Toon posts:

videokaart vraag van computerleek

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
ik heb weining verstand van computers maar weet wel dat ik mijn cyrix 166+ erg beu ben en daarom maar een nieuw athlon systeem ga kopen(bij www.exile.nl) maar nu heb ik een vraagje:

wat is het verschil tussen deze videokaarten?:

Club3D ATI RadeonVE RV100 64MB DVI TV-Outfl. fl. 199,00
Club3D Nvidia MX200 64MB TVOut fl. 189,00
Club3D Nvidia MX400 64MB TVOut fl. 239,00

alvast bedankt voor jullie advies.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aangezien je hier blijkbaar nieuw bent zou ik de faq's lezen en de search gebruiken voordat je post!

Succes!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 20:13 schreef Insanepeanut het volgende:
Aangezien je hier blijkbaar nieuw bent zou ik de faq's lezen en de search gebruiken voordat je post!

Succes!
en aangezien die aan de ene kant dat waarschijnlijk niet weet zal die het nu wel weten.

Maar Naar mijn zeggen http://gathering.tweakers.net/forum/find Probeer hier eens te zoeken naar De namen van je videokaart >:) ennuh de ene is sneller als de anders MX200 is trager als de MX400, De Ati heeft een DVI uitgang voor TFT ( :? )is twijfel :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Club3D ATI RadeonVE RV100 64MB DVI TV-Outfl. fl. 199,00
Club3D Nvidia MX200 64MB TVOut fl. 189,00
Club3D Nvidia MX400 64MB TVOut fl. 239,00

De Club3D Nvidia MX400 is de trage versie van een Geforce 2, de MX is nog trager, en de Radeon RV100 is de mx versie van de Radeon.

Dit betekend, dat het geheugen wat minder snel geklokt is en de core wat minder hard loopt, wat dus resulteerd in wat slechtere resultaten dan hun grote broertjes.

Moet wel zeggen dat de Radeon een betere beeldkwaliteit heeft dan beide Geforces. Verder zou ik voor de MX400 gaan, want die kan nog redelijk meekomen met snellere kaarten.

Of ik zou een Asus V7700 kopen. Maar dat moet je zelf maar even bekijken.

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

In ieder geval de MX 200 niet kopen, is nogal traag heb ik gehoord.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een MX200 :-) AZOOOOO EEN KUT KAART! Ik kan zelfs geen transparantie gebruiken op een Celeron 800!!

Ochja, langs de andere kant speel ik hier niet op, deze dient maar om te serven (binnenkort linux).

Verwijderd

die mx200 heeft maar de halve geheugenbandbreedte van de mx400 en aangezien het geheugen bij gf2's de beperkende factor is, is hij ook bijna 2x zo langzaam :(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.