Toon posts:

Help ...Nxs troubles.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken geleden een .nl domein laten registreren bij Nxs.nl dat ging op zich goed, en ik kreeg na 3 dagen m'n inlog gegevens. Nu wil ik het redirecten van mijn domein via een andere site regelen. (kan bij Nxs zelf ook maar dan moet je 50 piek betalen + 50 piek voor de mail).

Dus heb ik die lui van Nxs verzocht om de DNS-instellingen voor mij domein te wijzigen in die van portand.co.uk (een gratis domein host, hun hosting sux trouwens je hebt maar 100 MB Bandwidth, maar ik wou het alleen gebruiken om m'n domein via frames te redirecten.)
dus ik een mailtje sturen van wilt u de nameservers voor m'n domein wijzigen in:
-ns0.portland.co.uk 212.15.64.83
-ns1.portland.co.uk 212.15.64.25
details hier.

Kreeg een mailtje terug dat het niet kon omdat die nameservers niet goed ingesteld:? zouden zijn, omdat NIC check een foutmeldig gaf/geeft.

maar deze check geeft als ik m'n domein invul, bij alle nameservers errors behalve bij Nxs nameservers.

wat moet ik nu doen?

ik heb ook de nameservers van mydomain.com geprobeerd maar zonder succes.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?? :'(

Verwijderd

Als je een NL domein wilt registreren, kan dat alleen als het domein al op de nameservers bekent is. Het SIDN checked dit namelijk tijdens de registratie. Dit geld bij het omzetten van nameserver.

Voor de meeste generieken domeinen (.NET .COM .ORG) hoeft dit niet. Je zou dus aan de beheerders van je "nieuwe" dns servers moeten vragen of ze een template klaarzetten voor jouw domeinnaam, wat ze waarschijnlijk niet doen aangezien het een gratis service is.

Je kan natuurlijk ook een paar knaken per jaar aan NXS of een ander Nederlands bedrijf betalen, wat het dan voor je doet :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor je reply.

Mijn domein is wel bekend bij de nameservers van portland.co.uk. Want ik heb al een accountje gemaakt, (Apply for your free web hosting account using your own domain)

En als ik het nog een keer probeer krijg ik de volgende foutmelidng:

This domain has already been set up by us.
Please wait for the confirmation email, or contact Portland Communications Ltd

En die confirmation email heb ik allang gehad.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
Op woensdag 12 december 2001 11:04 schreef Birtanem het volgende:
Thanx voor je reply.

Mijn domein is wel bekend bij de nameservers van portland.co.uk. Want ik heb al een accountje gemaakt, (Apply for your free web hosting account using your own domain)

En als ik het nog een keer probeer krijg ik de volgende foutmelidng:

This domain has already been set up by us.
Please wait for the confirmation email, or contact Portland Communications Ltd

En die confirmation email heb ik allang gehad.
moet je niet eits enablelen ofzo via die mail?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 14:00 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

moet je niet eits enablelen ofzo via die mail?
Nee, ik hoef niets te enabelen. account is actief en FTP doet 't ook.

Nog suggesties ???

Verwijderd

Dat jij een inlog account hebt, wilt niet zeggen dat jouw domain klaar staat op hun dns server.

Wat is het domein wat je hebt geregistreerd ?
Pagina: 1