Chello: Hier traag overbuurman snel... ?

Pagina: 1
Acties:

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hey mensen,

Ik heb weer eens zon avond dat chello niet wil. GoT lukt nog wel, maar andere sites duren echt een eeuwigheid.. :(

MSN ik ff me overbuurman, en wat blijkt, bij hem gaat wel gewoon supersnel! Waar kan dat dan aan liggen?

Verwijderd

Doe es gelijk met buurman een test op de testserver van UPC.
Vergelijken en als die van jou echt brak is;

0800-1424 BELLEN Hlpdsk Chello

• da_rippah
het is echt heeel wisselend hier..
Ik heb net ff 2x geherstart, eerste keer nog steeds brak, en 2e keer doet hij het gewoon weer normaal :?

Verwijderd

draai je bepaalde software? (firewall, kazaa, etc); probeer een keer zonder

heb je proxy aan?; uitzetten

2 dingen waar ik aan denk. je hebt verbinding, en als een pagina het snel doet, moeten ze allemaal werken. de oorzaak lijkt dus softwarematisch.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:08

GaMbiNo

1337

Welk type modem hebben jullie??

Chello heeft echt twee type netwerken liggen:
1 voor de Terayons
1 voor de COM21 modems.

Zo kan het dus gebeuren dat de mensen met de Terayons een goede verbinding hebben en de mensen met de COM21 modems een kloteverbinding of andersom. :)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op dinsdag 11 december 2001 20:52 schreef GaMbiNo het volgende:

1 voor de Terayons
1 voor de COM21 modems.

Zo kan het dus gebeuren dat de mensen met de Terayons een goede verbinding hebben en de mensen met de COM21 modems een kloteverbinding of andersom. :)
Verschilt dat niet per stad?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Ik had het ook.. dat mijn verbinding zo traag was...dacht. vreemd zeg, 2 jaar kabel nooit geen last met snelheid... en nu.... bleek dat Morpheus automatisch gestart werd... vandaar dat het zo traag werd. Vooral in de avond.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op dinsdag 11 december 2001 20:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Mij is verteld toen ik mijn COM21 inruilde voor een Terayon dat ik echt op een heel ander netwerksegment kwam. :D

Verwijderd

1 voor de Terayons
1 voor de COM21 modems.

en nummer drie LanCity en dat zuigt nog veel meer. :(

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En nummer 4 de witte Motorola modems

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Ben zo blij met mijn Terayon :9 :D

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
Op dinsdag 11 december 2001 20:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Op dinsdag 11 december 2001 21:45 schreef AteLLa het volgende:

[..]

en nummer drie LanCity en dat zuigt nog veel meer. :(
Ik ken(de) alleen maar com21 omdat ik die heb(denk ik) maar internet loopt eigenlijk altijd goed of hij 'loopt' niet

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maar meestal split chello een dorp/stad op.

Eerst had iedereen Com21 en toen hebben ze overal de helft in een dorp/stad vervangen door Terrayon.

Enige wat verschilt is dat Terrayon een stuk minder storingsgevoelig is en met DHCP werkt.

Van de Lancity modems weet ik weinig af en de Motorola zijn nog vrij nieuw.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Ik heb Terayon, maar iemand anders in de straat COM21

• da_rippah
hehe..
dit is best vaag :?

Als ik gewoon bij het aanmeldmenu van windows op annuleren druk, kom ik in de default user-interface. Nu gaat chello ineens een stuk harder! Waar ik net met 0.33 k een liedje downloade is dat nu... eeh ff kijken.... met 40 kb..

Nog steeds niet de top van chello, dat weet ik. Maar KaZaA gaat bij mij nooit echt veel sneller dan +/- 60 kb... Bij anderen wel of hoort dit zo?? (Chello Arnhem)

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Op woensdag 12 december 2001 10:49 schreef da_rippah het volgende:
hehe..
dit is best vaag :?

Als ik gewoon bij het aanmeldmenu van windows op annuleren druk, kom ik in de default user-interface. Nu gaat chello ineens een stuk harder! Waar ik net met 0.33 k een liedje downloade is dat nu... eeh ff kijken.... met 40 kb..

Nog steeds niet de top van chello, dat weet ik. Maar KaZaA gaat bij mij nooit echt veel sneller dan +/- 60 kb... Bij anderen wel of hoort dit zo?? (Chello Arnhem)
Ik heb chello eindhoven maar ik haal ook maar altijd iets van 30 a 40k bij kazaa, normaal dus volgens mij

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Freak187

geen

De modems worden om de zoveel tijd geupdate vanaf de server kant. Wat bij mij wel eens werkte is: winipcfg opstarten.
Dan alles releasen en renewen. Dan heeft de modem de geupdate gegevens doorgevoerd en toen ging ik van 1 kb naar 180 kb :9~

Ik heb btw ook een Lancity modem.

Kia Niro-EV 2024

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm lijkt me dsn echt aan je installatie te liggen. Kazaa gaat hier vaak hard met veel verspreidde films. Mijn max met een file gaat soms echt tot de max van Chello ( 189 KB).
Com 21 achterhoek.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:27
Op dinsdag 11 december 2001 18:52 schreef da_rippah het volgende:
Hey mensen,

Ik heb weer eens zon avond dat chello niet wil. GoT lukt nog wel, maar andere sites duren echt een eeuwigheid.. :(

MSN ik ff me overbuurman, en wat blijkt, bij hem gaat wel gewoon supersnel! Waar kan dat dan aan liggen?
GoT doet het toch nog, wat is dan het probleem :? :P

• da_rippah
Haha.. GoT is natuurlijk wel hoofdzakelijk wat ik op het net doe.. maar een beetje kazaa'en doe ik ook nog wel.

WinMX gaat trouwens ALTIJD traag hier.. Waar moet ik op letten om een goede server te krijgen (zoals je bijvoorbeeld bij kazaa naar de downloadtime kunt kijken en kan zien of het door meerdere users geshared wordt.. )

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 11:07 schreef devv05 het volgende:

[..]

GoT doet het toch nog, wat is dan het probleem :? :P
Dat is nartuurlijk heel belangrijk dat GoT het doet maar de oorzaak ligt aan (mischien is dat al gezegt) dat chello in bepaalde gebieden opgedeeld is. Ik denk dat jij en je buurman op zo`n grens zitten. Je buurman zit dan in een ander gebied dan jij. (8>

• da_rippah
Ey thanx man, volgens mij werkt dat winipcfg echt!.. Ik had dat wat jij zei net ff gedaan, en toen moest me file bij kazaa wel ff opnnieuw connecten, maar nu gaatie wel lekker met 100 kb sec :) :) :)

• da_rippah

1 voor de Terayons
1 voor de COM21 modems.

Ik weet trouwens niet precies wat voor een modem wij hebben, hij is in ieder geval kleiner als van iemand anders die ik ken (en die ook chello heeft :)) en hij is vastgeschroefd aan de muur (meteen naast de kabelingang, zo weinig mogelijk bandbreedteverlies zei de monteur :P)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Een stupid monteur dus.. >:) heeft niks met bandbreedte te maken maar met minimaliseren van storing op coax kabel. Die standaard kabel die ze bijleveren is nl niet al te best (erg dun). UTP heeft daar gewoon minder last van.

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Ik heb Terayon, is dat nu de beste? Heb ik ook es geluk :P

iemand die et weet?

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Verwijderd

alle modems zijn even goed.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Terayons zijn minder storingsgevoelig dan COM21.
Om die reden eheft Chello onlangs mijn COM21 omgeruild voor een terayon en ik merk het ook zeer duidelijk. :D

Ik heb ook de dindruk dat hij iets sneller is maar echt bewijzen heb ik daar niet voor. :)

Verwijderd

een terrayon is nieuwer, dat weet ik wel, maar Com21 is niet echt storingsgevoelig... mischien was het modem versleten en hebben ze er een nieuw neergezet, en aangezien ze een enorme partij nieuwe terrayons hebben gekocht...

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op woensdag 12 december 2001 19:07 schreef Chellosupport het volgende:
een terrayon is nieuwer, dat weet ik wel, maar Com21 is niet echt storingsgevoelig... mischien was het modem versleten en hebben ze er een nieuw neergezet, en aangezien ze een enorme partij nieuwe terrayons hebben gekocht...
Dat werd mij toen wel verteld door de medewerkers van de UPC winkel in Leeuwarden dus.
Mijn eigen ervaring en die van een paar vrienden is ook zo. :)
Misschen is jouw ervaring anders, en zo te zien werk je op de Chellohelpdesk? Klopt dat? :)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

com21-> zitten op comcontrollers aangesloten
terayon-> zitten op teralinks aangesloten

Als jij net als vele anderen in de buurt met een com21 modem zit,zit die controller aardig vol.
Je overbuurman zit maybe met de anderen op een teralink,die zit minder vol en deelt dus minder bandbreedte..dus heeft ie een snellere verbinding.
Zou ook een verklaring kunnen zijn? :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 19:42 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Dat werd mij toen wel verteld door de medewerkers van de UPC winkel in Leeuwarden dus.
Mijn eigen ervaring en die van een paar vrienden is ook zo. :)
Misschen is jouw ervaring anders, en zo te zien werk je op de Chellohelpdesk? Klopt dat? :)
Werkte... een van die honderden ontslagjes waar je nu in de krant over leest.

in mijn ervaring was een com21 juist fijner omdat een statisch IP geen problemen kan opleveren MBT DHCP. verder 100% hetzelfde. Mijn IP is zo goed als statisch, ik heb al 3-4 jaar hetzelfde ip (op een terrayon dus).

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 16:34 schreef Tobiaz het volgende:
Ik heb Terayon, is dat nu de beste? Heb ik ook es geluk :P

iemand die et weet?
hehehe volmondig NEE
motorola ownz the scene ATM =)
10/100mbit utp link, eigen status 'server' ingebouwd.
goed overzicht van problemen.
en kan geloof ik 52mbit down aan (up weet ik zo 1.2.3 niet)
hij kan iig superzsnel en is eurodocsis, hoeft never nooit geflushed to worden, als die fout ip krijgt ligt het 99,99999% zeker bij klant. als er namelijk nog geen signaal is geeft modem een 192.168.x.x uit, om zo de status-server van modem te kunnen benaderen.
das toch ook lief hehe :)

oftewel krijgt je daar een 0.0.0.0 of 169.x.x.x ??? conclusie : windows zuigt of ligt de utp eruit/kapot.
iig niet ons probleem -lief heh-
Pagina: 1