beginnende SQL-er, plz help!

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
hallo

ik heb een database, deze wil ik een aan formpje koppelen(html), hoe werkt dit, nu zei een vriend van me dat dit met MySQL kon, maar hoe??
pls help

greetz

Verwijderd

wow!

• OGangstah
beetje normaal antwoord plz

Verwijderd

ok

Verwijderd

neem aan dat je een access db hebt.
MySQL =! db an sich.
Je kunt php gebruiken om met die twee iets interactiefs te maken, ook andere scriptingtalen zijn mogelijk.
Misschien eerst even oriënteren in de stof...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 11 december 2001 21:49 schreef OGangstah het volgende:
beetje normaal antwoord plz
Verkeerde forum. Ik denk dat dit gemoved gaat worden naar /14, maar daar gaat wasigh 'm dichtgooien aangezien dit een ontzettend hoog RTFM/UTFS-gehalte heeft.

Daarom één linkje van mij: http://hotwired.lycos.com/webmonkey/programming/php/tutorials/tutorial4.html

PS 'greetz' onder je naam zetten is niet nodig. Lees de FAQ.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

crisp

Devver

Pixelated

Ten eerste heb je een serverside scripttaal nodig die een database kan benaderen, en ten tweede heb je een database en database manager nodig die ondersteund worden door de de scripttaal.
Een combinatie kan zijn PHP (als scripttaal), MySQL (als database manager) en een database waar MySQL mee overweg kan (hetzij door hem mbv MySQL aan te maken, of te importeren).
Kortom: veel lezen, doen en leren, en over een maandje of 6 ben je er dan wel!

Intentionally left blank

• OGangstah
o.k

het os toch bijna vacance dus, weer lekker onder de kerstbooz nerden!

thnx dude!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Oh ja, SQL is ook weer een taal opzich (Standard Query Language geloof ik). Ik ben na een half jaar inmiddels redelijk bedreven in JS. SQL ken ik ook wel, maar PHP moet ik nog aan beginnen...

Intentionally left blank

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

als je niet de beschikking hebt tot een server side script taaltje, kan je ook javascript gebruiken om een database te benaderen. Het is een mogelijkheid, en daar blijft mijn commentaar ook bij voor de tijd zijnde :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 11 december 2001 21:56 schreef crisp het volgende:
Oh ja, SQL is ook weer een taal opzich (Standard Query Language geloof ik).
Bijna :) Structured Query Language.
Is niet erg moeilijk, aangezien je maar een paar statements hebt. Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt. Er zijn mensen die voor een bepaald resultaat 100x een query doen terwijl het ook met 1 query kan. En dat heb je niet zo 123 onder de knie en een (basis)kennis van gegevensmodellering is dan onmisbaar.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op dinsdag 11 december 2001 21:57 schreef prototype het volgende:
als je niet de beschikking hebt tot een server side script taaltje, kan je ook javascript gebruiken om een database te benaderen. Het is een mogelijkheid, en daar blijft mijn commentaar ook bij voor de tijd zijnde :)
Daar wil ik dan wel eens meer over weten...

Intentionally left blank

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Gebruik Google, wil op verzoek um wel moven naar P&W maar daar gaat ie 100% zeker dicht. Zoek anders eens wat info in P&W staan ook handige links in de FAQ daar (geloof ik)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.