Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Het beste kan je ff kijken wat voor LCD control-ic er bij zit, en op dit nummer zoeken op het internet, of er info over is.
Bij normale rekenmachines zit alles in 1 chip, en kan het dus volgens mij niet, omdat je met deze chip geen ingangen heb waarop je lcd-gegevens kan aanvoeren.
Bij normale rekenmachines zit alles in 1 chip, en kan het dus volgens mij niet, omdat je met deze chip geen ingangen heb waarop je lcd-gegevens kan aanvoeren.
Ik heb wel eens gepobeerd om dat display aan te sturen. Best makkelijk, je laat ergens stroom doorlopen en er word een stukkie scherm zwart. Je moet alleen uitvogelen wat bij wat hoort. Welke pootjes bij welk stukkkie scherm. Das niet cool.
Verder moet op een LCD wisselspanning worden gezet, omdat anders de doorzichtige geleiders in het LCD oplossen.
Een blokspanning met een duty-cycle van 50% dus.
Maar een gewoon rekenmachine LCD is toch onbruikbaar?
Je kunt er alleen maar getalletjes op laten verschijnen.
Begint iedereen tegenwoordig overal LCD's uit te slopen om 'goedkoper' uit te zijn? Aan extra electronica ben je toch weer een hele smak geld kwijt.
Een blokspanning met een duty-cycle van 50% dus.
Maar een gewoon rekenmachine LCD is toch onbruikbaar?
Je kunt er alleen maar getalletjes op laten verschijnen.
Begint iedereen tegenwoordig overal LCD's uit te slopen om 'goedkoper' uit te zijn? Aan extra electronica ben je toch weer een hele smak geld kwijt.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
hehe ik vroeg het me alleen af maar dis een rekenmachine met 2 regels... dus formule en uitkomst...
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel