Promise Ultra 100 TX2 doet extreem vaag

Pagina: 1
Acties:

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Ik heb een promise ultra 100 TX2 kaart en heb een Maxtor D740X-L daaraan hangen... werkt best goed met de detectie hoor, maar zo gauw als ik bestanden ernaartoe ga kopieren, dan kapt ie op een gegeven moment gewoon met de transfer. Vooral met veel en grote bestanden (Win2k) stopt mijn pc helemaal, echt alles hangt vast. Een MSN venstertje dat net omhoog kwam bleef middenin hangen, het enige wat ik nog kan doen is de muis bewegen, en als ik dan een paar keer klik dan stopt ook de muis met bewegen en hoor ik één korte piep uit de PC komen. Het ligt niet aan de schijf, want ik heb precies hetzelfde gehad met een oudere IBM schijf, die hangt nu in mijn tweede systeempje en draait als een zonnetje. Ik heb de controller trouwens ook al in win98 geprobeerd en dan geeft ie een vage error message, welke weet ik niet, en kan ik wel verder werken met mijn pc, maar is de transfer mislukt. Als iemand mij hiermee kan helpen? Ik gebruik de laatste driver versie.....kan iemand mij ook vertellen of... en zo ja... hoe... ik in de BIOS van het kaartje kan komen, omdat alles automatisch gaat.... zou het ook aan de kabel kunnen liggen?

• Carnivorous1
hmmm nu ben ik ineens zwaar files aan het overpompen en gaat redelijk....... laat jullie de rest wel weten......

edit: hmmm iedere keer als ik veel files verplaats geeft ie op het laatste byteje of 10 aan dat het nog 76327548732458236 minuten gaat duren.... vaag of niet?

edit 2: Ben nu een DivXje aan het branden vanaf die schijf...... hopen dat ie het goed doet.. op 16 speed maar dan wel burnproof natuurlijk. Op het ogenblijk fikt ie lekker..... zou mijn systeempje er alleen aan hebben moeten wennen dat die kaart erin hing? Krijgt het PCI slot nu ineens veel meer bandbreedte toegewezen dan eerst? We shall never know... I guess.....

edit 3: gebrand en wel... het schijnt alleen te hangen als ik tegelijkertijd MSN aan heb staan...... dat is tenminste het enige wat veranderd is zodat het nu niet meer gebeurt... ?????????????

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Hmmmz

Wanneer heb je 'm gekocht?

Ik een paar maanden terug en geen problemen onder W2k.

• Carnivorous1
Ik ook een paar maanden terug... toen om mijn IBM ATA 33 schijfje aan te hangen, maar toen kocht ik er een nieuw systeempje bij, en was die schijf daarin nodig, dus heb ik de TX2 in een kast gekeild... nu had ik hem toevallig dus weer nodig...............