Geluid van C-Media CMI8330 remt af

Pagina: 1
Acties:

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Kzit hier nou bij een pjoeter met een heel raar iets. Als Winamp gewoon muziekjes speelt is dr nix aan 't handje. Maar als we een venster minimaliseren of maximaliseren of 't startmenu openen of whatever, zakt het geluid inelkaar en het stoort ook helemaal. Het klinkt alsof je een pitchcontroller hebt en je 't geluid even iets lager zet en dan weer normaal. Rara wat is dr aan de hand?

Pc: Pentium-II 350, 256 MB. Geluidskaart: C-Media CM(I)8330 (ISA kaartje). Drivers: de nieuwste. OS: Win2K

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Schop..

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik zou niet weten wat 't probleem is.
Ik had er een nieuwe geluidskaart ingegooid, want die C-media is echt bagger.

offtopic:
Wist niet dat ISA nog bestond >:) ;)

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 19:07 schreef GerbenW het volgende:
Kzit hier nou bij een pjoeter met een heel raar iets. Als Winamp gewoon muziekjes speelt is dr nix aan 't handje. Maar als we een venster minimaliseren of maximaliseren of 't startmenu openen of whatever, zakt het geluid inelkaar en het stoort ook helemaal. Het klinkt alsof je een pitchcontroller hebt en je 't geluid even iets lager zet en dan weer normaal. Rara wat is dr aan de hand?

Pc: Pentium-II 350, 256 MB. Geluidskaart: C-Media CM(I)8330 (ISA kaartje). Drivers: de nieuwste. OS: Win2K
Ik heb ook van deze problemen gehad toen ik de NIEUWE drivers voor deze kaar had gedownload. De oude (uit 97 ofzo) werken nog het best voor mij. Maarja tis zon brakke geluidskaart dat ik maar een nieuwe heb gehaald.. :)

Verwijderd

Ik heb iets soortgelijks met een onboard C-media chip (CMI8736 6-kanaals)

Ik krijg uit alles geluid, maar de windows geluidjes doen het niet. Ik kan wavjes wel met Winamp afspelen, maar ze spelen niet vanzelf af.

Ik heb met alles zitten kloten:
-Winamp settings voor uitgaande signaal.
-Nieuwe drivers voor de audio-chip
-heel veel audio codecs weggesloopt (ook met regedit) om Divxen aan de praat te krijgen en weer veel meer audiocodecs terug gezet.

Ik kan DVDs met 5.1 afspelen, ik kan MP3s, alleen mijn windows geluidjes zijn er niet meer....

Iemand een idee??

• phoxetis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 14:28
was dat niet net zoiets als een soft-modem?

volgens mij hebben die klotekaarten allemaal hetzelfde probleem: ze jatten een stuk van je processor en zodra je dus iets anders wilt gaan doen terwijl, stort het zooitje in elkaar.

groetjes e
Pagina: 1