiserfs), win xp draaien en daar haal ik toch echt in praktisch alle spellen (die ook onder linux draaien) minder fps (als ik dus dezelfde drivers gebruik)

En dan draai ik nog een berg zooi ernaast in linux...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Dezelfde drivers gebruiken zal een beetje moeilijk gaan :D. Het lijkt mij wel interessant om te zien hoe een volledig getweakte 'game-linux' vergelijkt met windows op dezelfde/vergelijkbare pc met de nieuwste drivers. Als dat 10-20% beter gaat, raken de kids wel geinteresseerd.

Ik kan het zelf niet testen, want m'n agp wordt niet ondersteund onder linux.

• blouweKip
Volgens mij heeft nvidia haar windows drivers gewoon geport naar linux en kun je dus best linux en windows drivers hebben die ongeveer dezelfde mate van optimalisatie hebben

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 12 december 2001 12:46 schreef blouweKip het volgende:
Volgens mij heeft nvidia haar windows drivers gewoon geport naar linux en kun je dus best linux en windows drivers hebben die ongeveer dezelfde mate van optimalisatie hebben
Als dat zo is, dan is er dus nog een hoop optimalisatie mogelijk. Vooral op het gebied van direct renderen enzo.

• blouweKip
dat verwacht ik ook..

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb ook die nieuwe drivers gedownload, maar ik heb nu een probleem als ik overschakel naar de console. Als ik dan weer terug probeer te schakelen naar X bevriest hij. Iemand anders die ook dit probleem heeft? Ik heb kernel 2.4.16 en X 4.1.0 en natuurlijk die laatste NVidia drivers.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Op woensdag 12 december 2001 09:13 schreef slierp het volgende:

[..]

Nou ik krijg allemaal kleine streepjes van +/- 1 cm lang te zien op sommige ( lees veel ) horizontale lijnen. En ik kan je vertellen dat zoiets dus niet lekker tv kijkt. Met die oude drivers blijft m'n beeld gewoon strak en goed

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op woensdag 12 december 2001 16:05 schreef imdos het volgende:
[..]
Nou ik krijg allemaal kleine streepjes van +/- 1 cm lang te zien op sommige ( lees veel ) horizontale lijnen. En ik kan je vertellen dat zoiets dus niet lekker tv kijkt. Met die oude drivers blijft m'n beeld gewoon strak en goed
Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan zonder de TV-kaart. Check dit uit:Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~valium/nvidia-1.0-2313.png
Dit is een kleine screenie van het GIMP hoofdvenstertje met als theme "aqua". De twee rechter menukeuzeknopjes zijn goed. Het menu bestand is verragd en de rest van het venstertje heb ik het maar niet over.

Van X -> console -> X verhelpt het probleem (tijdelijk). Ik ga dus ook mooi weer terug, want dit is geen werken.

ewasx: Het zou kunnen dat de nieuwe drivers ruzie krijgen met je Framebuffer console. Heb je die freezes ook met framebuffer uit?
Pagina: 1