Afname serieuze help postings?

Pagina: 1
Acties:

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 14:08

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Klopt het dat de laatste tijd er steeds minder serieuze postings gedaan worden van b.v. een vraag van iemand over een software probleem?

Ik zie steeds meer dat er 0-5 reply's worden gegeven op best wel vragen waarvan ik vind dat deze perfect beantwoord kunnen worden.

Heel veel reageren met gewoon maar een smilie of een grappige opmerking op de vraag, maar hiermee wordt de vraag niet echt beantwoord van diegene. Zo'n posting telt dus wel mee als tech post en telt ook weer mee voor het enteren van de huiskamert. Eigenlijk zouden postings van newbies op inhoud gecontroleerd moeten worden aldaar geen beginnen aan is.

Komt dat omdat iedereen maar 150 postings nodig heeft om de huiskamer in te komen? Als je dit nu ophoogt naar een wat hoger getal, dan kunnen alle newbies wat serieuze antwoorden geven.

(Bovenstaande is mijn mening, en niet bedoeld als kritiek oor anderen die zich hiervoor eventueel aangesproken kunnen voelen.)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-12 15:51
Er zijn maar weinig topics hier op GoT die met 0 replies afzakken, er is altijd wel een gek te vinden die antwoord geeft

* Arnout levert NU het bewijs daarvan! :)

Verwijderd

Mijn idee: ik denk dat veel lezers zoiets hebben van "ja, die vraag is al veel eerder gesteld, ga maar zoeken..." en omdat het ook niet echt gewaardeerd wordt als je reageerd met UTFS of RTFM, dan zeg je maar niets.

Hoe langer een forum er is, hoe vaker de kans dat het onderwerp al gepasseerd is, en met in je achtehoofd mijn gegeven stelling -> hoe minder er gereageerd wordt.

Ophogen van het benodigd aantal tech-posts lijkt me ook niet iets wat je zou willen, lijkt me een beetje te veel van het goede...

(goh, alweer twee reacties ;) )

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Ik denk dat het op GoT steeds minder zo is dat je op een vraag direct antwoord geeft. De laatste tijd is het idd zo dat er meer onzinposts worden gedaan, maar waarom, ik zou het niet weten.

Maar ik zit er ook niet echt mee. Een beetje slap ouwehoeren moet ertussendoor kunnen. Zolang het maar niet te veel offtopic gaat. Het probleem wordt meestal toch wel opgelost.
Ik zie steeds meer dat er 0-5 reply's worden gegeven op best wel vragen waarvan ik vind dat deze perfect beantwoord kunnen worden.
Doe dat dan ! ;)

• Arnout
Maar doel je op zelf geopende topics?

Als dat zo is, kun je het beste ff wat links posten naar topics waarvan jij vind dat er op gereageerd moest worden.

Dat praat wat makkelijker :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 11 december 2001 17:57 schreef MikeN het volgende:
Ik denk dat het op GoT steeds minder zo is dat je op een vraag direct antwoord geeft. De laatste tijd is het idd zo dat er meer onzinposts worden gedaan, maar waarom, ik zou het niet weten.

Maar ik zit er ook niet echt mee. Een beetje slap ouwehoeren moet ertussendoor kunnen. Zolang het maar niet te veel offtopic gaat. Het probleem wordt meestal toch wel opgelost.
Volgens mij wordt er niet echt vaak met onzin gereageerd op anderen. Mensen worden inderdaad weleens niet geholpen, maar vaak is daar dan gewoon geen oplossing voor. Ik heb weleens problemen gehad met m'n videocodecs en wist eigenlijk al dat ik moest reinstallen, maar voor de zekerheid toch maar een topic ertegenaan gegooid. DIe is weggezakt zonder antwoord. Niet geschopt of wat dan ook. Als niemand het weet, dan weet niemand het. Als er dan geschopt gaat worden dan wekt dat irritatie op. Dan kan het weleens gebeuren dat het offtopic raakt.

Ik heb zelf niet een idee dat dat een erg groot probleem is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heel soms is een kickje wel handig, vooral omdat veel mensen vooral via active topics zitten te gotten. Op een ander tijdstip kan ie dan ineens weer bovenin verschijnen, en dan kan het ineens gebeuren dat er wel 3 goede en serieuze antwoorden komen.

Ikzelf kick bijna nooit topics omhoog, ik open ook zelf redelijk weinig topics (echt, met de search vind je bijna alles). Zelf heb ik het weleens meegemaakt dat pas een paar dagen later op mn topic werd gereageerd, terwijl ik dat echt niet meer verwacht had. Toen liep het topic ineens storm, met goede antwoorden waar ik wat aan had.

Het hoeft dus ook niet altijd te liggen dat niemand er zin in heeft ofzo. Hij kan ook gewoon afzakken zodat de meesten het topic over het hoofd zien. Je moet daar eigenlijk een beetje geluk bij hebben.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Ik zie dit iig niet in forums als WP.
Maar dat zijn ook duidelijke vragen.
Het is wat anders in VV, daar worden vaak vragen gesteld zonder dat de topic starter enige informatie geeft waar je wat mee kunt.

Ook elders zie ik wel vragen staan, warvan ik denk, ben benieuwd wat het antwoord is, mwa ik weet het ook niet en ben dus niet de enige :)

Verwijderd

De echte 'die hard' core kennis om het zo maar even te noemen is hier naar mijn idee niet echt aanwezig.

Ik ben hier pas geregistreerd, omdat ik zelf een probleem heb met mijn pc.
Maar voordat ik hier geregistreerd was las ik hier al enige tijd zo nu en dan een aantal topics door. Ik had deze site eens van een vriend gekregen. Volgens hem: de ultieme site voor al je pc-problemen.
Wat mij opviel:
-ergens lijkt het wel een chat-site, als ik sommige pc-problemen/vragen topics lees.
-er is aardig wat kennis in huis. Echter valt op dat de kennis zich toespitst op voornamelijk het kennen van specificaties van (de wat nieuwere) hardware-componenten en het gebruik ervan.

Zo opende ik vandaag dit topic: [topic=347622/1/25]
Ik dacht van nou, de reacties stromen binnen, dat gebeurt hier bij bijna ieder topic. Het viel mij erg tegen, wat ik aan reacties kreeg.

Mijn conclusie van de aanwezige kennis op deze site:
Erg veel kennis op het gebied van vrij nieuwe hardware-componenten en het gebruik ervan.
Echter zodra men gaat vragen van bijvoorbeeld: hoe zit mijn voeding in mekaar, hoe werkt mijn monitor, dan valt is daar erg lastig antwoord op te krijgen.
Er is hier best redelijk wat kennis, maar de echte die-hard core kennis die je hier zou verwachten na de verhalen van je vriend ontbreekt naar mijn idee.

Verwijderd

Hier ga ik zeker in mee

(Heel veel reageren met gewoon maar een smilie of een grappige opmerking op de vraag, maar hiermee wordt de vraag niet echt beantwoord van diegene. Zo'n posting telt dus wel mee als tech post en telt ook weer mee voor het enteren van de huiskamert. Eigenlijk zouden postings van newbies op inhoud gecontroleerd moeten worden aldaar geen beginnen aan is.)

het valt me echt op dat de laatse paar maanden langzaam maar zeker de meeste post eindigen in UTFS, RTFM.
OK, kort en krachtig en het is waar ook,
de search is heel erg makkelijk en na even zoeken heb het vaak gevonden.

maar dan,
dan komen er nog een stuk of 15 users overeen met 1 of meer post die gewoon bedoelt zijn om ze snel mogenlijk zo veel punten binnen te halen om in de huiskamer te komen.
hier en daar staat er wel een half antwoord in maar dat komt dells ook doordat die persoon genoeg heeft van als die onzin replay's

ikzelf wil ook graag in de huiskamer komen en dat gaat ook nog wel even duren,
De HuisKamer was voor mij in het begin iets om naar vooruit te streven, je had het gevoel dat je hierdoor dus wat belangrijker was dan de rest dan je er iets boven stond, want jij had eenmaal rechten om op de huiskamer te komen.
maar nu is dat de laaste maanden afgenomen,
ik verwacht ook niet meer dan als ik in de huiskamer kom dat er ook nog veel serieuse mensen zijn.
omdat , en dat blijkt ok wel, de meeste users maar zo snel mogenlijk in de huiskamer willen komen.

het gaat er de laatste tijd alleen maar om om zo snel en mogenlijk in de HK te komen,
en dat gaat ten kosten van diegene die hulp nodig hebben.
en van diegene die er Echt willen helpen

Verwijderd

sorry ging wat fout

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Vragen die ik niet weet vermeid ik standaard, de kans dat ik het bij het goede eind heb is dan klein.
Wel geef ik als het probleem mij een beetje bekend voorkomt, maar het antwoord niet zelf weet, een aantal suggesties waaruit de topicstarter kan kiezen.

Helpen is en blijft leuk en geeft een goed gevoel. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Arnout
Op dinsdag 11 december 2001 21:34 schreef jorentref het volgende:

[...]

ikzelf wil ook graag in de huiskamer komen en dat gaat ook nog wel even duren,
De HuisKamer was voor mij in het begin iets om naar vooruit te streven, je had het gevoel dat je hierdoor dus wat belangrijker was dan de rest dan je er iets boven stond, want jij had eenmaal rechten om op de huiskamer te komen.
maar nu is dat de laaste maanden afgenomen,
ik verwacht ook niet meer dan als ik in de huiskamer kom dat er ook nog veel serieuse mensen zijn.
omdat , en dat blijkt ok wel, de meeste users maar zo snel mogenlijk in de huiskamer willen komen.

[...]
Dit is IMO een slechte houding op GoT. Posten omdat je in de HK wilt. Het is eigenlijk een beetje triest.

Ik denk dat je beter naar het fokforum.nl kunt gaan, want zo werkt het hier niet. De HK is een extra toevoeging, en zodra je dat als doel gaat beschouwen klopt er iets niet.

En dat de meeste users op weg zijn naar de HK, dat lijkt me een beetje onzin.

Verwijderd

Zoals iedereen op een gegevenmoment wel heeft, wil je ook graag in de HK komen,
maar die periode is bij mij nu gelukkig over,
anders zou ik een van die users zijn die er zo snel mogenlijk in willen komen.
niet dat ik onzin post heb geplaatst
dit ten koste van van het forum.

de HK is voor mij nu dus geen streef doel meer,
en als je goed leest begrijp je ook dat ik dat doel ook niet meer voor ogen heb.

tevens dat ik zei dat de meest users zo snel mogenlijk ijn de HK willen komen, bedoel ik dat ik en vele anderen dit soort gedrag steeds vaker zien,
doormiddel van onzin posts.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 12 december 2001 13:11 schreef MetHod het volgende:

Ik denk dat je beter naar het fokforum.nl kunt gaan, want zo werkt het hier niet. De HK is een extra toevoeging, en zodra je dat als doel gaat beschouwen klopt er iets niet.
Ach, ik ben nog altijd blij dat ik niet in de HK kan zodat mijn activetopics niet vol staan met HK-topics.

Het probleem met de HK is dat je er pas in komt als je aan een aantal voorwaarden hebt voldaan. Daarom denkt iedereen dat het vast wel een belangrijk/leuk forum is, want waarom mag je er anders niet gelijk in? Dat is hetzelfde als iemand van 10 een 12+ film laten zien. Omdat ze het eigenlijk nog niet mogen is het daarom alleen al extra leuk om die film te zien (ook al is er aan die hele film niets aan). Volgens mij is het met de HK precies hetzelfde.

Overal op het forum staan verwijzingen naar de HK en dus wil iedereen graag weten wat er dan eigenlijk allemaal niet in staat dus gaat iedereen een beetje sjoemelen om maar zo snel mogelijk in de HK te komen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wil hier toch ff op reageren :) Weet je wat mij opvalt? Dat veel mensen zo post bewust zijn. Ik heb al 3000 posts, of in een sig hebben staan "ik mis 350 posts". Wat maakt het uit als je af en toe een grappige opmerking maakt :? Ik vind wel dat je dan ook wat nuttigs erbij moeten zetten, maar het valt me op dat er zoveel users post aantal zo belangrijk vinden. Ik heb er nu volgens mij rond de 500 en als ik een grappige opmerking probeer ;) :P te plaatsen, doe ik dat echt niet om tech posts te krijgen.

MHO

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op woensdag 12 december 2001 20:07 schreef justin01 het volgende:
Ik vind wel dat je dan ook wat nuttigs erbij moeten zetten, maar het valt me op dat er zoveel users post aantal zo belangrijk vinden. Ik heb er nu volgens mij rond de 500 en als ik een grappige opmerking probeer ;) :P te plaatsen, doe ik dat echt niet om tech posts te krijgen.

MHO
Dan ben jij het voorbeeld van iemand die het aantal posts juist niet belangrijk vindt :). Uit je profile:
Aantal posts: 1181
Je bent aardig bescheiden, moet ik zeggen :).

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 12 december 2001 20:13 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dan ben jij het voorbeeld van iemand die het aantal posts juist niet belangrijk vindt :). Uit je profile:
[..]

Je bent aardig bescheiden, moet ik zeggen :).
W000000000000000000000t. Ik dacht dat ik op minder zat :D (serieus)
Pagina: 1