Toon posts:

Huis beveiliging systeem zelf maken!?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een langere tijd zin om eens wat te doen met een oude computer (PI). Op zich zelf leek mij het leuk om daar een beveiligings systeem van te maken..

Mijn idee:

Een beveiligings systeem met de volgende dingen

* Display bij de deur
* Nummerriekkeypad.
* Slot
* Connectie van (kit(bovenstaandepunten) naar pc) d.m.v com1 kabel/of anders?
* Software die de kit(bovenstaandepunten) aanstuurd en bv het slot opent?

Hoe zou ik dit kunnen realiseren?. Ik programmeer zelf in QuickBASIC en heb ooit gehoord van de Velleman kit, maar hoe het werkt/bestuurd kan worden etc weet ik niet. Verder heb ik ook niet echt veel verstand van electronica in de zin dat ik niet weet hoe de techniek werkt.

Dus hoe kan ik dit makkelijk aanpakken!?.
Indien je vragen hebt laat ze vloeien!.

Tnx.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

tjek www.velleman.be. die hebben echt super kits.. ik ben zelf bezig met 12 kanaals mengpaneel :) (al 2 jaar aan het solderen :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Zorg dan wel voor een héél stabiel syteem (en een andere manier om je huis binnen te raken), want het zou behoorlijk lullig staan als die computer die je moet binnelaten gecrasht is... ;)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:24

The Legend

*Plop*

Op dinsdag 11 december 2001 20:26 schreef Duracell het volgende:
Zorg dan wel voor een héél stabiel syteem (en een andere manier om je huis binnen te raken), want het zou behoorlijk lullig staan als die computer die je moet binnelaten gecrasht is... ;)
ROTFLOL Idd :D BSOCD (Blue Screen Of Closed Door) :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik ken iemand die dat heeft, tis hetzelfde principe als bij sommige flats: met een knopje open te doen óf met een sleutel.

Je kunt deur openen door:
-op numeriek keypad juiste code in te voeren
-op zijn comp ALT+D te klikken
-op zijn (WAP)website de juiste code in te voeren

Best geinig, maar je moet er echt heel veel verstand van hebben om het voor elkaar te krijgen. Tis wel heel wreed als het uiteindelijk werkt.

Verwijderd

en toch hebben ze weer die domme belgjes nodig hè :+

maar persoonlijk zou ik wel m'n alarminstallatie LATEN installeren dan geldt het ook voor diefstalverzekering in huis en zelfgemaakt volgens mij niet
heb je ook minder kans dat er iets niet klopt (8>

Verwijderd

Topicstarter
Nou stel het systeem werkt niet, of de stroom valt uit, tja dan heb je alleen het 'slot' dat je kan benutten ;)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

"Politie, wat kunnen wij voor u doen?"
"Help, M'n voordeur is gehackt"

LOL! :)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Wat je beschijft lijkt meer op een systeem om je deur te kunnen openen met behulp van een electronische code (muv een eventuele web interface, is ook erg nuttig, kan je je deur op je werk opendoen... ach...).

Maar daarvoor heb je geen compu nodig, dat is simpeler (en stabieler) te maken met losse onderdelen. Oftewel zoek eens goed hobby electronica sites af, of stap op je fiets en ga naar de bieb. Boeken zat daar met ook dat sort schakelingen. (301 t/m 307 schakelingen van de electuur b.v.)

Btw, handiger is misschien een zendertje aan je sleutelbos zodat je de deur kan opendoen met je handen vol. Eeeuh, maar waarmee bedien je dan je zendertje?

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 15:44

snoei

kabels... :D

Op dinsdag 11 december 2001 19:28 schreef Xtentic het volgende:
Ik heb al een langere tijd zin om eens wat te doen met een oude computer (PI). Op zich zelf leek mij het leuk om daar een beveiligings systeem van te maken..

Mijn idee:

Een beveiligings systeem met de volgende dingen

* Display bij de deur
* Nummerriekkeypad.
* Slot
* Connectie van (kit(bovenstaandepunten) naar pc) d.m.v com1 kabel/of anders?
* Software die de kit(bovenstaandepunten) aanstuurd en bv het slot opent?

Hoe zou ik dit kunnen realiseren?. Ik programmeer zelf in QuickBASIC en heb ooit gehoord van de Velleman kit, maar hoe het werkt/bestuurd kan worden etc weet ik niet. Verder heb ik ook niet echt veel verstand van electronica in de zin dat ik niet weet hoe de techniek werkt.

Dus hoe kan ik dit makkelijk aanpakken!?.
Indien je vragen hebt laat ze vloeien!.

Tnx.
velleman kit k8000 is een kaart met 16 in of uitgangen (zelf te kiezen) en is bestuurbaar via qbasic.

Verwijderd

Leuk idee dat wel maar het is geen beveilingingssyteem maar een toegangcontrolesysteem(ben zelf beveilingings monteur) ik denk dat je beter je pc voor andere dingen moet gaan gebruiken zo'n systeem met een pc is erg omslachtig het systeem dat wij gebruiken is niet groter als een diskette doosje en verbruikt ook nog minder stroom en vandalisme bestendig (het het zelf ook wel eens moeten slopen omdat ze de code kwijt waren nou dat valt tegen)en dat is je nummerieke toetenbord niet zo..Maare wel leuk als je het aan de praat krijgt (houd wel ff rekening met je deur slot)su6 :)
Pagina: 1