Toon posts:

welke chipset is beter: SiS 735 of VIA kt266-A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het onderwerp al zegt, wil ik graag weten welke het beste is voor een Athlon XP. De SiS 735 of de VIA kt266-A. En in hoeverre is die dan beter?

bedankt

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Goedkoop, Stabiel, geen geklooi met drivers: SiS735
Duurder, iets sneller, 4-in-1 driver: KT266a
;)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Op dinsdag 11 december 2001 20:45 schreef Evil_Homer het volgende:
;)
Could not agree more... :9

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 20:45 schreef Evil_Homer het volgende:
;)
wat bedoel je precies met 4-in-1 driver?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 20:51 schreef TheNijntje het volgende:

[..]

wat bedoel je precies met 4-in-1 driver?
Drivers voor je moederbord. Zodat je een betere performance krijgt. Deze zit standaard bij WinXP

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

4 in 1 drivers installeren is geen probleem hoor. De kt 266A neem je gewoon als je 300+ piek wilt uitgeven aan je mobo, de sis neem je als je voor 200- piek klaar wilt zijn :).
Performance freaks zoals ik nemen natuurlijk de KT266 A :P

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
De KT266a heeft de beste geheugen controller van dit moment. Dus met een paar reepjes DDR RAM gaat je bak als een straaljager :)

Overigens ik krijg de zeer "geile" MSI K7T pro2 RU deze week binne :9~

Verwijderd

KT266a is net wat sneller dan de 735, maar je bent gek als je daar meer dan 100,- extra voor over hebt (kun je beter extra besteden aan videokaart, processor of geheugen). Of in je spaarpot laten zitten voor je volgende mobo-upgrade :P want de ontwikkelingen gaan snel...

Verwijderd

Ik denk dat ik ondanks dat ie langzamer is toch voor de SiS zou gaan, ben m'n vertrouwen in VIA een 'beetje' kwijtgeraakt na al het gelazer.
Jammer dat intel geen chipsets maakt voor AMD CPU's, dan zou AMD helemaal super zijn :+vat dit niet al te serieus op...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grote minpunt voor SiS: er zijn nauwelijks mobo's voor te krijgen (muv de K7S5A die iedereen (dion_b incluis) tegenwoordig schijnt te hebben). Een ABIT SiS735 zou een monster wezen, de ECS bord is OK maar heeft toch iets teveel issues met IRQ deling en geen OC controls om een ultiem mobo te zijn.

Dat gezegd hebbende, de prijs/kwaliteitsverhouding is echt onovertroffen.

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 11 december 2001 22:56 schreef Roefoes het volgende:
Ik denk dat ik ondanks dat ie langzamer is toch voor de SiS zou gaan, ben m'n vertrouwen in VIA een 'beetje' kwijtgeraakt na al het gelazer.
Jammer dat intel geen chipsets maakt voor AMD CPU's, dan zou AMD helemaal super zijn :+vat dit niet al te serieus op...
Maar AMD maakt zelf toch ook chipsets :? :+

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Maar wat is er dan mis met VIA chipset :? Nog nooit probs mee gehad ofzo :?

• gabberjoost
  • Laatst online: 20-08 14:24
Op dinsdag 11 december 2001 23:38 schreef Glacier het volgende:
Maar wat is er dan mis met VIA chipset :? Nog nooit probs mee gehad ofzo :?
Idd, draai nu al 3 jaar of zo Via en heb nog nooit problemen gehad. Werkt prima allemaal en m'n geheugenperformance bij een MSI K7T 266 (niet 2) is 1,6 x beter dan bij m'n ECS K7S5A met hetzelfde geheugen (bijde Crucial DDR tweaked to the max :7).
Pagina: 1