Packard Bell herkent HD niet

Pagina: 1
Acties:

• lekkerliegen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 17:07

lekkerliegen

Think about it

Topicstarter
Ik heb hier een Packard Bell-pc staan, niet van mij hoor ;), Celeron 350 Mhz met vaag Skye-moederbord. Nou wilde ik daar een nieuwe HD in hangen (Maxtor 40Gb, 7200RPM), maar al tijdens de POST wordt deze niet herkend door t systeem, laat staan door windows (XP)..

Ik dacht zelf dat een BIOS-upgrade de oplossing zou kunnen zijn maar daar is geen nieuwere versie meer van te vinden. Verder heb ik alle jumpersettings al meerdere malen gechecked, en ook de HD zelf zou goed moeten zijn, want in een ander systeem waren er geen problemen..

Heeft iemand nog een idee waar t aan zou kunnen liggen?? Alle suggesties zijn welkom, behalve dat ik geen PB zou moeten kopen ;)

Explore everything - Maak je er niet zo druk om

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Staan de master/slave instelling goed op je HD?

They made me do it.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:35
Probeer het evt. met behulp van het Maxblast-proggie van de maxtor-site...

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
Gaat echt niet lukken zonder nieuwe bios, geloof me.
Vertel eens precies wat voor mobo erin zit dan kijk ik ff voor je.

p.s.: celeron 350 bestaat niet

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:16
Ik moest jumper op middelste 2 pinnetjes zette ( de limiet jumper) en ik heb ook een packard bell, probeer het zou ik zeggen

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Hmm zo'n probleem had ik ook met een Packard Hell van een vriend van mij.
Nadat ik een bios update had uitgevoerd werkte weer prima die nieuwe HD. ( 40 gig )

dikzak

• lekkerliegen

lekkerliegen

Think about it

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 21:23 schreef de-don het volgende:
Gaat echt niet lukken zonder nieuwe bios, geloof me.
Vertel eens precies wat voor mobo erin zit dan kijk ik ff voor je.

p.s.: celeron 350 bestaat niet
Nee, je hebt gelijk, tis een celeron 366.. In t PB-boekje staat dat er een Skye-mobo
Zoals ik al zei staan de Master/Slave instellingen goed, en ik heb hem al geprobeerd als beide te gebruiken, zonder resultaat..
Hmm zo'n probleem had ik ook met een Packard Hell van een vriend van mij.
Nadat ik een bios update had uitgevoerd werkte weer prima die nieuwe HD. ( 40 gig )
kan je me zeggen waarje die bios-update vandaan had. Het huidige Bios is versie 1.08 van juni 99, en de enige upgrade die ik heb kunnen vinden is dezelfde

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
ff nagezocht: Klopt helaas

Is verder geen support opgegeven, het is helaas een mobo van een relatief onbekende party

Dus dat krijg je niet draaiend

Is trouwens wel een beetje overkill
Een systeem waar normaal een 3 a 4 GB schijf in zit -> nu een 40 GB ?
Oplossing : Neem een kleinere schijf.

• lekkerliegen

lekkerliegen

Think about it

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 00:10 schreef de-don het volgende:

Is verder geen support opgegeven, het is helaas een mobo van een relatief onbekende party

tja, t was t 1e deel van een aankomende upgrade, schijf is gewoon nu voorlopig ff bedoeld voor pure data-opslag.

Zou t kunnen lukken met dat maxblast proggie?? Wat doet dat precies? T is niet mijn pc maar van een vriendin, dus ik heb geen zin de boel te vern**ken..

in ieder geval alvat bedankt voor je snelle antwoord de_don.. Mag ik vragen waar je die info vandaan hebt gehaald?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:35
Dat maxblast proggie 'doorbreekt' softwarematig de bekende harddiskgrootte-limieten.
En helpt met partitionering en formatteren.
En checkt de drive, zodatt je weet of het zou kúnnen werken...

Gewoon ff downloaden en op floppy zetten en vanaf die flop rebooten...

Baat het niet dan.....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De Skye is getest tot en met 16.9GB, waarschijnlijk kan het fysiek 32GB aan (maar dat is maar een aanname).

BIOS upgrade is er niet (weet niet meer van wie die brakke plank is- iets van GVC staat me bij, maar daar ben ik niet zeker van).

Maxblast werkt zelfs op een 486 heb ik laatst uitgevonden. Enig probleem: het kan de DMI info van Packard Bell danig verneuken dat een remaster erna niet meer gaat lukken. Maar goed, dat lukt sowieso niet met een andere HDD erin...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

En vindt ie de harde schijf ook niet als je vanaf een boot flop (win 9X/ME/...) de computer opstart, en vervolgens:

fdisk /mbr intikt?

(hiermee wordt de master boot record verwijderd)

(moet je wel zorgen dat het de enige schijf is die aangesloten is!!!!!! Anders weet je niet welke mbr hij verwijderd)

Daarna via fdisk de hdd formatteren enzo.

Ik had namelijk met een compaq computer (PII/350) ook een probleem dat -ie de nieuwe HDD niet vond... Heb dit gedaan en toen vond -ie hem wel.
Succes!

Verwijderd

hehehe, moet je naar de helpdesk bellen, ik werk daar!!

en heeeeeel misschien krijg je mij wel aan de lijn!

en oh ja, probeer geen BIOS flash want als de persoon in kwestie zijn pc er opnieuw op wil zetten is ie ff bezig met allerlei poespas.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 12 december 2001 00:10 schreef de-don het volgende:

OVERKILL ???
waar slaat dat nu op.
check mijn sig

Since die 40GB-7200rpm erin zit runt ie net als nieuw. Enkel de cpu voor Divxjes is niet super :(

alles werkt veel beter hier dan op die nieuwe 700 celly op school.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 12 december 2001 10:43 schreef fmercury het volgende:
hehehe, moet je naar de helpdesk bellen, ik werk daar!!

en heeeeeel misschien krijg je mij wel aan de lijn!

en oh ja, probeer geen BIOS flash want als de persoon in kwestie zijn pc er opnieuw op wil zetten is ie ff bezig met allerlei poespas.
Niet als je eerst een floppy erin steekt vanaf de oude HDD x:\DRIVERS de volgende opdracht geeft: TATTOO/EXPORTBIN:A:\TATTOO.BIN en ook COPY TATTOO.EXE A: na alle HDD/BIOS gekloot gewoon vanaf de flop: TATTOO/IMPORTBIN:A:\TATTOO.BIN en vervolgens TATTOO/CREATEDMIFROMHS

Klaar is kees, kan het nog met de geweldige :r PB Master CDs geinstalleerd worden.
Let op: dit lukt dus niet op een andere mobo (of als de config met meer dan alleen een BIOS en een HDD veranderd is.

P.s. fmercury, Wijchen?

Oslik blyat! Oslik!

• lekkerliegen

lekkerliegen

Think about it

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 17:02 schreef dion_b het volgende:

[..]

Niet als je eerst een floppy erin steekt vanaf de oude HDD x:\DRIVERS de volgende opdracht geeft: TATTOO/EXPORTBIN:A:\TATTOO.BIN en ook COPY TATTOO.EXE A: na alle HDD/BIOS gekloot gewoon vanaf de flop: TATTOO/IMPORTBIN:A:\TATTOO.BIN en vervolgens TATTOO/CREATEDMIFROMHS

Klaar is kees, kan het nog met de geweldige :r PB Master CDs geinstalleerd worden.
Let op: dit lukt dus niet op een andere mobo (of als de config met meer dan alleen een BIOS en een HDD veranderd is.
Ok, so let me get this street: Eerst PB-bios 'backuppen', dan maxblast draaien (=HDD/Bios kloten), dan evt bij problemen oude bios weer restallen.. toch? en dan plug & pray :)

PS: moet er geen spatie bij die tattoo commando's tussen tattoo en / ??? Zien er een beetje raar uit zo als je t mij vraagt

PS2: De HD wordt in de POST al niet herkend, dus een fdisk /mbr gaat t niet doen, maar bedankt voor t goedbedoelde advies user2001..

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 13 december 2001 16:23 schreef Plux het volgende:

[..]

Ok, so let me get this street: Eerst PB-bios 'backuppen', dan maxblast draaien (=HDD/Bios kloten), dan evt bij problemen oude bios weer restallen.. toch? en dan plug & pray :)
Met nadruk op de 'pray'. Maar zo zou het moeten werken, als het überhaupt icm Maxblast gaat werken (hou er rekening mee dat de PB info (DMI, niet BIOS zelf) terugzetten je Maxblast driver zou kunnen vern**ken).
PS: moet er geen spatie bij die tattoo commando's tussen tattoo en / ??? Zien er een beetje raar uit zo als je t mij vraagt
Haha, de mythe van de spatie. Je bent niet de eerste die dat vraagt :) Nee, hoeft niet, maar mag wel. Oh, wel een ander punt- dit moet je vanuit Safe Mode Command Prompt Only (oftwel DOS zonder mem managers) doen. Met EMM386 geladen wil het --soms-- lastige problemen geven.
PS2: De HD wordt in de POST al niet herkend, dus een fdisk /mbr gaat t niet doen, maar bedankt voor t goedbedoelde advies user2001..
Yup. Dit ligt een niveautje lager.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

DionB: geef ik geen antwoord op! :-)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 13 december 2001 17:15 schreef fmercury het volgende:
DionB: geef ik geen antwoord op! :-)
Gna, geen antwoord, maar genoeg info (je emailadres verraadt een en ander) Wijchen zit je niet - Tukker >:)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1