Goede Raad m.b.t. Magnat Subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.055 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablecarp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb, een Hitteker DVD player, met een Pioneer versterker 5.1 VSX 409-RDS en daarbij een setje Pioneer van 2 backspeakers en een center, en daarbij mijn wat oudere pioneer speakers als front.
Ik wil nu een Subwoofer erbij, maar mag nie te veel kosten,
keb meerdere dure hobby's :)
Ik kan een Magnat Subwoofer kopen voor minder dan 300,-
Maar t ding zegt me niks, keb er geen kennis van.

Hier volgen de spec:
Motion sub 116 Aktiv
bassreflex, 40/80w 23-400Hz
iemand enig idee of dit bij mijn andere onderdelen past en een beetje klinkt???? keb geen hoge eisen :)

volgens de verkoper kon t prima, maar die wil verkopen :)

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Nette prijs toch ?

Gewoon afspreken dat als hij bij jou thuis niet klinkt dat je hem terug brengt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Magnat Subs klinken vrij heftig (schijnt kenmerk te zijn van Magnat in het geheel o really I couldn't tell.. ;) ), maar als je van een vrij stevige bas houdt is het zeker niet een rare sub. Hij is alleen maar 40 watt, al denk ik dat dat wel genoeg zal zijn voor (meer dan) normaal gebruik. Ik zit zelf ook over een dergelijke sub te denken, maar eerst wat meer (euro)centjes sparen. :(

Specs van www.magnat.nl:

M o t i o n SUB 16 A

nom/max vermogen 40/80 watt
frequentie bereik 34 - 400 hz.
systeem Aktieve Bandpass
maten (bxhxd) 190x245x360 mm
uitvoeringen zwart
prijs 139,00 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Op dinsdag 11 december 2001 21:25 schreef dB_A_ het volgende:
M o t i o n SUB 16 A

nom/max vermogen 40/80 watt
frequentie bereik 34 - 400 hz.
systeem Aktieve Bandpass
maten (bxhxd) 190x245x360 mm
uitvoeringen zwart
prijs 139,00 Euro
deze zou ik dus niet nemen, die gaat nl niet zo erg laag: 34 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablecarp
oke bedankt voor de uitleg,
maar wat houd dat lage in???

ik heb er namelijk niks geen verstand van.
Is de bass dan minder hard?

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 19:43

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Dat laag slaat op de frequentie van het geluid.
Hoe lager dit getal hoe lager de freqeuntie is die de subwoofer kan weergeven. En ook hoe harder de kopjes en glazen in de kast rammelen.

Het menselijke oor kan geluiden waarnemen van 20 Hz (Basgeluiden) tot 20 kHz (Hele hoge fluittoon) (if aantal houseparties bezocht < 10 and leeftijd < 50 then true).

Een goede subwoofer wordt gebruikt om het onderste (laagste) van dit frequentiegebied voor zijn rekening te nemen. Dit is het gebied van 20 tot 100 a 150 Hz.

Een verkoper/fabrikant zal uiteraard alles doen om jou ervan te overtuigen dat zijn subwoofer de meeste lage tonen produceert.
Echter, het opgegeven frequentiegebied is altijd gegeven met een bepaalde bandbreedte, meestal +/- 3 dB. Hebben de specs van de subwoofers die je wilt vergelijken wel dezelfde bandbreedte (hier zijn ze niet gegeven).
Maar voor de gemiddelde leek zoals jou zal ik het eenvoudig houden. Zo te zien gaat het in deze posting over 1 en dezelfde subwoofer echter met verschillende criteria gepresenteerd. Probeer het ding zoals tbusquet zegt en als het niks is dan breng je hem gewoon terug.

Over de prijs kan ik je niks zinnigs vertellen, behalve dan dat het toch veel geld is voor iemand wiens hobby het niet is.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

als ie echt 34hz netje weer kan geven is dat heel mooi voor een goedkope sub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
Op dinsdag 11 december 2001 22:06 schreef Da_man het volgende:

[..]

deze zou ik dus niet nemen, die gaat nl niet zo erg laag: 34 hz
Plus die waardes zijn op -6dB of -10dB genomen. De magnat needle (met van die 3 of 4" woofertjes) komt volgens magnat tot 30kHz hoog en 20Hz laag. Dat is dus onzin. En die 16A is trouwens maar een erg zwak woofertje. F300,- is een slechte prijs. Dat is ongeveer de adviesprijs, een beetje zelfrespecterende hifizaak zit hier wel 5 tot 15% onder.
als ie echt 34hz netje weer kan geven is dat heel mooi voor een goedkope sub...
Stom is dat ook, bij Magnat Car Hifi maken ze bij elke woofer een heel erg netjes grafiekje van het aantal decibells wat een subwoofer kan presteren in een open of gesloten box met een bepaald vermogen en een bepaalde frequentie. En bij Home Hifi geven ze weer zulke misleidene specs. Vind ik een beetje tegenvallen.

Alle vloerstaanders van Magnat komen bijna tot 30-20Hz als je op de site kijkt. Dat is dus gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablecarp
Bedankt voor de duidelijke uitleg!!! :)

Ik ga vant weekend ff naar de winkel en ga luisteren,
en informeren of t mogelijk is om ze thuis te testen en evt bij niet geschikt, ze weer terug te brengen.

ps, er werd gezegd 300,- toch duur voor iets wat niet je hobby is,

zijn er mensen die goedkopere sub's kennen, die aardig klinken?? als t voor minder kan, dan liever :)

maar keb nu DD5.1 dus ja daar hoort toch een subwoofer bij om t compleet te maken.

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 19:43

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Mocht ik nog niet te laat zijn voor deze tip.
Als je naar luidsprekers gaat luisteren, zorg ervoor dat dit bij een goede respectabele zaak is.
Het is bekend dat er bedrijfjes zijn die een extra subwoofer laten meedraaien. Zo kan je zelfs een drol nog mooi laten klinken. ;)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Op woensdag 12 december 2001 18:03 schreef cablecarp het volgende:
Bedankt voor de duidelijke uitleg!!! :)

en informeren of t mogelijk is om ze thuis te testen en evt bij niet geschikt, ze weer terug te brengen.

ps, er werd gezegd 300,- toch duur voor iets wat niet je hobby is,

zijn er mensen die goedkopere sub's kennen, die aardig klinken?? als t voor minder kan, dan liever :)

maar keb nu DD5.1 dus ja daar hoort toch een subwoofer bij om t compleet te maken.
Dit is inderdaad de Final touch. Klinkt echt nog 10x beter. ik heb sinds kort de magnat 5.1 metric boxen en daar ben ik echt heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
Heel verstandig, dat stelt me al gerust ;)
Maar enkel een subwoofer, zeker als je bij een Hifi zaak komt. Je kunt prijzen verwachten van ongeveer F500,- tot pakweg F10.000,-
Pagina: 1