Abit Bx6 2.0 met cel.400@500 via converter...traag ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ik heb een Abit BX6 2.0 mobo en een socket370
Celeron 400 cpu via een slot1 converter op dit mobo aangesloten. In de Bios heb je een zogenaamd "cpu soft menu" waarin je de cpu snlelheid en dergelijke kan aanpassen, nu lukt het mij alleen om via "user define" de cpu op 500 mhz te draaien met een multiplyer van 5x en bij sel66/100 staat ie op "high"
de core voltage heb ik gewoon laten staan.
Het probleem is nu dat ik nergens kan zien of de bussnelheid 100 mhz is. Er staat wel een pci bussnelheid bij die ik op 83 mhz moet zetten, anders krijg ik steeds een zwart scherm bij rebooten. Ik heb tevens een Asus v3800 tnt2 met 32Mb erin zitten, maar ik haal bij 3d mark pro maar een score van 3900 in 640X480.

Heb ik alles wel goed ingesteld ? want ik vindt de prestaties toch wel flink tegenvallen. Moet ik misschien de core voltage veranderen ? of ligt het aan de converter die ik gebruik ? en hoe weet ik zeker of de bussnelheid 100 mhz is ?

PLZ HELP !

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nou, als jij de busspeed op 83MHz zet, dan zal die toch zeker geen 100MHz zijn...

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Maar hoe kun je met een multiplyer van 5x nou met 83 mhz op 500 mhz komen ?

en het ging om de "pci busspeed" die 83 mhz is, is dat niet iets anders ?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De multiplier is niet 5 maar 6. Het ding is gelockt, dus wat je ook instelt, het zal altijd 6 zijn. 6x83=498Mhz.

Dat 100Mhz niet werkt komt omdat je CPU dat niet kan trekken (600MHz is nogal heftig).

PCI bus draait afhankelijk van de frontside bus op 1/2, 1/3 of 1/4 snelheid. Op 83Mhz is dat 41,5Mhz. In Softmenu wordt niet de PCI bus maar de frontside bus aangegeven (83MHz dus).

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
aha..weer wat geleerd.. thnx

komt het misschien daardoor dat die asus tnt2 kaart niet echt op z'n snelst is ? heb ik er meer aan als ik bijv. een PII 400 erin gooi en hem op 450 laat lopen met 100 mhz busspeed ?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Welke AGP divider gebruik je nu?
2/3 => AGP op 55,3MHz
1/1 => AGP op 83MHz

Dat laatste is wel ver buiten de specs, maar loopt misschien toch goed (met m'n Dynamite TNT gaat het ook goed).

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ik heb hem nu op 1/1 staan, en dat lijkt goed te gaan...maar volgens mij presteert die asus pas echt goed bij een 100 mhz bussnelheid. Ik las laatst ergens dat de tnt2 kaarten niet echt vooruit te branden zijn met een 66 mhz-based bussysteem, en bovendien is het vreemd dat de good old voodooII (creative) bij spellen als Q2 en NFS en Fifa beter presteert als de tnt2.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Hehe, wat grappig dit :)

zat es te kijken wat ik in het verleden allemaal had gepost en kwam deze tegen. Zoals je ziet is dit al behoorlijk oud en kun je ook zien dat ik toen nog weinig verstand van PC's had :P

Tevens leuk om te zien dat Femme hier mij als enige hielp met dit onderwerp, dat zul je tegenwoordig niet gauw meer zien ;)

Hier hattie nog een oude TNT en inmiddels ben ik ook alweer een paar PC's verder.

Al met al merk ik dat ik sinds 8 aug. 1999 veel geleerd hier heb en daar wou ik Tweakers.net en GoT nog ff voor bedanken en Femme uiteraard ook.

Alleen wel vreemd dat dit in Lieve Adjes terecht is gekomen :? Anyway, sluit topic maar weer, vond het gewoon leuk om die goeie ouwe tijd weer es naar boven te halen :)

PS. Femme, bevalt je TNT kaart nog een beetje >:)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
:) Ik wilde al reageren met de vraag wat dit in LA deed. Toen zag ik de datum. :):)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik vroeg het me ookal af... en ook waarom er nog geen slotje opzat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.