ik heb een foto die als kerstkaart geprint gaat worden .... nu is in onze printer het geel op (of de spuitkop verstopt maar denk dat geel gewoon op is) en als je hem daarmee uitprint krijg je een mooi resultaat.... nu is mijn vraag in welk programma kan ik makkelijk zo een kleur weghalen? Ik heb geen beelbewerkingsprogrammas op mijn pc maar kan altijd kijken wat ik kan regelen (of iemand moet zo aardig willen zijn het even voor me te willen doen....) het is niet uit lui-heid want ik wil het best leren maar het is zo eenmalig.............thnx alvast!
Mag ik deze nomineren voor topic van de maand, ik vind het een prachtpost. De inkt is op dus ipv een cartridge al het geel uit de kaart halen. Prachtig wat een inventiviteit. Ik denk dat het niet kan, geel wordt ook gebruikt om andere kleuren te mengen. Maar post de image ff kunnen we zien of er nog iets te regelen valt.
Precies.. geel gebruik je ook voor groen of oranje.. en die cartridge zul je toch wel een keer aan moeten schaffen, dus waarom niet nu?
Anders print je het gewoon uit en kijk je hoe het resultaat is. Bevalt het niet, dan kan je altijd nog met photoshop de kleur eruit halen (en de kleuren die ermee gemengd worden)
je kunt in photoshop de image converten naar CMYK en de laag voor Yellow removen
* RM-rf gaat Yellow ook nog eens wat aandoen als die hem nog een keertje RM-tf noemt
* RM-rf gaat Yellow ook nog eens wat aandoen als die hem nog een keertje RM-tf noemt
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
* Pelle denk dat Yellow denkt dat het Read Manual the fucking betekentOp dinsdag 11 december 2001 17:47 schreef RM-rf het volgende:
* Pelle denkt dat Yellow ook nog nooit op een unix-bak gewerkt heeft
/edit typo
Read the Manual, Then Fuck itOp dinsdag 11 december 2001 17:53 schreef Pelle het volgende:
[..]
* Pelle denk dat Yellow denkt dat het Read Manual the fuck betekent
* Pelle denkt dat Yellow ook nog nooit op een unix-bak gewerkt heeft
* Yellow|A denkt ff
"Yellow's log date blah di blah" kijkt "memo to self, remember, RM-rf, RM-rf, RM-rf, RM-rf anders zal ikke een pijnlijke dood sterven"

Ik heb met sommige namen wat moeite
* Yellow|A heeft ooit een een UNIX bak aangeraakt, telt dat? Die dingen photoshoppen niet echt lekker
"Yellow's log date blah di blah" kijkt "memo to self, remember, RM-rf, RM-rf, RM-rf, RM-rf anders zal ikke een pijnlijke dood sterven"
Ik heb met sommige namen wat moeite
* Yellow|A heeft ooit een een UNIX bak aangeraakt, telt dat? Die dingen photoshoppen niet echt lekker
|{ brrr }] |
het is niet dat ik geen cartridge wil kopen..... het is dat het dus bij toeval zo uit de printer kwam en dat het dit moet worden!
image is de volgende (sorry voor modemgebruikers is 500 kb groot)
[tijdsbesparende modus aan]
iemand die dit in 2 minuten gedaan heeft?????
[tijdsbesparende modus uit]
mijn dank zou groot zijn en die van mijn moeder waarschijnlijk nog groter!!
iemand die dit in 2 minuten gedaan heeft?????
[tijdsbesparende modus uit]
mijn dank zou groot zijn en die van mijn moeder waarschijnlijk nog groter!!
Verwijderd
lijkt wel een snijplank.Op dinsdag 11 december 2001 18:23 schreef Timpie2000 het volgende:
is dat een kerstkaart?
Verwijderd
hiero heb je het resultaat als ik het goed heb:Op dinsdag 11 december 2001 17:57 schreef miel het volgende:
het is niet dat ik geen cartridge wil kopen..... het is dat het dus bij toeval zo uit de printer kwam en dat het dit moet worden!
[afbeelding]
[img]http://picserv.mediamonks.net/pics/EMDTESHMHHE[img]
Het is wel nogal blauw geworden
Inderdaad, zo blauw hoort hij niet.Op dinsdag 11 december 2001 18:28 schreef Basp het volgende:
Het is wel nogal blauw geworden
Er staat in elk geval een img teveel, http://picserv.mediamonks.net/pics/EMDTESHMHHE geeft de blauwe versie.Op dinsdag 11 december 2001 18:30 schreef Basp het volgende:
Wat doe ik nu fout. Ik bedoel waarom wordt het plaatje niet zichtbaar? Ik doe toch echt wat ik de faq staat.
Miel, durf je je mailadres hier neer te zetten? Dan stuur ik een minder verblauwd exemplaar naar je toe.
Verwijderd
misschien issie wel te groot uh?Op dinsdag 11 december 2001 18:30 schreef Basp het volgende:
Wat doe ik nu fout. Ik bedoel waarom wordt het plaatje niet zichtbaar? Ik doe toch echt wat ik de faq staat.
De maximale grootte van een plaatje is teruggebracht van 250Kb naar 190Kb - bron : mediamonks pic-server
Verwijderd
Nee dat is het niet want hij staat gewoon op de server, hij is ook maar 150K of zo.
Dat blauw zijn hoort wel, want al het geel is eruit, en dat zal nogal veel gebruikt worden voor de plankte maken.
Dat blauw zijn hoort wel, want al het geel is eruit, en dat zal nogal veel gebruikt worden voor de plankte maken.
Heb je hem dan wel op CMYK gezet voor je het geel uitzette?Op dinsdag 11 december 2001 18:35 schreef Basp het volgende:
Al dat blauw ziet er toch niet echt gezond uit; bij mij blijft er een stuk meer kleur in zitten.
mhgj.claessens@student.unimaas.nl
en nu alvast heel erg bedankt!!!
en voor de andere geinteresseerden: het is een boog van metaal voor een metalen kerstboom.........
en nu alvast heel erg bedankt!!!
en voor de andere geinteresseerden: het is een boog van metaal voor een metalen kerstboom.........
Verwijderd
Ik heb hem met psp in de cmyk kanalen laten splitsen, toen het gele kanaal leeg gegooid, en vervolgens weer bij elkaar laten voegen tot 1 plaatje.
Lijkt mij toch wel logisch
Maar mijn logica hoeft natuurlijk niet altijd te kloppen.
Lijkt mij toch wel logisch
Als het goed is ligt hij in je mailbox.Op dinsdag 11 december 2001 18:41 schreef miel het volgende:
mhgj.claessens@student.unimaas.nl
dankjewel! unimaas mail heeft een time lag van 15 minuten dus zal dadelijk wel binnen komen!! dankjewel!
Of je doet het goed 

code:
1
| [img]http://picserv.mediamonks.net/pics/EMDTESHMHHE[[b]/[/b]img] |
dank allemaal!!!
plaatje is nu binnen!!!!!!
mams is tevreden en ik ook!!!
deze kan dicht....
plaatje is nu binnen!!!!!!
mams is tevreden en ik ook!!!
deze kan dicht....
Je hebt geluk dat ik net thuis kom, anders had je dat niet gered. Lees de sticky topics en begrijp dat het niet de bedoeling is anderen voor je karretje te spannen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()