met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
Jewel. Ik heb 'm laatst gedownload. Je moet met cvs downloaden meen ik > staat vast hier wel ergens.
edit: oh nee, je moet op 'download' klikken op de transgaming site, op 'source code' links en dan (na de license gelezen te hebben) onderaan op agree klikken.
edit: oh nee, je moet op 'download' klikken op de transgaming site, op 'source code' links en dan (na de license gelezen te hebben) onderaan op agree klikken.
Maar dan leggen ze alleen maar uit hoe je op de cvs kunt komen toch?Op dinsdag 11 december 2001 18:59 schreef slierp het volgende:
Jewel. Ik heb 'm laatst gedownload. Je moet met cvs downloaden meen ik > staat vast hier wel ergens.
Namelijk zo:
$ cvs -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex login
Hit Enter when prompted for a password
$ cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.winex.sourceforge.net:/cvsroot/winex co wine
Maar waar zie je dat dan staan? Ik kijk geloof ik wat scheelOp dinsdag 11 december 2001 19:57 schreef nelske het volgende:
co == checkout
Ofwel je haalt de source binnen met het laatste commando
Niet dat ik niet cvs kan gebruiken maar toch... Ondersteunt die trouwens Sims ook? Of had je nog binaries voor Sims nodig? En zo ja, die zijn zeker niet gratis
Mooie boel is dat eigenlijk, ik heb al genoeg betaald aan de Sims zelf (was fl. 100,-)...
Verwijderd
Dat zie ik nergens staan. De co optie achter cvs zorgt er gewoon voor dat de branch die erachter gepecificeerd staat, binnengehaald wordt. Ofwel in dit geval de wine-branch uit de winex dir van de cvsroot.Op dinsdag 11 december 2001 20:10 schreef banaan-X het volgende:
Maar waar zie je dat dan staan? Ik kijk geloof ik wat scheel
Niet dat ik niet cvs kan gebruiken maar toch... Ondersteunt die trouwens Sims ook?
Don't ask me....Heb al een hele tijd geen games meer gespeeldOf had je nog binaries voor Sims nodig? En zo ja, die zijn zeker niet gratis
Mooie boel is dat eigenlijk, ik heb al genoeg betaald aan de Sims zelf (was fl. 100,-)...
Verwijderd
the sims kan je niet draaien onder winex. Het schijnt technisch niet te kunnen. Ze hebben wel een linux versie maar die is alleen met een speciale mandrake linux versie te krijgen op cdrom.
Eventjes een kleine correctie op deze wijsheid.Op dinsdag 11 december 2001 20:14 schreef nelske het volgende:
[..]
Dat zie ik nergens staan. De co optie achter cvs zorgt er gewoon voor dat de branch die erachter gepecificeerd staat, binnengehaald wordt. Ofwel in dit geval de wine-branch uit de winex dir van de cvsroot.
co is geen optie, maar een opdracht. wat je erachter intikt is de module (of het bestand) wat je wilt out-checken (downloaden voor de leechers onder ons
Een branch is iets anders en geeft je de optie om verschillende versies van hetzelfde bestand tegelijk naaste elkaar te bewerken. Je kunt dus zowel de stable als de unstable downloaden door de optie -r stable of -r unstable te geven (-r = revision = branch). Bij wine is er geen sprake van branches voor zover ik de pagina mag geloven. Daar gebruiken ze slechts de HEAD branch. Daar gaat het dus niet werken.
Verder is het logisch dat je moet betalen. Het is immers een bedrijf. Ik zou alleen de spelletjes-makers laten betalen voor het porten, en niet de gebruikers om Linux windows-compatible te maken. Dat is toch eigenlijk van de zotten. Toch zou ik er lid van zijn als ik er de centen voor had.
Nog wat andere leuke spelletjes voor onder linux (native) zijn natuurlijk:
Tuxracer (betalen, maar oude versie is gratis)
Chromium (raptor-achtig, maar besturen met muis)
Powermanga (Arcade-achtig spel)
Parsec (3D space shooter)
...en nog vele anderen die ik niet ga voorkauwen.
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk.Op dinsdag 11 december 2001 21:22 schreef Valium het volgende:
Eventjes een kleine correctie op deze wijsheid.
co is geen optie, maar een opdracht. wat je erachter intikt is de module (of het bestand) wat je wilt out-checken (downloaden voor de leechers onder ons).
Een branch is iets anders en geeft je de optie om verschillende versies van hetzelfde bestand tegelijk naaste elkaar te bewerken. Je kunt dus zowel de stable als de unstable downloaden door de optie -r stable of -r unstable te geven (-r = revision = branch).
co is inderdaad gewoon een opdracht. (ik bedoelde met optie, dat je het kon gebruiken m.b.v. cvs).
Tja en de branch benaming was inderdaad gewoon fout
Gebruik zelf zo vaak de -r optie; dat ik dat nog fout neer kon zetten
Wij danken u voor de correctie
Verwijderd
Nee, ik zou het anders willen stellen. Het zou heel veel slimmer zijn om spelletjes makers te laten betalen voor het porten.Op dinsdag 11 december 2001 21:22 schreef Valium het volgende:
[..]
Verder is het logisch dat je moet betalen. Het is immers een bedrijf. Ik zou alleen de spelletjes-makers laten betalen voor het porten, en niet de gebruikers om Linux windows-compatible te maken. Dat is toch eigenlijk van de zotten. Toch zou ik er lid van zijn als ik er de centen voor had.
Je bedenkt dezelfde constructie als met QT. Je brengt twee versies uit een onder de wine licenstie en een onder een licentie voor commerciee applicaties. Er zijn dan zat spellen makers die aan transgaming willen betalen om gebruik te maken van de libary.
En dan sla je twee vliegen in een klap. De developpers van spellen zullen waarschijnlijk meehelpen winX te porten om hem geschikt te maken voor hun spel. En er komen meer spellen naar linux.
Lijkt me ook wel zo eerlijk. Ik bedoel ik ga toch niet $90,- betalen aan dan Mandrake Gaming nogwat wat ik toch niet ga gebruiken alleen maar op mijn voor 100,- gekochte Sims game voor Windows ook onder linux te kunnen spelen??Op dinsdag 11 december 2001 21:47 schreef eenprobleempje het volgende:
[..]
Nee, ik zou het anders willen stellen. Het zou heel veel slimmer zijn om spelletjes makers te laten betalen voor het porten.
Je bedenkt dezelfde constructie als met QT. Je brengt twee versies uit een onder de wine licenstie en een onder een licentie voor commerciee applicaties. Er zijn dan zat spellen makers die aan transgaming willen betalen om gebruik te maken van de libary.
En dan sla je twee vliegen in een klap. De developpers van spellen zullen waarschijnlijk meehelpen winX te porten om hem geschikt te maken voor hun spel. En er komen meer spellen naar linux.
Dat mag Maxis er als support wel gewoon bij doen voor die 100,- ...
edit:
Na een blik op de doos bleek The Sims niet door EA maar door Maxis gemaakt te worden
Na een blik op de doos bleek The Sims niet door EA maar door Maxis gemaakt te worden
Ondertussen blijft Wolfenstein nog gewoon keihard crashen op Mandrake 8.1 en een Radeon. Da's nou lekker openGl, not.
Dat probleem had ikzelf dus ook met Heroes of M&M voor Linux. Ik had de Windows-versie gekocht, en wou de Linuxversie spelen. Hiervoor mocht ik weer 100 piek neertellen. Dit omdat de Linux-versie niet door de originele maker wordt gemaakt (maar door Loki in dit geval).Op dinsdag 11 december 2001 21:53 schreef banaan-X het volgende:
Lijkt me ook wel zo eerlijk. Ik bedoel ik ga toch niet $90,- betalen aan dan Mandrake Gaming nogwat wat ik toch niet ga gebruiken alleen maar op mijn voor 100,- gekochte Sims game voor Windows ook onder linux te kunnen spelen??![]()
Dat mag Maxis er als support wel gewoon bij doen voor die 100,- ...
edit:
Na een blik op de doos bleek The Sims niet door EA maar door Maxis gemaakt te worden![]()
Is Wolfenstein het enige spel wat crasht? Je zou bijvoorbeeld je AGP anders kunnen instellen om het geheel wat stabieler te maken, want bij mij (wel met een GF2MX400) werkt het prima. Zet je AGP bijv. eens van 4x naar 2x, of, om te teste, helemaal uit. Dan werkt je kaart als PCI kaart...kun je iig kijken of je AGP-poort de boosdoener is, of een ander deel (driver, software).Op dinsdag 11 december 2001 21:57 schreef Wekkel het volgende:
Ondertussen blijft Wolfenstein nog gewoon keihard crashen op Mandrake 8.1 en een Radeon.
Tux doet het in ieder geval wel goed. Quake3 heb ik nog niet geprobeerd. Volgens mij staat ie al op AGP2x, maar ik zou niet weten hoe ik dat kan aanpassen.
Verwijderd
volgensmij zag ik bij dselect [debian woody] toch echt een sims installer....Op dinsdag 11 december 2001 21:06 schreef Felysium het volgende:
the sims kan je niet draaien onder winex. Het schijnt technisch niet te kunnen. Ze hebben wel een linux versie maar die is alleen met een speciale mandrake linux versie te krijgen op cdrom.
kijk is op lokigames.
Hij staat er niet bij hoor... Maar als je m nou eens installeert en ff doorpasstOp woensdag 12 december 2001 10:24 schreef compukid het volgende:
[..]
volgensmij zag ik bij dselect [debian woody] toch echt een sims installer....
kijk is op lokigames.
dat heeft niets te maken met opengl of linux maar aklles met je kaart, ati weigert goede drivers uit te brengen voor linux en dus moet je het nu doen met de (minder stabiele en minder snelle) opensource DRI drivers..Ondertussen blijft Wolfenstein nog gewoon keihard crashen op Mandrake 8.1 en een Radeon. Da's nou lekker openGl, not.
De reden dat ik geen ati hw koop (net als dat ik alleen maar spellen koop die een linux port hebben, de rest "vind" ik dan wel ergens om die dan maar te spelen op mn nog ergens rondslingerende windows install)
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Volgens mij ben je in de war met SimCity 3000Op woensdag 12 december 2001 10:24 schreef compukid het volgende:
[..]
volgensmij zag ik bij dselect [debian woody] toch echt een sims installer....
kijk is op lokigames.
Die is wel geport door Loki.
edit:
Typo's
Typo's
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Verwijderd
ik zal wel in de war zijn met simcity....al dacht ik toch echt sims te hebben gezien...maar niet meer kunnen vinden. google verwijst enkel naar sims ondere mandrake linux....
Ik heb transgaming maar eens gemaild, en je kunt idd alleen aan de binaries komen door Mandrake te kopen.Op woensdag 12 december 2001 14:21 schreef compukid het volgende:
ik zal wel in de war zijn met simcity....al dacht ik toch echt sims te hebben gezien...maar niet meer kunnen vinden. google verwijst enkel naar sims ondere mandrake linux....
Nee, voor SC3000 zijn geen binaries beschikbaar, Loki heeft het hele spel geport en op een CD uitgebracht. Dus dan zou je nog de Loki-CD moeten kopen...Op woensdag 12 december 2001 15:39 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Ik heb transgaming maar eens gemaild, en je kunt idd alleen aan de binaries komen door Mandrake te kopen.Maar die Simcity 3000 is toch ook niet gratis te downloaden (de binaries dan), want ook daarvan heb ik hier een windows-cd liggen
.
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Ja t zit goedOp woensdag 12 december 2001 15:45 schreef The_Surfer het volgende:
[..]
Nee, voor SC3000 zijn geen binaries beschikbaar, Loki heeft het hele spel geport en op een CD uitgebracht. Dus dan zou je nog de Loki-CD moeten kopen...
Lachen trouwens die statistieken van je icon
Bovendien zit die ondersteuning voor de Radeon er nog maar net in. In Mandrake 8.0 is het nog 0,1 fps met 3D en een Radeon. Het was misschien ook wel wat teveel gevraagd.Op woensdag 12 december 2001 11:50 schreef blouweKip het volgende:
[..]
dat heeft niets te maken met opengl of linux maar aklles met je kaart, ati weigert goede drivers uit te brengen voor linux en dus moet je het nu doen met de (minder stabiele en minder snelle) opensource DRI drivers..
De reden dat ik geen ati hw koop (net als dat ik alleen maar spellen koop die een linux port hebben, de rest "vind" ik dan wel ergens om die dan maar te spelen op mn nog ergens rondslingerende windows install)
Pagina: 1