Toon posts:

CD kopieren lukt niet? :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van me heeft een PIII 500 met een DVD drive (speed unknown :( ) en een 8x CD writer. Het kopieren gaat perfect van HD naar CDROM, alleen een CD kopieren wil het niet lukken! DVD en writer zijn allebei een Samsung btw. Nu geeft CD creator (prog dat we gebruiken) aan dt die DVD slechts CD's op enkelvoudige! snelheid kan lezen! En aangezien de minimale schrijfsnelheid 2x is krijgen we telkens een buffer underrun. Kan het dat die maar tegen 1X kan lezen? Dit is volgens mij wel heel erg weinig om CD's te lezen. DMA en dergelijke staat ingeschakeld (Multi Word DMA staat er bij systeembeheer dacht ik) Kan ik dit dus verhelpen of zit er niets anders op dan een andere DVD/CDROM?

Thx >:)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
?
vaag
ik kan met brande
dvd +brander
en heb een samsung dvd
gewoon volle speed leze en fikke
neem de nieuwste firmware (makkelijk te vinden op samsung)
en nieuwste versie van dat fikprogje
of probeer nero is ofzo

Tweakers Discord

Verwijderd

Eerst naar de hardeschijg kopieeren. Die optie zit in CD Creator. Dan moet het lukken denk ik. Kost hoog uit 5 min exta.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op dinsdag 11 december 2001 20:11 schreef Sidewinder het volgende:
Eerst naar de hardeschijg kopieeren. Die optie zit in CD Creator. Dan moet het lukken denk ik. Kost hoog uit 5 min exta.
maar als die dvd maar op 1x kan lezen duurt het wel ff wat langer :) (zekers geen 5 minuten)

A wise man's life is based around fuck you

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:23

Wimo.

Shake and Bake!

Op dinsdag 11 december 2001 20:16 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

maar als die dvd maar op 1x kan lezen duurt het wel ff wat langer :) (zekers geen 5 minuten)
dvd = minstens 24x .. ook al doet ie maar 1x dvd

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 20:52 schreef Wimo. het volgende:

[..]

dvd = minstens 24x .. ook al doet ie maar 1x dvd
ja dat dacht ik toch ook!
en idd het kopieren naar HD duurt lang als hij leest tegen 1x :P

en ja kunnen maybe wel eens proberen met nieuwe firmware/nero

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Welk OS?
Toch geen oeroud k*t os alla Win95???

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 20:16 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

Ben ik nu zo slim, of zijn jullie zo dom :)
Dat inlezen doe je dan natuurlijk vanaf je brander |:(

Verwijderd

Zitten de brander en de speler op hetzelfde IDE kanaal :? Zo ja, zet één van de twee dan naar de primary slave ofzo (ligt eraan wat je nog vrij hebt en waar je harddisk zit). Zorg in iedergeval dat je die brander en speler uit mekaar haalt.

Suc6

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 13:32 schreef Spor het volgende:
Zitten de brander en de speler op hetzelfde IDE kanaal :? Zo ja, zet één van de twee dan naar de primary slave ofzo (ligt eraan wat je nog vrij hebt en waar je harddisk zit). Zorg in iedergeval dat je die brander en speler uit mekaar haalt.

Suc6
Dat KAN het probleem zijn ja. Niet zozeer vanwege het moeten delen van de bandbreedte van een enkel IDE kanaal, maar wel is het zo dat sommige CDR/DVD + CDR(W) combi's elkaar niet "lusten".

De te kopieren CD's, zijn dat soms AUDIO CD's? Want ik heb wel eens 32 speed CDROMs gezien die de ongelofelijke DA-extractie van 0.89x haalde :r

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 13:30 schreef InSaNe400 het volgende:
www.ahaed.de

Suc6
Maak daar ff www.ahead.de van :P

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op woensdag 12 december 2001 13:57 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Maak daar ff www.ahead.de van :P
ja, maar je link wijst nog steeds naar ahaed.de :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Pagina: 1